Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΣτις απευθείας πτήσεις προς τα ελληνικά νησιά στρέφονται οι αεροπορικές- Ν. Παπάζογλου

Στις απευθείας πτήσεις προς τα ελληνικά νησιά στρέφονται οι αεροπορικές- Ν. Παπάζογλου


Στις απευθείας πτήσεις προς την περιφέρεια στρέφονται οι αεροπορικές εταιρείες στην προσπάθεια τους να ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας των επιβατών και κατ’ επέκταση να αναθερμάνουν την ζήτηση για την φετινή σεζόν, η οποία όπως όλα δείχνουν, θα αργήσει να ξεκινήσει.

Περισσότερα από 100 δρομολόγια εξωτερικού απευθείας από την Περιφέρεια σχεδιάζει να προσφέρει η Aegean. Δεδομένης της συγκρατημένης αισιοδοξίας που φέρνει το εμβόλιο για την επόμενη χρονιά και των νέων τάσεων που εμφανίζονται στον τουριστικό κλάδο, η αεροπορική εταιρεία έχει ανασχεδιάσει το πλάνο της για το φετινό καλοκαίρι. Πλέον, πέρα από το δίκτυο της Αθήνας, τον κύριο κόμβο που υποστηρίζεται με περισσότερα από 40 αεροσκάφη, η εταιρεία θα υλοποιήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα απευθείας πτήσεων εξωτερικού για την Περιφέρεια και τα νησιά αρχής γενομένης από τον προσεχή Μάiο και Ιούνιο. Όπως έχει ανακοινώσει θα πετά με 17 έως 20 αεροσκάφη από 7 περιφερειακές βάσεις, οι 3 εκ των οποίων θα είναι καινούργιες.

Τις απευθείας συνδέσεις με την ελληνική περιφέρεια και συγκεκριμένα με τα ελληνικά νησιά σχεδιάζει να ενισχύσει και ο low cost αερομεταφορέας της Ryanair, για το φετινό καλοκαίρι. Στην περίπτωση της Ryanair όμως οι πτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα από το συνηθισμένο, και συγκεκριμένα από τον Ιούλιο.

Στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας για το καλοκαίρι του 2021 θα προστεθεί η απευθείας σύνδεση της Βουδαπέστης με την Ζάκυνθο αλλά αυτή της Κρακοβίας με την Σαντορίνη.

Παράλληλα, «λόγω αυξημένης ζήτησης», θα ενισχυθεί και η συχνότητα των δρομολογίων από Βουδαπέστη προς Κέρκυρα και Χανιά. Το δρομολόγιο Κρακοβία – Σαντορίνη θα ξεκινήσει από τις 6 Ιουλίου και θα περιλαμβάνει μια πτήση την εβδομάδα, ενώ τα δρομολόγια από τη Βουδαπέστη ξεκινούν από την 1η Ιουλίου με δύο εβδομαδιαίες πτήσεις προς Ζάκυνθο και Κέρκυρα και τρεις προς Χανιά.

Την ενίσχυση του πτητικού της προγράμματος με περισσότερες πτήσεις στην περιφέρεια έχει ανακοινώσει και o έτερος χαμηλού κόστους αερομεταφορέας, Jet2. Συγκεκριμένα η εταιρεία θα προσθέσει 135 νέες πτήσεις προς τη χώρα μας από 4 από τις δέκα βάσεις της. Στους προορισμούς περιλαμβάνονται η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά, το Ηράκλειο Κρήτης, η Κως, η Σαντορίνη, η Ρόδος και η Ζάκυνθος.

Αυξημένη προσφορά πτήσεων διακοπών θα προσφέρει και ο πολωνικός αερομεταφορέας της LOT, ο οποίος έχει προσθέσει στις συνδέσεις της Βαρσοβίας με την χώρα μας και τον δημοφιλή προορισμό της Μυκόνου. Η πτήση Βαρσοβία – Μύκονος θα ξεκινήσει από τις 28 Μαΐου και θα διαρκέσει έως 1η Οκτωβρίου, με συχνότητα δύο φορές την εβδομάδα.

Την στροφή των αεροπορικών προς την περιφέρεια ενισχύει η διάθεση των τουριστών για μεγαλύτερης διάρκειας παραμονή σε έναν μόνο προορισμό, κάτι που παρατηρήθηκε έντονα το 2020 και αναμένεται να συνεχιστεί και το 2021, σύμφωνα με παράγοντες της τουριστικής αγοράς. Επιπλέον, η απευθείας άφιξη στον προορισμό, χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς και παραμονές σε αεροδρόμια ενισχύει κατά πολύ την αίσθηση της ασφάλειας εν μέσω πανδημίας.

«Συγκρατημένη αισιοδοξία»

Ο επαναπροσδιορισμός των πτητικών προγραμμάτων αποτελεί την ύστατη προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών να αναθερμάνουν την ζήτηση μετά από μια χρονιά όπου οι αερομεταφορές και ο τουριστικός κλάδος εν γένει, βίωσαν το «μεγαλύτερο σοκ της ιστορίας τους», όπως ανέφερε πρόσφατα ο επικεφαλής οικονομολόγος της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Να θυμίσουμε ότι η αεροπορική κίνηση κατακρημνίστηκε τον Απρίλιο φτάνοντας στο 5% των φυσιολογικών επιπέδων, προτού ανακάμψει μερικώς το καλοκαίρι και κάνει νέα βουτιά από το Φθινόπωρο κι έπειτα, κλείνοντας τους τελευταίους μήνες του έτους με -70%. Σε επιβατοχιλιόμετρα η μείωση της αεροπορικής κίνησης έφτασε το – 66%.

Την ίδια στιγμή οι προβλέψεις για φέτος κάνουν λόγο για επαναφορά κατά 50% της κίνησης του 2019. Ο φόβος όμως για τους Ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς είναι ότι ακόμα και σε αυτό το «καλό», όπως χαρακτηρίζεται, σενάριο ο μέσος συντελεστής φόρτωσης μπορεί να φτάσει στο 65%. Σημειωτέον ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να λειτουργούν κατά μέσο όρο στο 70% για να επιβιώσουν.

Οι βασικοί προβληματισμοί του τουριστικού κλάδου αφορούν στον αργό ρυθμό εμβολιασμού που παρατηρείται σε αρκετές χώρες αλλά και την με καθυστέρηση έναρξη της φετινής σεζόν, γεγονός που θα απαιτήσει υψηλές πληρότητες για να αντισταθμιστεί το χαμένο πρώτο εξάμηνο.

Το γεγονός επιβεβαιώνουν και οι πρόσφατες δηλώσεις των στελεχών της Ryanair, σύμφωνα με τις οποίες «το 2021 θα είναι το έτος με τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα 35 χρόνια ιστορίας της Ryanair.

Νίκη Παπάζογλου

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ