Στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, σε όρους αξίας στόλου βρίσκεται η Ελλάδα με την Ιαπωνία και την Κίνα να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις.
Ειδικότερα, η Ελλάδα με αξία στόλου 169,3 δισεκατομμύρια δολάρια διατήρησε τη θέση της ως η τρίτη χώρα στην κατάταξη τόσο με βάση τον συνολικό αριθμό των πλοίων του στόλου της, όσο και με βάση τη συνολική αξία. Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων έχει την υψηλότερη αξία με 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισ. δολάρια.
Σημειώνεται πως τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η συνακόλουθη αύξηση της ζήτησης σε τονοχιλιόμετρα συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις τιμές των δεξαμενόπλοιων στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τομείς.
Η Ελλάδα είναι επίσης ο ιδιοκτήτης του δεύτερου μεγαλύτερου στόλου LNG, με 143 πλοία και αξία στόλου 31,1 δισ. δολ. Οι αξίες στον τομέα αυτό παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης.
Η Ιαπωνία συνεχίζει να ηγείται, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση κατέχοντας τον στόλο με την υψηλότερη αξία και κατέχοντας συνολικά περίπου 206,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για αύξηση 5% από την τελευταία έκθεση τον Νοέμβριο του 2022. Σημαντικές επενδύσεις έχουν πραγματοποιηθεί στον τομέα των δεξαμενόπλοιων με σχεδόν 100 πλοία να προστίθενται στο στόλο, αυξάνοντας τη συνολική αξία κατά περίπου 15,5%.
Η Κίνα διατηρεί την πρώτη θέση σε επίπεδο ιδιοκτησίας πλοίων, διαθέτοντας συνολικά 6.084 πλοία και μια τρέχουσα αξία στόλου που ανέρχεται σε 204 δισεκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα, αυτή κατέχει τον μεγαλύτερο στόλο Bulker, τόσο από πλευράς πλοίων όσο και από πλευράς αξίας. Ως αποτέλεσμα των βελτιωμένων θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, τα κέρδη για των Bulkers ήταν σταθερά, ιδίως στα Capesizes. Επίσης, η Κίνα κατέχει τον μεγαλύτερο αριθμό tankers και containerships.
Οι ΗΠΑ παρέμειναν στην 4η θέση με συνολική αξίας στόλου 99.9 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένη κατά πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια από την τελευταία μας έκθεση.Από τη συνολική αξία του ενεργητικού, τα 49 δισεκατομμύρια δολάρια αντιπροσωπεύουν τα κρουαζιερόπλοια, εδραιώνοντας τη θέση των ΗΠΑ ως του μεγαλύτερου ιδιοκτήτη κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Αυτό είναι αναμενόμενο, δεδομένου ότι οι δύο κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας, η Carnival και η Royal Caribbean, έχουν την έδρα τους στις ΗΠΑ.Παρά τη μείωση της αξίας του στόλου κατά συνολικά 4.7 δισεκατομμύρια δολάρια από την τελευταία έκθεση, οι ΗΠΑ διατηρούν την κυριαρχία τους στον κλάδο της κρουαζιέρας