Στον όμιλο AVAX κατοχυρώνεται και επίσημα πλέον η σύμβαση του πολύπαθου αλλά σημαντικού οδικού έργου της Ιόνιας Οδού από την Πεδινή ως την Κακαβιά, αξίας 310 εκατ. ευρώ, καθώς την Πέμπτη εκδόθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το 2ο πρακτικό του διαγωνισμού, με το οποίο η εισηγμένη κλειδώνει και επίσημα πλέον το έργο.
Ο δρόμος Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά ή αλλιώς το έργο με τίτλο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά» προϋπολογισμού 234 εκατ. ευρώ με προαίρεση 76 εκατ. ευρώ, έχει οριστικό ανάδοχο την AVAX, δεδομένου ότι δεν υποβλήθηκε καμία προδικαστική προσφυγή κατά της προηγούμενης απόφασης κήρυξης προσωρινού αναδόχου.
Η απόφαση υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, οπότε αναμένεται η σύμβαση να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κατευθυνθεί για ψήφιση στη Βουλή.
Ο διαγωνισμός για το έργο ήταν αρκετά περίπλοκος. Η AVAX υπέβαλε την πλειοψηφούσα προσφορά, προσφέροντας έκπτωση 17,5%. Ακολούθησαν οι εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (16,5%), Δομική Κρήτης – EKTEP – EPETBO (15,04%), Intrakat – Μέτκα (11,08%) και Οδός – Interkat – Εργοδυναμική Βοιωτίας – Εργοκάτ (10,31%).
Οι προσφορές κατατέθηκαν στα τέλη Δεκεμβρίου, μετά από μια σειρά από προσφυγές, ακυρώσεις, επαναδημοπρασίες και παρατάσεις.
H σημασία του έργου
Το έργο, μήκους 70 χιλιομέτρων, αποτελεί τμήμα του Δυτικού Οδικού Άξονα. Συνδέει τα Ιωάννινα με τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Είναι ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Ελλάδας.
Αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς. Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Είναι ένα έργο μεγάλης σπουδαιότητας για όλη την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.