Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤο success story της Μαρίνας Φλοίσβου και τα τεράστια περιθώρια στο Yachting

Το success story της Μαρίνας Φλοίσβου και τα τεράστια περιθώρια στο Yachting

Με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, ήτοι δύο φορές οι ακτές της Ιταλίας και τρεις της Ισπανίας, η Ελλάδα είναι προικισμένη από τη γεωγραφική της θέση και εύλογα έχει καταστεί ένα από τα πολύ μεγάλα brand του τουρισμού διεθνώς. Όμως, παρ’ ότι βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις των τουριστικών προορισμών στον κόσμο, η χώρα μας διαθέτει τις λιγότερες θέσεις ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες χώρες της Μεσογείου.

Μάλιστα, βρίσκεται στη 10η και τελευταία θέση ανάμεσα στις δέκα χώρες που «βρέχονται» από τη Μεσόγειο! Συγκεκριμένα, η Ελλάδα έχει κάλυψη μόλις του 0,84% της ακτογραμμής της με θέσεις ελλιμενισμού, όταν η (πρώτη) Γαλλία καλύπτει το 31,98% της ακτογραμμής της, η δεύτερη Ισπανία το 18,93% της ακτογραμμής της, η Ιταλία το 18,04% και το Μαυροβούνιο 7,58%.

Βεβαίως, οι συγκρίσεις και αυτοί οι αριθμοί δεν μπορούν να «ζυγιστούν» με τους ίδιους όρους, δεδομένου ότι χώρες με μικρή ακτογραμμή, δικαίως έχουν και ποσοστιαία μεγαλύτερη κάλυψη ελλιμενισμού. Η Μάλτα π.χ. με 197 χιλιόμετρα ακτογραμμή, ασφαλώς καλύπτει πιο εύκολα το 5,62%.

Όμως, αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν και το πόσο πίσω έχει μείνει η χώρα μας στον συγκεκριμένο τομέα, για πολλούς και σύνθετους λόγους, όπως το απαρχαιωμένο έως πρότινος νομικό πλαίσιο και πολλά άλλα. Αξίζει να σημειωθεί πως στη χώρα μας λειτουργούν περί τους 60 τουριστικούς λιμένες (μαρίνες) από τους 168 που έχουν χωροθετηθεί. Και από αυτούς τους 60, μόνο οι περίπου 35 έχουν αξιοποιηθεί παρέχοντας τουλάχιστον τις βασικές υπηρεσίες σε σκάφη αναψυχής. Η χώρα χάνει σημαντικά έσοδα και θέσεις εργασίας από ανταγωνιστικές χώρες όπως η Κροατία, η Τουρκία και η Ιταλία.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) και διευθύνοντας σύμβουλος της Μαρίνας Φλοίσβου Σταύρος Κατσικάδης

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) και διευθύνοντα σύμβουλο της Μαρίνας Φλοίσβου Σταύρο Κατσικάδη, στην Ελλάδα για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού σε τουριστικό λιμένα, δαπανώνται 5 έως 12 ευρώ στην τοπική οικονομία, σε προμήθειες, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό καυσίμων, τεχνικές εργασίες, ναυπηγεία, πρακτορεύσεις και πολλές άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από μία μαρίνα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι οι θέσεις απασχόλησης καθώς πάνω από 43.000 άνθρωποι στη χώρα μας απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στο Yachting και στις μαρίνες. Μάλιστα, για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται άμεσα τέσσερις έως έξι θέσεις απασχόλησης και τουλάχιστον 100 έμμεσες στην τοπική κοινωνία.

Το επιτυχημένο παράδειγμα της Μαρίνας Φλοίσβου

Η Μαρίνα Φλοίσβου είναι το πλέον «φωτεινό» παράδειγμα χρηστής αξιοποίησης των τεράστιων δυνατοτήτων που προσφέρει η προικισμένη γεωγραφική θέση και το κλίμα της Ελλάδας. Αποτελεί την πιο σύγχρονη και την πιο εξελιγμένη Μαρίνα της χώρας, με τις κορυφαίες πιστοποιήσεις που υπάρχουν στο χώρο διεθνώς, αποτελώντας μπούσουλα για το πως η χώρα μας μπορεί να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να γίνει ένα διεθνές κέντρο ελλιμενισμού πολύ υψηλών προδιαγραφών.

Η Μαρίνα Φλοίσβου (Flisvos Marina) έγινε η πρώτη exclusive μαρίνα στην Ελλάδα που προσφέρει δυνατότητες ελλιμενισμού υψηλού επιπέδου για ιδιοκτήτες mega-yacht. Διαθέτει 303 θέσεις ελλιμενισμού και περισσότερες από τις μισές φιλοξενούν σκάφη πολυτελείας μεγαλύτερα των 35 μέτρων.

Η ταυτόχρονη ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων σε έκταση 6.200 τ.μ., με εστιατόρια, καφέ, εμπορικά καταστήματα, υπηρεσίες yachting, καθώς και η ανάπλαση των 25 στρεμμάτων πρασίνου δημιούργησαν ένα έργο ξεχωριστό στη ΝΑ Μεσόγειο. Το εμπορικό της συγκρότημα εκτείνεται σε 3.800 τ.μ. και αποτελείται από έναν επιβλητικό παραλιακό δρόμο μεσογειακού στιλ, ενώ ο σχεδιασμός παραπέμπει σε ελληνικό νησί.

Όπως τόνισε τη Δευτέρα σε εκδήλωση για τη συμπλήρωση είκοσι ετών της Flisvos Marina ο διευθύνων σύμβουλος της Σταύρος Kατσικάδης, η μαρίνα έχει σχεδόν στο 100% πληρότητα, με τον κύκλο εργασιών το 2023 να αναμένεται να διαμορφωθεί στα 22 εικατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη θα ανέλθουν στα 3,5 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα, όπως τόνισε ο ίδιος είναι η εγκατάσταση οπτικής ίνας και δικτύου 5G, καθώς και δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, ενώ θα γίνουν επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά για καλύτερη ενεργειακή αυτονομία.

Αναφορικά με τις επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά τόνισε πως θα γίνει προσπάθεια αξιοποίησης μέρους των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης καθώς υπάρχει πρόβλεψη 139 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση στις μαρίνες.

Όπως τόνισε ο κ. Κατσικάδης, η ζήτηση για ελλιμενισμό στις μαρίνες της Αττικής είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έτσι, η εταιρεία βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να απλουστευθεί το πλαίσιο και να μπορούν να αξιοποιηθούν εποχιακά πλωτές προβλήτες, για να εξυπηρετούν τις αυξημένες ανάγκες του καλοκαιριού.

Η Μαρίνα Φλοίσβου προσφέρει 24ωρη εξυπηρέτηση των σκαφών, μπορεί δηλαδή ένα σκάφος να εισέλθει ή να εξέλθει οποιαδήποτε ώρα μέρα ή νύκτα, απασχολεί σε όλη την αλυσίδα της δραστηριότητάς της περίπου 1.500 εργαζόμενους (προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων, πληρωμάτων, συνεργεία, προμηθευτές κ.α.), ενώ διαθέτει και 652 θέσεις στάθμευσης οχημάτων για την εξυπηρέτηση κοινού και πελατών.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ