Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΠληθαίνει η αγορά ναυτιλιακών ομολόγων στο ελληνικό χρηματιστήριο

Πληθαίνει η αγορά ναυτιλιακών ομολόγων στο ελληνικό χρηματιστήριο

Αρχίζει και… σοβαρεύει η σχέση που καλλιεργούν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες με το ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 υπάρχει στόχος για την έκδοση τριών ακόμη τέτοιων ομολόγων, μετά τις Costamare και Capital Product Partners που άνοιξαν αυτή την αγορά εντός του 2021.

Πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα εξέλιξη καθώς πλέον η ελληνική ναυτιλία ισχυροποιεί περισσότερο τη σχέση της τόσο με το ελληνικό χρηματιστήριο όσο και ευρύτερα με τη χώρα, σε μια συγκυρία που υπάρχει βούληση από πολλές πλευρές για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου. Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν εξελίξεις που μαρτυρούν πως ο κλάδος της ναυτιλίας, η μεγάλη αυτή παγκόσμια βιομηχανία είναι σε φάση μερικής επανασύνδεσης με τη χώρα μας.

Εκδόσεις ομολόγων στο ελληνικό χρηματιστήριο, αναβίωση ναυπηγείων που επί πολλά χρόνια ήταν σε εγκατάλειψη, μεταφορά κεντρικών γραφείων από το εξωτερικό στην Ελλάδα, δημιουργία εμβληματικών κτιρίων – γραφείων στην Αθήνα, αναβάθμιση σχολών εμπορικού ναυτικού, είναι μερικές μόνο από τις εξελίξεις που μαρτυρούν ότι η ελληνική ναυτιλία έρχεται λίγο εγγύτερα στη χώρα.

Κυρίαρχο σημάδι αυτής της αλλαγής είναι ασφαλώς το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία εδώ και λίγους μήνες έχει ανοίξει «παρτίδες» με το ελληνικό χρηματιστήριο, έχοντας εισάγει δύο μεγάλα ομόλογα, ενώ μέσα στο 2022 δρομολογούνται τρία ακόμη.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες από χρηματιστηριακές και τραπεζικές πηγές, το δρόμο που άνοιξαν οι Costamare Participations PLC (συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου) και Capital Product Partners (συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη), ετοιμάζονται να διαβούν και οι Safe Bulkers (Πόλυς Χατζηιωάννου) και Τsakos Εnergy Navigation (της οικογένειας Τσάκου).

Παράλληλα, φαίνεται πως νέα, μεγαλύτερη από την αρχική έκδοση δρομολογεί και η Costamare, καθώς αφενός η πρώτη, η παρθενική έκδοση πήγε εξαιρετικά καλά με υπερκάλυψη 6,7 φορές και προσφορά κεφαλαίων 655 εκατ. ευρώ ενώ ζητούσε μόλις 100 εκατ. ευρώ, αφετέρου τα ελληνικά assets παραμένουν σε υψηλή ζήτηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα έκδοση της Costamare θα είναι πιθανότατα 200 με 300 εκατ. ευρώ και θα είναι «πράσινο» ομόλογο, με στόχο τη χρηματοδότηση αυτής της κατεύθυνσης των επενδύσεων της εταιρείας. Οι εκδόσεις των Safe Bulkers και Τsakos Εnergy Navigation θα είναι μεταξύ 100 και 150 εκατ. ευρώ και είναι αυτές που θα προηγηθούν σ’ αυτή τη διαδικασία.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ