Η τραγωδία στα Τέμπη σηματοδότησε μια σειρά από αλλαγές στο σύνολο των δημοσίων έργων πέραν εκείνων που αφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, προκήρυξης έχουν αλλάξει σε μια σειρά από οδικά έργα με τις εξελίξεις στα Τέμπη και τις αλλαγές στην ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών να έχουν οδηγήσει σε τροποποιήσεις.
Σε εκκρεμότητα παραμένουν οι υπογραφές για το ΣΔΙΤ Καλαμάτα Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ανάδοχο την κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – lntrakat, ύψους 300 εκατ., αλλά και για το ΣΔΙΤ του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης Χερσόνησος – Νεάπολη, ύψους 290 εκατ., με ανάδοχο σχήμα το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat.
Δεν έχει υπογραφεί ακόμα και η σύμβαση για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, έπειτα από προσφυγή στο ΣτΕ, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ και με προϋπολογισμό 245 εκατ. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι «ώριμες» συμβάσεις να υπογραφούν έως τις εκλογές.
Μετάθεση προσφορών για 2 μεγάλα οδικά έργα
Για τις 9 Μαΐου μετατέθηκε η κατάθεση προσφορών για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Προηγήθηκε προσφυγή της κοινοπραξίας «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε», η οποία ζήτησε την τροποποίηση όρων του διαγωνισμού.
Η επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, είναι αρχικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, για τις 20 Απριλίου μετατέθηκε η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ, το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
Αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευσή του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, ύψους 1,5 δις, έχουν εκδηλώσει οι Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Vinci και Μυτιληναίος – Intertoll.