Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΤο long Covid της βιομηχανίας αυτοκινήτου

Το long Covid της βιομηχανίας αυτοκινήτου

Αυξημένες εμφανίζονται οι πωλήσεις νέων ΙΧ με την αυτοκινητοβιομηχανία όμως να αδυνατεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση. Η παραγγελία ενός νέο αυτοκινήτου συνοδεύεται από μια μέση αναμονή παράδοσης 6-8 μηνών κατά μέσο όρο, η οποία όμως σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να ξεπεράσει και τον 1,5 χρόνο. Τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων μπορεί να έχουν μηδενιστεί πλέον σε διεθνές επίπεδο, οι επιπτώσεις όμως της πανδημίας παραμένουν ορατές. Σε αυτές μάλιστα προστίθενται και τα νέα ενεργειακά δεδομένα, τα οποία εκτιμάται ότι, σε δεύτερο χρόνο, θα επηρεάσουν και το συνολικό κόστος αγοράς ενός αυτοκινήτου.  

Από πού ξεκινούν οι καθυστερήσεις;

Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή των ΙΧ οφείλονται στις ελλείψεις, που προκάλεσε η πανδημία στους ημιαγωγούς – τα γνωστά και ως μικροτσίπ, με την παραγωγή τους αυτή τη στιγμή να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς. Η αυτοκινητοβιομηχανία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς χρεώνεται τις καθυστερήσεις στις παραδώσεις νέων ΙΧ, χωρίς όμως να ευθύνεται η ίδια. Αντιθέτως καλείται να επωμιστεί και το φορτίο της παραγωγής οχημάτων, τα οποία όμως δεν μπορεί να διαθέσει στην αγορά και διατηρεί στα εργοστάσιά της μέχρι την άφιξη των πολυπόθητων μικροτσίπ. Η φυσική ροή της διαδικασίας που θέλει ένα όχημα να κατασκευάζεται, στη συνέχεια να παίρνει το δρόμο προς τον αντιπρόσωπο για να φτάσει τελικώς στον αγοραστεί, ανακόπτεται στο στάδιο της κατασκευής και ειδικότερα της τοποθέτησης των μικροτσίπ. Σε όλη αυτή την αλυσίδα προστίθεται ένα ακόμα κόστος, αυτό της ασφαλούς αποθήκευσης των οχημάτων από τις ίδιες τις βιομηχανίες μέχρι την έλευση των μικροτσίπ. Έτσι ο χρόνος μεταξύ παραγωγής και πώλησης επιμηκύνεται σημαντικά, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν οχήματα για τα οποία όμως δεν εισπράττουν το αντίτιμο, παρά σε πολύ μεταγενέστερο χρόνο. 

Μπορεί να έχουν παρέλθει δύο χρόνια από την έναρξη της πανδημίας οι γραμμές παραγωγής όμως δεν φαίνεται ότι έχουν συνέλθει ακόμα. Η παρουσία ακόμα του Covid 19 σε παγκόσμιο επίπεδο εξακολουθεί και επηρεάζει το σύνολο της παραγωγικής διαδικασίας καθώς κάθε κρούσμα σηματοδοτεί απουσία από την εργασία για τουλάχιστον πέντε ημέρες. Έτσι και τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων είτε έχουν απώλειες από το δικό τους προσωπικό, είτε έρχονται αντιμέτωπες με αντίστοιχες προσωρινές απώλειες ανθρώπινου δυναμικού προμηθευτών τους. Αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες θα ήταν έτοιμο προς παράδοση μέσα σε έξι μήνες να παραμένει στο εργοστάσιο οκτώ και δέκα μήνες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την πλευρά τους δεν μπορούν να προβλέψουν τον ακριβή χρόνο παράδοσης ενός οχήματος, αντίστοιχα ούτε οι αντιπροσωπίες, ενώ ο υποψήφιος πελάτης που θα προχωρήσει στην αγορά ενός νέου ΙΧ επιθυμεί να γνωρίζει με ακρίβεια πότε θα πάρει το κλειδί στο χέρι. Όλοι οι κρίκοι της αλυσίδας παραμένουν έτσι δυσαρεστημένοι. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι τα όποια μοντέλα αυτοκινήτων θεωρούνται ετοιμοπαράδοτα σήμερα στην Ελλάδα δεν θα φτάσουν στον αγοραστή πριν την έλευση ενός τριμήνου. Η ελληνική αγορά έχει να διαθέσει ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων είτε γιατί εξασφάλισαν ορισμένες αντιπροσωπείες μεγαλύτερο απόθεμα οχημάτων από τα εργοστάσια, είτε γιατί υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες εκδόσεις μοντέλων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση και είναι διαθέσιμα. 

Πού «βρίσκουμε» ημιαγωγούς ή αλλιώς μικροτσίπ;

Τα μικροτσίπ είναι απαραίτητα για σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων, που εξοπλίζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών είναι τα συστήματα κίνησης (εγκέφαλος, υβριδικά & ηλεκτρικά συστήματα, αυτόματα κιβώτια κλπ), τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού (αυτόματη πέδηση, ESP, σύστημα διατήρησης λωρίδας κλπ), υπηρεσίες συνδεσιμότητας (οθόνες multimedia, λειτουργία eCall/SOS, εφαρμογές απομακρυσμένου ελέγχου κλπ). Ένα μόνο αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει ακόμα και 150 διαφορετικά μικροτσίπ. Στο ίδιο μάλιστα όχημα μπορεί να έχουν τοποθετηθεί τα 149 τσιπ και να μην μπορεί να φύγει από το εργοστάσιο αναμένοντας το 150ό. Στελέχη της αγοράς εξηγούν ότι όσο πιο εξειδικευμένος είναι ο εξοπλισμός ενός οχήματος τόσο περισσότερες απαιτήσεις μπορεί να έχει σε μικροτσίπ άρα μεγαλύτερες και οι πιθανότητες καθυστερήσεων. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ