Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤο μεγάλο και ζωτικό για την Αθήνα έργο της επέκτασης της Λ....

Το μεγάλο και ζωτικό για την Αθήνα έργο της επέκτασης της Λ. Κύμης

Ένα από τα πιο ζωτικά και εμβληματικά έργα στο λεκανοπέδιο της Αττικής που θα βοηθήσει σημαντικά μεγάλα τμήματα των Βορείων Προαστίων και όχι μόνο, είναι ασφαλώς η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ένα έργο ύψους 434 εκατ. ευρώ που είχε σχεδιαστεί εδώ και δυο δεκαετίες αλλά έμενε μπλεγμένο με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Το έργο θα «τρέξει» από τη Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση. Αποτελεί το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την Αττική, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Δημοπρατήθηκε χθες με την κοινοπραξία των εταιρειών ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ και Intrakat να αναδεικνύεται προσωρινός μειοδότης και να αναλαμβάνει την επέκταση και την διασύνδεση της μέσω της Αττικής οδού, με την ΠΑΘΕ (κόμβος Καλυφτάκη), που θα αναβαθμίσει τη βόρεια Αθήνα και δεν θα περιλαμβάνει διόδια.

Όταν αποπερατωθεί το έργο της σήραγγας στα «σωθικά» των Βορείων Προαστίων, θα ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία των τοπικών οδών που καταλήγουν στην Εθνική Οδό, αλλά και της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα της εξόδου της που καταλήγει στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ). Για την αποπεράτωση του μεγάλου αυτού projects θα απαιτηθούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια από την ημέρα της υπογραφής. Σε κάθε περίπτωση, ο νέος άξονας αναμένεται να λειτουργήσει από το 2027.

Θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής, ενώ θεωρείται απαραίτητο προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός στο τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης. Ο κόμβος Μεταμόρφωσης έχει μόνο μία λωρίδα εξόδου στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας με αποτέλεσμα κάθε πρωί να μπλοκάρονται χιλιάδες οδηγοί.

Πρόκειται για νέο οδικό άξονα των 3,8 χιλιομέτρων που θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων, ενώ εκτιμάται ότι θα το χρησιμοποιούν περίπου 30.000 οδηγοί την ημέρα.

Έγινε προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών να ενταχτεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς αποτέλεσμα, οπότε πλέον αναζητούνται άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως το νέο ΕΣΠΑ.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης αφορά το τμήμα από την Αττική Οδό, έως τον Ανισόπεδο Κόμβο της Εθνικής Οδού (κόμβος Καλυφτάκη) και αφορά στη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.(σε 4,2 χλμ μαζί με την προαίρεση) και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες. Μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων.

Η προαίρεση ύψους 32,53 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που περιλαμβάνεται στο συνολικό κόστος του έργου αφορά στη ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν:

• Δυο γέφυρες μήκους περίπου 260 m εκάστη, με πλάτος φορέα ~10 m, όπου διέρχονται οι δυο κατευθυντήριοι κλάδοι του ΑΚ

• Οι προσβάσεις των γεφυρών με κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των απαιτούμενων επιχωμάτων

• Έργα κατασκευής νέων οδικών τμημάτων και κλάδων, που θα υποκαταστήσουν το οδικό δίκτυο του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου

Επίσης, περιλαμβάνονται και όλα τα επιμέρους έργα (οδοστρωσία, ασφαλτικά, αποχετευτικοί τάφροι και αγωγοί, οδοφωτισμός, σήμανση, ασφάλιση κλπ.)

Επίσης, περιλαμβάνει

Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 km περίπου), σήραγγα διά της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) ενδεικτικού μήκους 1,15 km περίπου και έργο ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover μέχρι την Χ.Θ. 3+700 περίπου, όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του Α/Κ Καλυφτάκη.

Επίσης περιλαμβάνει λοιπά συνοδευτικά έργα, όπως συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (Σ.Α.Ο.), περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα (Άνω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, δικτύων άρδευσης πρασίνου, κλπ.) έργα περιβάλλοντος κ.α.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ