Ενισχύει τη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης η Hellenic Train διαπιστώνοντας σημαντική ζήτηση για την εν λόγω υπηρεσία. Στόχος της εταιρείας είναι να προχωρήσει σε πύκνωση των δρομολογίων μεταξύ των δύο πόλεων ώστε να φτάσουν τα 20 ημερησίως (10 ζεύγη) έναντι 14 (7 ζεύγη) που είναι σήμερα. Ο στόχος θα επιτευχθεί με την άφιξη του πέμπτου ETR 470 το οποίο αναμένεται να φτάσει στη χώρα και να είναι έτοιμο να μπει σε τροχιά στο δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Οι αμαξοστοιχίες ETR εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέσα σε σχεδόν 4 ώρες (3 ώρες και 59 λεπτά) και τα Intercity ολοκληρώνουν τη διαδρομή σε 4 ώρες και 13 λεπτά.
Οι αμαξοστοιχίες ETR 470, αποτελούνται από εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και πέντε οικονομικής. Η χωρητικότητα τους ανέρχεται σε 475 επιβάτες. Μέχρι στιγμής οι αμαξοστοιχίες πραγματοποιούν μόνο μία ενδιάμεση στάση στην Λάρισα γεγονός το οποίο κρίθηκε απαραίτητο για τη μείωση του χρόνο της διαδρομής. Σημειώνεται ότι οι ETR 470 έχουν τη δυνατότητα να «τρέξουν» ταχύτερα, ωστόσο το σιδηροδρομικό δίκτυο αυτή τη στιγμή δεν επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων.
Η Hellenic Train έχει προμηθευτεί 5 αμαξοστοιχίες ETR 470 και για την ανακατασκευή τους δαπάνησε περί τα 47,5 εκατ. ευρώ. Τα βαγόνια διαθέτουν οθόνες με ενημερωτικό υλικό προς τους επιβάτες σχετικά με τη διάρκεια του δρομολογίου, τις ταχύτητες κίνησης και τον χρόνο άφιξης στον τελικό προορισμό.
Οι επενδύσεις της Hellenic Train
Η ανακατασκευή των αμαξοστοιχιών συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της εταιρείας για την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών για περίοδο 10 + 5 ετών.
Μέσω αυτής, η Hellenic Train δεσμεύεται για:
-Μίσθωση 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων, ύψους 54 εκατ. ευρώ,
-Μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων τρένων, ύψους 32 εκατ. ευρώ,
-Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων Τεχνολογίας Πληροφοριών («Information Technology» – ΙΤ), όπως Σύστημα Πληροφόρησης Επιβατών, νέα εμπορική πλατφόρμα, ενσωμάτωση περιστρεφόμενων θυρών (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) στην Αθήνα, Σύστημα Διαχείρισης Στόλου, ύψους 15 εκατ. ευρώ,
-Αναβάθμιση 15 μισθωμένων τρένων, ύψους 15 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με τα δέκα νέα τρένα υδρογόνου και τα δέκα νέα ηλεκτροκίνητα τρένα, η Hellenic Train θα αναλάβει το 40% της αγοραίας αξίας των εν λόγω τρένων, τα οποία θα αγοράσει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Η τελευταία θα καλύψει το υπόλοιπο 60% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.