Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΡΑΑΕΥ: Εγκρίνει το 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ- Πως διαμορφώνονται τα τέλη...

ΡΑΑΕΥ: Εγκρίνει το 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ- Πως διαμορφώνονται τα τέλη χρήσης;

Την έγκρισή της έδωσε η ΡΑΑΕΥ στο 10ετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2023-2032. Ωστόσο ζήτησε αλλαγές στο όλο πλάνο “κόβοντας” μια σειρά από επενδύσεις, που κρίνονται ότι δεν είναι απαραίτητες για την ασφάλεια του συστήματοις, αλλά αντίθετα επιβαρυντικές για την τσέπη των καταναλωτών, που όπως έχει επανειλημένα αναφέρει η Αρχή, θα πρέπει να πληρώνει μόνο εκείνα τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς, που αφορούν στη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση του Διαχειριστή κι όχι σε άλλες δράσεις.

Έτσι, προς ώρας, δεν “πέρασε” το έργο για διπλασιασμό της δυναμικότητας του κεντρικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Λιβαδειά έως την Καρπερή Σερρών. Ωστόσο θα αξιολογηθεί εκ νέου, μετά την ολοκλήρωση του market test,  που  θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΑΕΥ το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ 2023‐2032, εγκρίθηκε με τις ακόλουθες αλλαγές:

·  Εγκρίνεται με την επιφύλαξη της παροχής από τον ΔΕΣΦΑ περαιτέρω τεκμηρίωσης σχετικά με την αναγκαιότητά του, έως τις 30 Νοεμβρίου το «Πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού (EDGE) III».

·  Εγκρίνεται η οριστική ένταξη στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του αγωγού Νέας Μεσημβρίας – Ευζώνων/Γευγελή δηλαδή του αγωγού σύνδεσης με τη Δυτική Μακεδονία. Ωστόσο η ΡΑΑΕΥ κρατάει επιφυλάξεις για την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου στα 91. εκατ ευρώ και διατηρεί τον προϋπολογισμό του στο εγκεκριμένο ύψοςτων 67 εκατ. ευρώ. Η ΡΑΑΕΥ θα επανεξετάσει την αναθεώρηση του κόστουςμετά την ολοκλήρωση των εν εξελίξει διαγωνισμών και θα εγκρίνει το τελικό κόστος βάσει αυτών.

·  Απορρίφθηκε από τη ΡΑΑΕΥ το σχέδιο του ΔΕΣΦΑ για μετατόπιση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του «Μετρητικού Σταθμού Άργους/Ναύπλιο». Μάλιστα η Αρχή καλεί τον Διαχειριστή να επεξεργαστεί προσωρινή λύση για την τροφοδότηση των δικτύων διανομής Άργους και Ναυπλίου έως τον Δεκέμβριο2023.

·  Εγκρίθηκε η μετατόπιση του συνολικού χρονοδιαγράμματος του Μετρητικού Σταθμού εισόδου πόλεως Δρυμός/Λητή» για τον Μάρτιο του 2024 υπό την προϋπόθεση ότι η πρώτη φάση του έργου θα έχει ενταχθεί στο σύστημα έως το τέλος του τρέχοντος μήνα.

·  Ο ΔΕΣΦΑ καλείται να τεκμηριώσει τους λόγους της καθυστέρησης στην κατασκευή του Σταθμού Συμπίεσης για την τροφοδοσία του αγωγού ΤΑΡ στη Ν. Μεσημβρία και έως τότε απορρίπτεται το αίτημα μετατόπισης του χρονοδιαγράμματος του έργου.  Β.5.4 δεν γίνεται αποδεκτή έως ότου ο Διαχειριστής τεκμηριώσει τους λόγους της καθυστέρησης.

·  Απεντάσσονται ο Μετρητικός στην περιοχή της Πόρειας και ο Σταθμός CNG της Πόρειας.

·  Για το έργο τροφοδοσίας των Ιωαννίνων μέσω εικονικού αγωγούΥΦΑ μικρής κλίμακας η ΡΑΑΕΥ επιφυλάσσεται μέχρι την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου για τηνΕνέργεια και το Κλίμα, αλλά και την Εθνική Στρατηγική για το Υδρογόνο και ως εκ τούτου θα αποφασιστεί η ένταξη του ή όχι στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024-2033. Μεταβατικά,το δίκτυο διανομής της πόλης των Ιωαννίνων θα τροφοδοτείται με ΥΦΑ μέσωβυτιοφόρων από την εγκατάσταση Φόρτωσης Φορτηγών ΥΦΑ της Ρεβυθούσας.

Οι συνολικές επενδύσεις του προγράμματος ανέρχονται σε 1,32 δις ευρώ εκ των οποίων τα 476 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε νέα έργα. Πάντως, τα νέα έργα, θα στηριχθούν και από τους καταναλωτές καθώς σύμφωνα με μελέτη που υπέβαλε ο ΔΕΣΦΑ στη ΡΑΑΕΥ, προβλέπεται, την περίοδο 2024-2027, οπότε και τα έργα θα ενταχθούν στο σύστημα, αύξηση της Μέσης Χρέωσης. Βέβαια, με βάση όσα αναφέρει ο Διαχειριστής, με την υλοποίηση των έργων αυτών και την ένταξή τους στη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του ΔΕΣΦΑ, μειώνεται η Μέση Χρέωση Χρήσης ΕΣΦΑ κατά 2,19% και μάλιστα χωρίς να υπάρχουν επιχορηγήσεις.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ