Μια απάντηση στα αίτια του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη επιχειρεί να δώσει μέσω της ΕΡΤ, ο πραγματογνώμονας τεχνικός σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων, Κωνσταντίνος Χασιώτης.
«Οι δύο μεγάλοι ενδιάμεσοι σταθμοί ανάμεσα στην εφιαλτική διαδρομή είναι αυτοί του Λιανοκλαδίου και της Λαρίσης και δεν έχουνε σωστούς πίνακες ελέγχου, εξελιγμένους όπου θα λειτουργεί αυτό το PTC, που θα είναι πλήρη ελεγχόμενο με βάση τους δορυφόρους», ανέφερε αρχικά ο κ. Χασιώτης εξηγώντας ότι σύστημα PTC «βλέπει ακόμα κι που υπάρχει η σηματοδότηση, που υπάρχουν τούνελ, που υπάρχουν καμπές, ελέγχει το μήκος και το βάρος της αμαξοστοιχίας. Καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται διαφορετικός χρόνος πέδησης όταν εμφανιστεί ένα εμπόδιο, ανάλογα με την ταχύτητα» και το βάρος μιας αμαξοστοιχίας.
«Βούληση δεν υπήρχε προφανώς», τόνισε ο κ. Χασιώτης αναφορικά με το γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή των ραγών που είχαν πρόβλημα. «Τώρα η εταιρεία θα δώσει περισσότερα λεφτά σε αποζημειώσεις από ότι θα έδινε για να ολοκληρώσει το έργο». «Κροκοδείλια τα δάκρυα του υπουργού, αν και δεν θέλω να κρίνω, αφού γνώριζε ότι υπήρχαν αυτά τα συστήματα (PTC) και δεν είχαν τοποθετηθεί».
Μεταξύ άλλων, ο πραγματογνώμονας τόνισε ότι «σε μία φράση (πάμε κι όπου βγει) ειπώθηκε ο χαρακτηρισμός της Ελλάδας εν έτη 2023. Θλίβομαι». Σχετικά με τη θέση του σταθμάρχη, ο κ. Χασιώτης είπε ότι «δεν έπρεπε να είναι σε τέτοια θέση, μόνος του. Θα έπρεπε να υπάρχει και άλλος άνθρωπος μαζί του και να μιλάει με τον άλλον σταθμάρχη, που ήταν πιο πάνω. Δεν υπήρχε ενδοεπικοινωνία. Ο σταθμάρχης δεν ήταν επαγγελματίας. Δεν γίνεται να είδε το τρένο και να μην ήξερε έστω στο περίπου, πού βρισκόταν 10 λεπτά αργότερα», υπογράμμισε ενώ συμπλήρωσε ότι η έλλειψη προσωπικού είναι βασικός παράγοντας για αυτό το δυστύχημα.