Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του F-4 Phantom, στο οποίο επέβαιναν οι δύο πιλότοι, μίλησε στην ΕΡΤ, ο αμυντικός αναλυτής, Κώστας Ιατρίδης, ο οποίος είχε επιβιώσει από παρόμοια συντριβή.
«Έχω εγκαταλείψει όταν το αεροσκάφος το δικό μου πήρε φωτιά, νύχτα, το 1984 και μείναμε στη θάλασσα περίπου έξι ώρες μέχρι να έρθει το καραβάκι και να μας διασώσει. Γνωρίζω τι σημαίνει εγκατάλειψη όπως επίσης και το τι σημαίνει όταν πετάς επί ρεαλιστικής βάσεως, σε δύσκολες ασκήσεις» δήλωσε κ. Ιατρίδης.
Αναφερόμενος στην χαμηλή πτήση των δύο πιλότων που επέστρεφαν στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας διευκρίνισε ότι συνήθως πετάνε σε 300 πόδια πάνω από τη θάλασσα.
«Όταν πετάς με μεγάλες ταχύτητες και κάνεις στροφές, ελιγμούς και με πολλά G ανά πάσα στιγμή υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει το ατύχημα. Μπορεί να υπάρχει και άλλο πρόβλημα, όπως μια βλάβη στα πηδάλια», πρόσθεσε ο κ. Ιατρίδης, επισημαίνοντας ότι αυτό μένει να διευκρινιστεί.
«Γινόντουσαν ασκήσεις σε χαμηλό ύψος. Ήταν και άλλο αεροσκάφος και ενημερώνει. Και το σύστημα αεράμυνας», δήλωσε στην Σταυρούλα Χριστοφιλέα ο αμυντικός αναλυτής.
Για την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους συντρίμια του οποίου εντοπίστηκαν λίγο μετά τις 12.00 ενημέρωσε το κέντρο επιχειρήσεων το έτερο F-4 που ήταν μαζί και όχι οι δύο χειριστές η τύχη των οποίων αγνοείται.
«Όταν πετάς με άλλο αεροπλάνο πλάι ξέρει ανά πάσα στιγμή το σύστημα αεράμυνας και ο έλεγχος του αεροδρομίου σε ποια περιοχή είναι. Υπάρχουν στίγματα και ανά πάσα στιγμή μπορούν να εντοπιστούν» συμπλήρωσε ο πτέραρχος εν αποστρατεία. «Εκτιμώ ότι θα βρεθούν εφόσον έκαναν χρήση του αλεξιπτώτου», προσέθεσε.