*Στις 950,38 μονάδες ο Γενικός Δείκτης στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Σε υψηλά 7ετίας και-πλέον- προσωπικά δεν έχω να σας πω και πολλά. Σας τα έλεγε η στήλη, όταν η πλειονότητα των “σταλεγάκηδων” άνοιγε-αφειδώς- θέσεις short. Σας τα έλεγε και ο Απόστολος (Σκουμπούρης) όταν τα…έσκιαζε η φοβέρα, τώρα ευκολάκι. Μόνο σε 2 περιπτώσεις θα σας παραπέμψω: Quest έως τα 20 ευρώ η “χαρτάρα” του Θεόδωρου Φέσσα, νέα ιστορικά υψηλά. ΤΙΤΑΝ: Στα 14,76 με 3,22% η μετοχή της ιστορικής ελληνικής τσιμεντοβιομηχανίας. Εν τέλει Παπαλεξόπουλος-Κανελλόπουλος μίλησαν τελευταίο. Και ένα στατιστικό, αξία συναλλαγών την Δευτέρα 100 εκατ. την Τρίτη 117 και χθες 128 εκατ. Μέσος ημερήσιος όρος προηγούμενης εβδομάδας, 45 εκατ. Οι αναφορές μας στα αμερικανικά σπίτια, τον Λάκωνα Jamie Dimon και τις προβλέψεις της JP Morgan Chase έγιναν όταν έπρεπε. Θα κλείσω αυτή την χρηματιστηριακή ενότητα με το παρακάτω: “Και όταν η καταιγίδα τελειώσει, δεν θα θυμάσαι καν πως θα κατάφερες να επιβιώσεις. Δεν θα είσαι, καν, σίγουρος ότι έχει τελειώσει. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο, όταν θα έχεις βγει από την καταιγίδα δεν θα είσαι ο ίδιος άνθρωπος με αυτόν, που μπήκε. Και ακριβώς αυτό είναι το νόημα της καταιγίδας. “Haruki Murakami/Ιανουάριος 1949.
*Έβαλε “λυτούς και δεμένους” μπας και, αλλά δεν… η ανακοίνωση της ολοκλήρωσης της συμφωνίας United Group για την εξαγορά της Wind Hellas, η συνακόλουθη ενοποίηση Wind Hellas-NOVA οδηγεί σε έξοδο του Νάσου Ζαρκαλή. Για τα “έργα και ημέρες του” η αγορά λίγο ως πολύ γνωρίζει και η United Group/BC Partners τα έχουν αφήσει πίσω προ πολλού. Στην θέση του CEO, ο Χάρης Κυριακόπουλος- Γενικός Οικονομικός Διευθυντής της Wind Hellas- γνωρίζει εκ των έσω και ενδελεχώς τι και πως θα προχωρήσει το νέο σχήμα. Σας έχω προϊδεάσει για τον σχεδιασμό και προθέσεις του Νίκου Σταθόπουλου. Και με το καλό να αξιωθούμε να τα πούμε και από κοντά, στην Χιλιαδού, στη Ναύπακτο. Εκεί στις ξύλινες του SolYSal… αργεί το καλοκαιράκι, ωστόσο.
*Autohellas: Όταν προ ετών ο Ευτύχης Βασιλάκης αποκτούσε με χαμηλό κόστος την αντιπροσώπευση των Hyundai, KIA κ.α βρέθηκαν κάποιοι του κλάδου του, που πικρόχολα τον είπαν… μαντρά. Χα! Θα ξεπεράσουν τις 100.000 οι πωλήσεις αυτοκινήτων, το 2021. Στην 3η θέση θα είναι η Hyundai, στην 7η η ΚΙΑ. Και όσον αφορά στα μεταχειρισμένα, η έλλειψη καινούργιων ΙΧ (καθυστερήσεις, μεγάλος χρόνος παράδοσης) εκτίναξε στα ύψη τις πωλήσεις τους. Να μην πω για τις ενοικιάσεις, τα rentals και leasing από 20% και πάνω.
*Δεν το ήξερα, μου το έστειλε φίλος: Fanclubsocrates@Loveintracom… βρε, τα παλιόπαιδα. Την Κυριακή να σας δω, μέσα στην Λεωφόρο. Και μην χαθείτε Κυριακή βράδυ.
*Καθ’ οδόν προς την Βουλή το ν/σ για την συγχώνευση ΜμΕπιχειρήσεων. Σχεδόν αποκλειστικά φορολογικού χαρακτήρα τα κίνητρα, καλά αλλά λίγα. Εάν δεν ανοίξουν το “ταμείο” οι τράπεζες για δάνεια δεν θα προχωρήσει. Τα’ χε πει ο Θεόδωρος Σκυλακάκης (αναπληρωτής υπ.Οικ) στην Ναυτεμπορική (σε συνέντευξη του στους Θάνο Τσίρο- Ραλλού Αλεξοπούλου/ στις 6 Δεκεμβρίου) απευθυνόμενος προς τις τράπεζες “… να μην αποθαρρύνουν από τον δανεισμό τους μικρομεσαίους, που έχουν τραπεζικό προφίλ, εμπλέκοντας τους με διαδικασίες που τραβούν σε βάθος χρόνου…”. Καλά εδώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε συνάντηση του με τους τραπεζίτες ζήτησε ενίσχυση της πιστωτικής επέκτασης. Και ο διοικητής της ΤτΕ. Εις ώτα μη ακουόντων. Τέλος πάντων.
*Από 40 ποντάκια το ομόλογο της Intralot, πέρυσι, στα 90 το έδωσε φίλος προ ημερών. Βγαίνουν και από τα εταιρικά ομόλογα κέρδη.
*Το μεγαλύτερο Αγκυροβόλιο Ανοιχτής Θαλάσσης πολλαπλών ναυδετών της Ελλάδας (Multi Buoy Mooring) τόσο από πλευράς μεγέθους πλοίων όσο και βάθους ξεκίνησε την λειτουργία του στους Αγίους Θεοδώρους, Κορινθίας, στο διυλιστήριο της Motor Oil. Πρόκειται για μία μεγάλη επένδυση, διευρυμένης αποδοτικότητας που προσδίδει μεγαλύτερη ευελιξία στο διυλιστήριο, καθώς μπορεί να εξυπηρετήσει πετρελαιοφόρα χωρητικότητας άνω των 300.000 Dwt(Suezmax). Λεπτομέρεια, που μου εκμυστηρεύθηκε άνθρωπος με γνώση του αντικειμένου: από πλευράς βυθού όλη η περιοχή και ο Πειραιάς είναι βάθους και πέραν των 50 μ. δεδομένου ότι τα vlcc 300.000 και 2.000.000 βαρελιών (και πάνω έχουν φορτωμένα 20 με 22 μέτρα βύθισμα). Τέτοιο πλεονέκτημα (βάθους) έχει μόνο το Fos-sur-Mer (στο Bouches du Rhone/Provence), που σημαίνει ότι οι Άγιοι Θεόδωροι είναι το δεύτερο σημείο/περιοχή στη Μεσόγειο που μπαίνουν τέτοια πλοία. Τεράστιας σημασίας (επιχειρηματικά/επενδυτικά) η επένδυση, απλά η αγορά δεν την έχει “διαβάσει” ακόμη, συμπλήρωσε ο γνώστης insider.
*Αναζήτησε και μελέτησε προσεκτικά τις λεπτομέρειες του έργου, που ανέλαβε η Intrasoft International (μέλος πλέον του δανέζικου κολοσσού NetCompany Group) για λογαριασμό του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, μου συνέστησε επιχειρηματίας του κλάδου. Δεν θα σας τις παραθέσω, είναι μακροσκελείς, απλά βρείτε 10′ και τα ξανά λέμε. Συνεκτιμώντας, πως το ποσοστό συμμετοχής της Intracom στον όμιλο είναι μόλις 18 εκατ. Για την NetCompany peanuts για την Intracom Holdings όμως αντιστοιχεί στο 12% της αποτίμησης της.
*Και μία εξέλιξη στα ασφαλιστικά, Γ. Κουδούνης στο τμήμα ομαδικών ασφαλίσεων της Mega Brokers. Κρατήστε την, θα την βρούμε μπροστά μας. Οι του κλάδου, κάτι θα καταλάβουν. Λίγη υπομονή.
*Η Carrefour “έφυγε” από την Ελλάδα, επί Μαρινοπουλαίων (λίγο ως πολύ γνωστά τα-τότε- καθέκαστα) και επιστρέφει με πρωτοβουλία ενός Βαρδινογιάννη (Νίκου του Θ.)
*Στα 10 εκατ. ευρώ υπολογίζουν οι της ΤΕΜΕΣ το κόστος της εθελουσίας εξόδου εργαζομένων στο HILTON. Ως γνωστόν “κλείνει” για ριζική ανακαίνιση, για να επαναλειτουργήσει το 2024 με άλλον διαχειριστή του ιδίου όμως ομίλου (Conrad). Ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος έχει στα σκαριά παράλληλα projects: νέες επενδύσεις στο Costa Navarino στην Πύλο, στην Β’ Πλαζ Βούλας ενώ έχει υπογράψει συμφωνία με την Lamda Development για την ανάπτυξη 2 πολυτελών ξενοδοχείων και τουριστικών-οικιστικών συγκροτημάτων στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού.Χθες είχαμε και την επίσημη διάψευση του σεναρίου περί μείωσης συντελεστών ΦΠΑ προκειμένου να ανασχεθεί το κύμα ακρίβειας. Σήμερα όμως, θα έρθει η ΕΛΣΤΑΤ με την ανακοίνωση του πληθωρισμού για να… θυμίσει ότι το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι εδώ. Και αν ένας πληθωρισμός της τάξεως του 5% δεν αντιμετωπίζεται με μειώσεις ΦΠΑ τότε πώς αντιμετωπίζεται; Η συζήτηση για το ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα πρέπει να βάλει πλάτη, άνοιξε και… επίσημα από χθες ύστερα από την σχετική έκκληση-προτροπή του υπουργού Οικονομικών. Πόσο εύκολο όμως είναι να σηκώσουν αυτό το βάρος οι ελληνικές επιχειρήσεις, ακόμη και οι μεγαλύτερες όταν δείχνουν να μην τα καταφέρνουν κολοσσοί στις ΗΠΑ, και στην Μεγάλη Βρετανία; Μόλις χθες οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν πληθωρισμό ρεκόρ των τελευταίων 40 ετών, ενώ και στην Μεγάλη Βρετανία καταγράφηκαν μεταβολές που είχαν να αποτυπωθούν από το 1992. Αυτές οι επιδόσεις είναι σαφής απόδειξη ότι στις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, οι τιμές έχουν ξεφύγει; Όταν αυτό συμβαίνει τι πιθανότητες έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις; Ειδικά οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες σε επίπεδο λιανικής πωλούν κυρίως εισαγόμενα προϊόντα, ενώ σε επίπεδο βιομηχανίας, παράγουν βασιζόμενες κυρίως σε εισαγόμενες πρώτες ύλες. Το οικονομικό επιτελείο δύσκολα θα αποφύγει την αύξηση του πληθωρισμού και στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ η προοπτική αποκλιμάκωσης του φαινομένου προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου, φαντάζει αυτή τη στιγμή με… ευχή. Γι’ αυτό μπορεί να μην προχωρήσει «εδώ και τώρα» η μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ όμως αργά ή γρήγορα (και μάλλον γρήγορα) η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να ανακοινώσει νέα μέτρα στήριξης, καθώς αυτή τη φορά οι ανατιμήσεις δεν θα περιοριστούν στο ηλεκτρικό ρεύμα και στο φυσικό αέριο κάτι που σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να επουλωθούν οι πληγές στον οικογενειακό προϋπολογισμό μόνο με τους πόρους του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης. Η επίσπευση των διαδικασιών για την νέα αύξηση του κατώτατου μισθού, θα είναι μια πρώτη απάντηση στον προβληματισμό. Είναι ένα μέτρο που τονώνει την αγοραστική δύναμη των πιο ευάλωτων και δεν έχει ουσιαστικό δημοσιονομικό κόστος. Αρκεί και οι εργοδότες να είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν την αύξηση η οποία θα αποφασιστεί από την κυβέρνηση.