Σε φιλικό διακανονισμό οδεύουν, σύμφωνα με πληροφορίες, COSCO Shipping και Ελληνικό Δημόσιο.
Ειδικότερα, η COSCO Shipping σε επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ και τους Υπουργούς Οικονομικών (Χ. Σταϊκούρας) και Ναυτιλίας (Γ. Πλακιωτάκης) αποδίδει ευθύνες στις ελληνικές αρχές για το γεγονός πως πολλές από τις δεσμευτικές επενδύσεις που περιλαμβάνει η σύμβαση αγοραπωλησίας των μετοχών κατά την ιδιωτικοποίηση του 2016, δεν έχουν προχωρήσει.
Ουσιαστικά, η COSCO ζητά να της αποδοθεί το 16% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), της οποίας είναι ο βασικός μέτοχος, επικαλούμενη καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση αγοροπωλησίας μετοχών από πλευράς των ελληνικών αρχών. Οι συνολικές επενδύσεις της κινεζικής εταιρείας στον ΟΛΠ που προβλέπει το master plan, ανέρχονται σε 612 εκατ. ευρώ με τα 293,7 εκατ. ευρώ εξ αυτών να αφορούν «δεσμευτικές» επενδύσεις, οι οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2021 προκειμένου να της μεταβιβαστεί και το υπόλοιπο 16% του ΟΛΠ.
Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ αφορούσε το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του με αρχική μεταβίβαση του 51% των μετοχών και διακράτηση του 16% από το δημόσιο επί μία πενταετία για να υλοποιηθούν οι δεσμευτικές επενδύσεις. Για το 51% που απέκτησε τον Αύγουστο του 2016 κατέβαλε τότε 293,7 εκατ. ευρώ ενώ για την απόκτηση αυτού του επιπλέον ποσοστού, δηλαδή του 16%, έχει από το 2016 καταθέσει σε λογαριασμό μεσεγγύησης (escrow account) 88 εκατ. ευρώ.