*Απ’ όλα έχει η εβδομάδα, που ξεκινά. Κατ’ αρχήν, από τον στίβο των οικονομικών αποτελεσμάτων τρίτου 3μηνου. Σήμερα Δευτέρα, πριν την έναρξη της συνεδρίασης είναι η σειρά των Πλαστικών Θράκης. Από τα mid caps, που ξεχώρισαν το 2020 και συνέχισαν φέτος πληρώντας προϋποθέσεις περαιτέρω ανόδου και για το 2022.
*Ημέρα ΔΕΗ η Τρίτη, με την είσοδο προς διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της αμκ. Με την εισηγμένη να αποτελεί-πλέον- την 6η ελληνική συμμετοχή στο “καλάθι” του MSCI Greece.
*Ημέρα Moody’s η Παρασκευή, καθώς θα βαθμολογήσει το αξιόχρεο της χώρας. Ο αμερικανικός οίκος είχε κρατήσει “κλειστά τα χαρτιά του” στην αξιολόγηση του πρώτου 6μηνου, γεγονός που ενισχύει την εκτίμηση παραγόντων της αγοράς ότι αυτή την φορά, κάτι θα βρει να πει…
*Μαθαίνω, πως εάν η κατάσταση δεν επιδεινωθεί περαιτέρω δραματικά, ο ΟΔΔΗΧ δεν θα έχει λόγο να δοκιμάσει, ακόμη μία έξοδο στις αγορές (για το 2021). Περιμένω την ανακοίνωση/στοχοθεσία της ομάδος του Δημήτρη Τσάκωνα, για το 2022.
*Τετάρτη ξεκινά η διαπραγμάτευση του ΚΟΔ της ElvalHalcor.
*Μετά το 9,18% στα 0,214 της Frigoglass την Παρασκευή, η αγορά περιμένει τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου/εννεαμήνου την Πέμπτη. Για να δούμε θα το “γυρίσουν” το μαγαζί, οι της πλευράς Δαυϊδ, μετά την πολυετή δοκιμασία της πολυεθνικής εταιρείας. Επίμονος και αποτελεσματικός ο Νικόλαος Μαμουλής (διευθύνων σύμβουλος) δείχνει να είναι αυτός (ο CEO) που θα επαναφέρει τον Χαράλαμπο Δαυϊδ (πρόεδρος δ.σ) σε πλεονεκτική θέση.
*Θα συμφωνήσω με την αυστηρή κριτική του Γιώργου Κωνσταντόπουλου (διευθύνων σύμβουλος ΕΛΤΑ) για τα προβλήματα, που δημιουργήθηκαν πέρυσι στη διάρκεια του lockdown. Οι εταιρείες του κλάδου εξετάστηκαν, στην πλειονότητα τους έμειναν… μετεξεταστέες χωρίς να έχουν βελτιωθεί και πολλά έκτοτε. Ωστόσο, συγκριτικά πάντα, στα ΕΛΤΑ θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ περισσότερο από άλλες για να φτάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.
*Up to the point, που λένε στην ΑιτωλοΑκαρνανία. Ο λόγος για τον Γεώργιο Τρουλλινό (διευθύνων σύμβουλος της Intracom Defence) ο οποίος σε συνέντευξη του (στο businessdaily, του Γιάννη Παπαδογιάννη) αποκαλύπτει πως “…μέχρι στιγμής ΔΕΝ υπάρχουν απτά οικονομικά αποτελέσματα για την εγχώριο βιομηχανία. Γίνονται, πράγματι, συναντήσεις και συζητήσεις αλλά ΔΕΝ υπογράφονται συμβάσεις….Σαν να λέμε… όλο μέλι-μέλι και από τηγανίτα τίποτα.
*Στις 2 Δεκεμβρίου η προγραμματισμένη τακτική γ.σ της IDEAL. Για να δούμε θα “ανοίξει τα χαρτιά” του για την προοπτική διανομής μερίσματος, ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου. Γνωστός ΑΕΚτζής ο Λάμπρος, έχει τον τρόπο του.
*Στα 72,7 εκατ. η αποτίμηση της Profile και με αφορμή τα 256,6 εκατ. της Epsilon Net, ρώτησα παράγοντα της εταιρείας και για το τεράστιο discount μεταξύ των δύο. Ο Χαράλαμπος Στασινόπουλος, ούτε “χθεσινός” είναι, ούτε έχει δείξει πως δεν ενδιαφέρεται για τους μετόχους/επενδυτές.
*Η εταιρεία πηγαίνει πολύ καλά, η Centevo μπορεί να κάνει την διαφορά… μου απάντησε (ο παράγων) τον εμπιστεύομαι.
*Όσοι νομίζουν ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας, όσον αφορά στην ενεργειακή κρίση, το καλύτερο που έχουν να κάνουν είναι να το ξανασκεφτούν. Κλείνουμε το πρώτο 15νθήμερο του Νοεμβρίου και δεν υπάρχει μέρα που να έχει υποχωρήσει η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας κάτω από τα 200 ευρώ. Σήμερα μάλιστα, η μέρα θα μας μείνει… αξέχαστη (μέχρι την επόμενη), καθώς το ηλεκτρικό ρεύμα της Ελλάδας είναι όχι μόνο το ακριβότερο στην Ευρώπη, αλλά έχει αναρριχηθεί στα 241,38 ευρώ που φυσικά αποτελεί ρεκόρ ιστορικό. Αν κλείσει ο μήνας σε αυτά τα επίπεδα (κάτι πλέον πολύ πιθανό) τότε ακόμη και τα 39 ευρώ που θα δώσει το δημόσιο για να μετριάσει τις επιπτώσεις, θα φανούν λίγα, καθώς ακόμη και για τους καταναλωτές με πολύ χαμηλή κατανάλωση (300 κιλοβατώρες) η επιδότηση μετα βίας θα καλύπτει το 60% της ζημιάς. Για τις μεγαλύτερες καταναλώσεις δεν το συζητάμε καν. Εδώ όμως εγείρονται ερωτήματα τα οποία χρίζουν απάντησης. Γιατί η Ελλάδα είναι η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη; Πότε θα δοθεί μια σαφής απάντηση σε αυτό το ερώτημα; Γιατί δεν ενημερώνονται οι καταναλωτές για τη δυνατότητα που τους παρέχεται να αλλάξουν τον τρόπο χρέωσης σε σταθερό αντί για κυμαινόμενο ώστε να μην κινδυνεύουν κάθε μήνα και με μια δυσάρεστη έκπληξη στον οικογενειακό προϋπολογισμό τους; Πότε θα παρέμβει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αν όχι τώρα που η καταιγίδα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη;
*Μακροχρόνιες ναυλώσεις που θα αποφέρουν 110 εκατομμύρια δολάρια εξασφάλισε η ΤΕΝ του Νίκου Τσάκου. Ναύλωσε για τρία χρόνια με βάθος πενταετίας δύο VLCC. Η κίνηση της ΤΕΝ δείχνει ότι η εταιρεία είναι, όπως πάντα, σε ετοιμότητα στην πρώτη γραμμή της αγοράς του υγρού φορτίου, που δείχνει σιγά σιγά να ανακάμπτει. Η εισηγμένη Τsakos Energy Navigation διαθέτει στόλο που αποτελείται από 71 πλοία.
*Αναμένεται αύξηση των αεροπορικών ναύλων γενικώς, προκειμένου να σταματήσουν τα αεροπλάνα να ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα, προοπτικά. Ο CEO της Delta Air Lines (της δεύτερης ισχυρότερης στο κόσμο) Ed Bastian μίλησε στο BBC και είπε ότι θα πάμε σε πιο ακριβές πτήσεις, εάν θέλουμε να φτάσουμε στην “πράσινη” αεροπορική βιομηχανία. Η κριτική που γίνεται προς τις αεροπορικές εταιρείες είναι να μειωθούν οι πτήσεις, αλλά κάτι τέτοιο προς το παρόν είναι εκτός ατζέντας. Σημειώνουμε ότι η αεροπλοΐα ευθύνεται για το 2,5% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και κατά συνέπεια της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Η Delta σχεδιάζει να ξοδέψει 1 δις δολάρια την επόμενη δεκαετία προκειμένου να αποκτήσει “πράσινο” στόλο.
*Καθώς βαδίζουμε προς τις εκλογές του ΚΙΝΑΛ βγαίνουν διάφορα στοιχεία για τους επίδοξους ηγέτες. Οι δημοσκοπήσεις λένε για Λοβέρδο, Ανδρουλάκη, Παπανδρέου. Όμως ποιος γνωρίζει το εκλογικό σώμα που θα πάει στις κάλπες; Ουδείς. Ποιος γνωρίζει την… εισπήδηση από άλλους κομματικούς χώρους, προκειμένου να ωφεληθεί κάποιος εκ των υποψηφίων; Ποιος γνωρίζει τους συσχετισμούς στο Κίνημα; Πρόκειται για ένα ρευστό τοπίο, που και οι ίδιοι οι δημοσκόποι δεν μπορούν να χαρτογραφήσουν. Είναι θολά τα νερά. Αντιληπτοί οι ευσεβείς πόθοι, αλλά καλό είναι να περιμένουμε και να μην συντασσόμαστε με την στιγμιαία εικόνα. Πάντως εκ των πραγμάτων έχει μεγάλο ενδιαφέρον η έκβαση της μάχης, γιατί γενικότερα η πολιτική ρευστότητα είναι εμφανής.