Δυναμική παρουσία, από τις 10-18 Σεπτεμβρίου 2022 στον εκθεσιακό χώρο της φετινής 86ης Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, θα έχει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, εκπροσωπώντας το επιχειρείν που αναπτύσσεται στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο στους τομείς του εμπορίου, της βιομηχανίας, της ναυτιλίας, των logistics και των υπηρεσιών. Το Περίπτερο 2 Stand 4, όπου φιλοξενείται φέτος το Ε.Β.Ε.Π., πλαισιώνουν ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων, καθώς και η Δημοτική Αρχή του Πειραιά με φορείς όπως το Κέντρο στήριξης επιχειρηματικότητας, το Κέντρο προώθησης της επιχειρηματικότητας νεοφυών επιχειρήσεων, το Κέντρο υποστήριξης για τη δημιουργία και ανάπτυξη κοινότητας γνώσης και καινοτομίας για τη γαλάζια οικονομία, στο Δήμο Πειραιά. Στην έκθεση συμμετέχουν οι εταιρίες – μέλη του Επιμελητηρίου, MAVRIKOS IMPORTS S.A., ΜΑΘΙΟΣ ΠΥΡΙΜΑΧΑ Α.Ε., AGORA SHIPBROKING CORPORATION, TELEMATIC MEDICAL APPLICATIONS, SEASONS DECORATIONS, FESTIVE ILLUMINATIONS, ASCO TAPE A.E., LAGOGIANNIS SD LEADER και τα ναυπηγεία Ν. ΨΥΧΑΛΗΣ ΕΠΕ.
Η φετινή διοργάνωση προσλαμβάνει ιδιάζουσα σημασία για την οικονομία της χώρας, καθώς οι επιχειρήσεις βιώνουν έντονα τις οικονομικές δυσκολίες, ελέω του ενεργειακού ως απόρροια της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, επιθυμούν τη στήριξη της κυβέρνησης, ενώ προσδοκούν, πως οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού θα κινούνται μεταξύ κοινωνικής ευαισθησίας και οικονομικής λογικής. Η οικονομία είναι «κυκλική» και η φετινή ΔΕΘ προβάλλει την ευκαιρία να κατανοήσουμε τη σημασία της κυκλικής επιχειρηματικότητας και την αναγκαιότητα ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για πράσινες επενδύσεις στο πεδίο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Αφιέρωμα στην «κυκλική οικονομία» έχουν λοιπόν ετοιμάσει οι διοργανωτές της 86ης ΔΕΘ, ώστε να παρουσιαστούν οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, λύσεις και προϊόντα στο πεδίο της ενέργειας και της προστασίας του περιβάλλοντος, αφού το ενεργειακό, όπως όλα δείχνουν, θα είναι το κυρίαρχο πρόβλημα στην προσεχή διετία, και πλέον.
Με την απαραίτητη υπευθυνότητα και την ενεργοποίηση απ’ όλες τις πλευρές, ο επιμελητηριακός θεσμός μπορεί να αναδειχθεί σε πολύτιμο εργαλείο, όχι μόνο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και συνολικά για την αναγέννηση της ελληνικής οικονομίας, στη βάση της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας. Τα Επιμελητήρια εκτός από «κέντρα εξυπηρέτησης» των επιχειρηματιών, μπορούν να γίνουν «κέντρα ψηφιακών γνώσεων» και «δομές στήριξης των επιχειρήσεων», που θα μας οδηγήσουν με ασφάλεια στην ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων, στην ψηφιακή οικονομία και σε μία βιώσιμη ανάπτυξη, αντίστοιχη των οικονομικά ισχυρών ευρωπαϊκών χωρών,απαλλαγμένη από το άγχος του ενεργειακού. Άλλωστε το Ε.Β.Ε.Π. έχει ήδη τοποθετηθεί και προτείνει τη λύση «3Α» για «Αυτοπαραγωγή– Αποθήκευση – Αυτοκατανάλωση»,συνδυάζοντας το «Net-metering» χωρίς πώληση και τιμολογιακό συμψηφισμό, δίνοντας σε μια επιχείρηση τη δυνατότητα να παράγει, με χρήση φωτοβολταϊκού συστήματος, την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει, ενώ ταυτόχρονα να παραμένει συνδεδεμένη στο δίκτυο, το οποίο,όπου είναι εφικτό, να χρησιμοποιεί και ως «αποθήκη» ηλεκτρικής ενέργειας. Στην Ελλάδα, οι έννοιες της γαλάζιας ανάπτυξης και κυκλικής επιχειρηματικότητας είναι αρκετά καινούργιες και η φετινή ΔΕΘ ίσως αποτελεί μια καλή ευκαιρία να τις κατανοήσουμε καλύτερα.
Τέλος με την ευκαιρία της ψήφισης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» από την Ολομέλεια της Βουλής, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π.,Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε:
«Μια νέα σελίδα στο μεγάλο κεφάλαιο ναυπηγεία, γράφτηκε στη Βουλή με την ψήφιση του σχεδίου νόμου για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Μια νέα σελίδα, σε ένα κεφάλαιο η σημασία του οποίου για την ελληνική οικονομία είναι υψίστης σημασίας, καθώς η Ελλάδα, μπορεί να επανατοποθετηθεί ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά μέσω των ναυπηγείων της, μέσα από ένα μοντέλο λειτουργίας, και υπό μια σειρά προϋποθέσεων που συνιστούν επί της ουσίας ένα νέο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί. Ο ελληνικός ναυπηγικός τομέας πρέπει να ξαναγίνει κλάδος της ελληνόκτητης ναυτιλίας και να αντιμετωπισθεί ως βασικός τομέας της εγχώριας βαριάς βιομηχανίας. Αυτός άλλωστε είναι δικαιωματικά και πρέπει να ξαναγίνει η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας. Το Ε.Β.Ε.Π. ήταν, είναι και θα παραμείνει αρωγό σε κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση αναγέννησης του ναυπηγικού τομέα γιατί πιστεύουμε ακράδαντα πως στην Ελλάδα έχει πράγματι λαμπρό μέλλον. Σήμερα το στοίχημα είναι ο τομέας να περάσει δυναμικά στην ενεργό δράση.»