Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΠαλιές Ελληνικές ταινίες που γυρίστηκαν δύο φορές με άλλους ηθοποιούς

Παλιές Ελληνικές ταινίες που γυρίστηκαν δύο φορές με άλλους ηθοποιούς

Οι ελληνικές ταινίες που μας κληροδότησε η χρυσή εποχή του παλιού, καλού ελληνικού κινηματογράφου είναι «θησαυροί», τους οποίους όσες φορές κι αν δούμε

Οι περισσότερες από τις ελληνικές ταινίες, που οι μεγαλύτεροι απολάμβαναν στις κινηματογραφικές αίθουσες και οι νεότεροι βλέπουν στην τηλεόραση, είχαν ανέβει πρώτα ως θεατρικές παραστάσεις, «σπάζοντας ταμεία».

Φαίνεται πως η επιτυχία των πρώτων ταινιών, έγιναν η αφορμή τα σενάρια να διασκευαστούν και να γυριστούν λίγα χρόνια αργότερα με άλλους ηθοποιούς και με μικρές αποκλίσεις στην πλοκή.

Ποιες, όμως, είναι αυτές οι ελληνικές ταινίες που έκαναν επιτυχία δύο φορές; Ποιες είναι οι έξι ελληνικές ταινίες που μας θυμίζουν κάτι παραπάνω και μας κάνουν να αναζητούμε ποιοι άλλη ηθοποιοί κράτησαν στο παρελθόν τους ρόλους που αγαπήσαμε;

Οι 12 από τις ελληνικές ταινίες που παρουσιάζει το TheCaller στο crash test αφιέρωμα, οι 4 είχαν ως πρωταγωνιστή τον Βασίλη Λογοθετίδη και την Ίλυα Λιβυκού, το κινηματογραφικό δίδυμο που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό, χαρίζοντάς μας μοναδικές ερμηνείες.

Η Άννα Φόνσου και ο Αλέκος Τζανετάκος είναι οι ηθοποιοί που έχουν παίξει σε δύο διαφορετικές εκδοχές του ίδιου σεναρίου.

«Ένα βότσαλο στη λίμνη»  vs «Ο Σπαγγοραμμένος»

ΕΝΑ ΒΟΤΣΑΛΟ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ με τον Βασίλη Λογοθετίδη

Η ταινία «Ένα βότσαλο στη λίμνη» προβλήθηκε το 1952 σε παραγωγή της Μήλλας Φιλμ και συμπαραγωγή Μήλλας Φίλμ – Νάχας & ΣΙΑ, σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου.

Η υπόθεση του έργου

Ο Μανώλης Σκουντρής είναι ένας συνεταίρος σε επιχείρηση εργολαβιών και κατασκευών. Είναι παντρεμένος επί 12 χρόνια με τη Βέτα και είναι πιστός και συντηρητικός αλλά πολύ τσιγκούνης.

Ελέγχει λεπτομερώς και την παραμικρή δαπάνη που γίνεται σπίτι του αλλά και στο γραφείο του και αρνείται ακόμα και δώρο στη γυναίκα του. Από την άλλη, ο συνεργάτης του, ο Γιώργος, είναι ένας ανοιχτοχέρης γλεντζές με ελάττωμα, την αδυναμία του στις γυναίκες, αν και είναι κι αυτός παντρεμένος.

Μια βραδιά, μία από τις φιλενάδες του Γιώργου, η Μάργκαρετ, μία Ελληνοαμερικανίδα, προσκαλεί στο γραφείο τη φίλη της, την Έβελυν που είναι κι αυτή Ελληνοαμερικανίδα. Ο Μανώλης θα τη γνωρίσει και θα μείνει έκθαμβος. Έτσι, ο Γιώργος πείθει τον Μανώλη να βγουν ζευγάρια. Ο Μανώλης γοητευμένος παρεκτρέπεται και παρασύρεται ξεχνώντας εντελώς τις συνήθειές του. Ξοδεύει για χάρη της τόσα λεφτά, όσα δεν έχει ξοδέψει για τη γυναίκα του στα 12 χρόνια που είναι παντρεμένοι. Όμως για κακή του τύχη, η Έβελυν είναι η μικρή ξαδερφούλα της γυναίκας του, που την περίμεναν, την επομένη, ώστε να της κάνουν το τραπέζι.

Οι άσχημες αυτές συγκυρίες, εν τέλει, θα περιπλέξουν πολύ την ήσυχη ζωή, που είχε ο Μανώλης μέχρι τότε, αλλά στο τέλος, η Έβελυν, τον πείθει να είναι ανοιχτοχέρης, απέναντι στη γυναίκα του που την είχε παραμελήσει τελείως.

Η ταυτότητα του έργου

-Η ταινία προβλήθηκε στις αίθουσες των κινηματογράφων, σε Αθήνα-Πειραιά και προάστια το 1952 και έκοψε 151.058 εισιτήρια, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση από τις 22 ταινίες εκείνης της χρονιάς.

-Αρχικά, πριν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη, ήταν ένα θεατρικό έργο, με ομώνυμο τίτλο, σε σενάριο του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου.

-Μετά τη μεταφορά του θεατρικού έργου στη μεγάλη οθόνη από τον Αλέκο Σακελλάριο, η ταινία προβάλλεται ξανά, με τίτλο «Ο Σπαγγοραμένος» το 1967, σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη, με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Μανώλη Σκουντρή.

-Τα εσωτερικά πλάνα της ταινίας γυρίστηκαν στην Αίγυπτο, στο στούντιο Νασιμπιάν (Nassibian) του Αλεβίζε Ορφανέλι, στο Κάιρο, όπου εκείνη τη χρονιά περιόδευε ο θίασος του Βασίλη Λογοθετίδη. Παραγωγός ήταν ένας Έλληνας της Αιγύπτου, ο Σωτήρης Μήλλας.

Δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια αργότερα, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας παίρνει το ρόλο του Βασίλη Λογοθετίδη στο διασκευασμένο σενάριο που γράφτηκε από τον Αλέκο Σακελλάριο.

Ο ΣΠΑΓΓΟΡΑΜΜΕΝΟΣ με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα

Η ταινία «Ο Σπαγγοραμμένος» γυρίστηκε το 1967.

Η υπόθεση του έργου

Ένας τσιγκούνης οικογενειάρχης (Λάμπρος Κωνσταντάρας) παρασύρεται ένα βράδυ από τον συνεργάτη του (Ανδρέας Μπάρκουλης) και γλεντούν στα μπουζούκια, με συντροφιά δύο φίλες του δεύτερου (Μαρία Μπονέλλου και Τζένη Ρουσσέα). Στη διάρκεια της νυχτερινής διασκέδασης και όντας μεθυσμένος, ο σπαγγοραμένος θα ξοδέψει υπέρογκα ποτά σε κεράσματα και πουρμπουάρ (ολόκληρη την προκαταβολή πελάτη του αρχιτεκτονικού του γραφείου. Ο τσιγκούνης καταλήγει μεθυσμένος το πρωί στο σπίτι του χωρίς να θυμάται καν πόσα και πώς ξόδεψε. Την ίδια μέρα η σύζυγος του σπαγγοραμμένου (Κατερίνα Γιουλάκη) υποδέχεται την εξ’ Αμερικής εξαδέλφη της (Τζένη Ρουσσέα) που μόλις είχε έρθει από την Αμερική την προηγούμενη μέρα, αλλά δεν είχε συναντήσει τον τσιγκούνη σύζυγο στο σπίτι. Έστι, όταν το βράδυ βγήκαν για να γλεντήσουν, δεν γνώριζε ο ένας τον άλλον και τη συγγενική σχέση τους. Τώρα η εξαδέλφη θα διαπιστώσει ότι ο χτεσινοβραδυνός συνοδός της, ο σπάταλος και γλεντζές κύριος, δεν είναι άλλος από τον σπαγγοραμμένο σύζυγο της εξαδέλφης της, και αποφασίζει να πάρει την υπόθεση στα χέρια της και να κάνει τον σπαγγοραμμένο σύζυγο να καταλάβει ότι τόσα χρόνια είχε αδικήσει την σύζυγό του και της είχε στερήσει βασικά πράγματα από τη ζωή. Η πονηρή εξαδέλφη, δεν θα προδώσει τον τσιγκούνη εξάδελφο για τα νυχτοπερπατήματά του, και εκτός από τη συμμόρφωσή του θα “μάθει” παράλληλα και την γυναίκα του και εξαδέλφη της να ζητά και να παίρνει αυτά που τόσα χρόνια δικαιούτο και είχε στερηθεί.

Σάντα Τσικίτα» vs «Ο παράς και ο φουκαράς»

ΣΑΝΤΑ ΤΣΙΚΙΤΑ με τον Βασίλη Λογοθετίδη

Η ταινία γυρίστηκε το 1953, σε παραγωγή Μήλλας Φίλμ. Τη σκηνοθεσία την υπέγραψε ο Αλέκος Σακελλάριος και το σενάριο είναι βασισμένο στη θεατρική παράσταση του σκηνοθέτη και του Χρήστου Γιαννακόπουλου οι οποίοι έγραψαν και το κινηματογραφικό σενάριο.

Η υπόθεση του έργου

Ένας φτωχός, δουλευταράς, υπάλληλος, ο Φώτης, είναι αρραβωνιασμένος με τη Μαίρη, αλλά δεν μπορούν να παντρευτούν ελλείψει χρημάτων.

Όλες οι αναποδιές τον βρίσκουν μαζί: η πίεση των αδελφών της Μαίρης να παντρευτούν γρήγορα, γιατί θα τη δώσουν σ’ άλλον και σε συνδυασμό με το γράμμα που του έρχεται από το χωριό του, ότι η μητέρα του είναι άρρωστη και χρειάζεται εγχείρηση, τον κάνουνε “να τρέχει και να μη φτάνει”. Θα απευθυνθεί παντού για χρήματα, αλλά κανείς δε θα έχει. Ώσπου ένας ξάδελφος του, που έχει καμπαρέ, του προτείνει να κάνει λευκό γάμο, έναντι χρημάτων, με μια τραγουδίστρια, τη Τσικίτα Λόπεζ, η οποία κινδυνεύει να απελαθεί. Ο Φώτης δέχεται. Η απόφαση του Φώτη δημιουργεί τριβές στη σχέση του με τη Μαίρη.

Όμως η αποχώρηση της Τσικίτα στο εξωτερικό και η ανάρρωση της μητέρας του, άνευ εγχείρησης, του επιτρέπουν να κρατήσει τα λεφτά που έβγαλε, από τον λευκό γάμο, και να ζήσει, όμορφα, τη ζωή του με τη Μαίρη.

Ο ΠΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΦΟΥΚΑΡΑΣ με τον Κώστα Χατζηχρήστο

Το 1964, δηλαδή 11 χρόνια μετά την επιτυχία του «Σάντα Τσικίτα», ο Κώστας Καραγιάννης σκηνοθετεί τον Κώστα Χατζηχρήστο στην ταινία «Ο παράς και ο φουκαράς», βασισμένη στο σενάριο του Σακελλάριου.

Η υπόθεση του έργου

Ο Κοσμάς (Κώστας Χατζηχρήστος) μαθαίνει ότι η μητέρα του χρειάζεται να υποβληθεί άμεσα σε επέμβαση. Ζητάει τη βοήθεια ενός συγγενή του (Νίκος Φέρμας) για να καλύψει τα έξοδα. Ο ίδιος δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα, αφού προσπαθεί να μαζέψει χρήματα για να παντρευτεί την εκλεκτή της καρδιάς του (Μάρθα Βούρτση). Ο συγγενής του δέχεται να πληρώσει αλλά ζητάει, ως αντάλλαγμα από τον Κοσμά, να παντρευτεί εικονικά την ισπανίδα τραγουδίστρια (Μάρθα Καραγιάννη) του καμπαρέ που διευθύνει, προκειμένου αυτή να μείνει νόμιμα στην Ελλάδα. Ο γάμος γίνεται κοσμικό γεγονός και δημοσιοποιείται, δημιουργώντας στον Κοσμά πολλά προβλήματα και παρεξηγήσεις με την αρραβωνιαστικιά του. Τελικά, μια σειρά από ευτυχείς συγκυρίες θα ακυρώσουν τον ψεύτικο γάμο, την εγχείρηση της μητέρας του, και θα αφήσουν στον Κοσμά τα απαραίτητα χρήματα για να παντρευτεί και να ξεκινήσει τον έγγαμο βίο, με μεγαλύτερη οικονομική άνεση.

«Δεσποινίς ετών 39» vs «Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο»

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΕΤΩΝ 39 με τον Βασίλη Λογοθετίδη

Η ταινία «Δεσποινίς ετών 39» προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1954, σε σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου, με πρωταγωνιστές τους Βασίλη Λογοθετίδη, Σμάρω Στεφανίδου, Ίλυα Λιβυκού…

Η υπόθεση του έργου

Πρόκειται για το κλασικό θέμα του αδελφού που δεν μπορεί να παντρευτεί αν πρώτα δεν αποκαταστήσει την αδελφή του. Σε αυτήν την περίπτωση ο εύπορος αδελφός, ερωτευμένος με μια νεώτερή του αποφασίζει να επιστρατεύσει ως έσχατο μέσο τις αγγελίες γάμου. Για να κρύψει την πραγματική ηλικία της αδελφής του την παρουσιάζει ως δεσποινίδα 39 ετών (απ’ όπου και ο τίτλος). Τελικά μετά από διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις το σχέδιο θα αποτύχει. Η ταινία ξαναγυρίστηκε από τον ίδιο σκηνοθέτη το 1968 με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και τίτλο Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο.

Η ταινία αυτή γυρίστηκε στην Αίγυπτο, στο στούντιο Ναχάς (Nahas) του Καΐρου.

Ο ΡΩΜΙΟΣ ΕΧΕΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα

Το 1968, 14 χρόνια από την προβολή της ταινίας «Δεσποινίς ετών 39», ο Λάμπρος Κωνσταντάρας προσπαθεί με τον ίδιο τρόπο με μία μεγάλη παρεξήγηση να παντρέψει την αδελφή του.

Η υπόθεση του έργου

Ο Τηλέμαχος (Λάμπρος Κωνσταντάρας) είναι χρόνια αρραβωνιασμένος με τη Φωφώ (Νίκη Λινάρδου), η οποία του ασκεί πιέσεις προκειμένου να παντρευτούν. Εκείνος όμως θέλει πρώτα να παντρέψει την αδελφή του (Μήτση Κωνσταντάρα), η οποία έχει περάσει την “προβλεπόμενη” ηλικία γάμου. Απελπισμένος, ο Τηλέμαχος αποφασίζει να αναζητήσει γαμπρούς ακόμα και στις αγγελίες των εφημερίδων. Εμφανίζονται δύο υποψήφιοι (Χρήστος Τσαγανέας και Ραφαήλ Ντενόγιας), αλλά από ένα παιχνίδι της τύχης εκείνοι…

«Πατέρα κάτσε φρόνιμα» vs «Το θύμα»

ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΤΣΕ ΦΡΟΝΙΜΑ με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα

Η ταινία «Πατέρα κάτσε φρόνιμα» προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1967, σε παραγωγή Καραγιάννης-Καρατζόπουλος και σε σκηνοθεσία Κώστα Καραγιάννη, με πρωταγωνιστές τους Λάμπρο Κωνσταντάρα, Αλέκο Τζανετάκο και τη Μίρκα Καλατζοπούλου.

Η υπόθεση του έργου

Ο Αντώνης Παπασταφίδας (Λάμπρος Κωνσταντάρας) είναι ένας ευκατάστατος κτηματίας που ζει στην επαρχία. Ο γιος του, Θωμάς (Αλέκος Τζανετάκος), ο οποίος σπουδάζει νομικά στην Αθήνα, διαμένει σε ένα πολυτελές διαμέρισμα με την οικονομική στήριξη του πατέρα του. Όμως, το τελευταίο διάστημα έχει αμελήσει τις σπουδές του και έχει παρασυρθεί από τη νυχτερινή ζωή.

Τα συχνά τηλεγραφήματα που στέλνει στον πατέρα του για να του ζητήσει χρήματα, βάζουν τον τελευταίο σε σκέψεις. Έτσι, ο Αντώνης αποφασίζει, με την παραίνεση της αδερφής του (Μίτση Κωνσταντάρα), να μεταβεί στην Αθήνα για να δει από κοντά την πρόοδο του γιου του. Όταν πληροφορείται από το Πανεπιστήμιο ότι ο Θωμάς απουσιάζει από τη σχολή για μεγάλο διάστημα, εξοργίζεται και επιλέγει να παραμείνει στην Αθήνα, μέχρις ότου βεβαιωθεί ότι ο γιος του έχει μπει στο σωστό δρόμο.

Όμως, κατά τη διαμονή του εκεί, συναντά τη Μπέτυ (Μίρκα Καλαντζοπούλου), νεαρή φίλη του Θωμά. Εκείνη, με απώτερη φιλοδοξία να εξασφαλίσει χρήματα για να γίνει ηθοποιός, πλησιάζει τον Αντώνη με φαινομενικά ερωτική διάθεση και εκείνος ανταποκρίνεται. Αυτή η εξέλιξη αναστατώνει τον Περικλή (Αθηνόδωρο Προύσαλη), αδερφό της Μπέτυς, ο οποίος αναγκάζει τον Αντώνη να δώσει υπόσχεση γάμου.

Παρ’ολα αυτά, η Μπέτυ δεν αργεί να αλλάξει στάση απέναντι στον Αντώνη και του ανακοινώνει την απόφασή της να χωρίσουν. Μετά από αυτό, εκείνος δεν πτοείται και φλερτάρει με τη Τζούλια (Σάσα Καστούρα), μια άλλη νεαρή της παρέας.

ΤΟ ΘΥΜΑ με τον Κώστα Βουτσά

Δύο χρόνια αργότερα, το έργο του Λάκη Μιχαηλίδη γυρίστηκε με τίτλο «Το Θύμα» και σκηνοθέτη τον Ντίνο Δημόπουλο και πρωταγωνιστή τον Κώστα Βουτσά.

Η υπόθεση του έργου

Ένας εργατικός χωρικός, αρραβωνιασμένος, που εργάζεται σκληρά για να μην λείψει τίποτα από τον μικρό του αδελφό που σπουδάζει στην Αθήνα, πηγαίνει στην πρωτεύουσα γιατί ανησυχεί για αυτόν. συγχρόνως θέλει να κοιτάξει και τη μέση του, που τον πονάει από την πολλή δουλειά. Στην Αθήνα, όμως, ο αδελφός του ζει τη μεγάλη ζωή, ξοδεύοντας σε γυναίκες και ξενύχτια όλα τα λεφτά που του στέλνει ο αδελφός του. Τα περισσότερα χρήματα, όμως, του τα τρώει μια χυμώδης σεξουαλική, λαϊκή τραγουδίστρια, την οποία γνωρίζει ο αδελφός του φτάνοντας στην Αθήνα και στο σπίτι του και ξετρελαίνεται μαζί της. Αυτή τον βάζει να ξοδεύει πάρα πολλά χρήματα για χατίρι της, μέχρι που του ζητά να πληρώσει για να της ηχογραφήσει δίσκο. Τότε, ο μικρός αδελφός αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, ειδοποιεί τον αυστηρό αδελφό της τραγουδίστριας να επέμβει και να την συμμαζέψει και ο μεν μεγάλος γυρίζει στα χωράφια και την αρραβωνιαστικιά του, ο δε μικρός έχοντας μυαλό παίρνει και το πτυχίο του στη Γεωπονική.

«Το έξυπνο πουλί» vs «Ποιος Θανάσης!»

Η εκδοχή του Θανάση Βέγγου είναι πιο γνωστή από την ταινία που προηγήθηκε με τον Κώστα Χατζηχρήστο, όμως, και οι δύο είχαν σα σταθερή παρουσία την Άννα Φόνσου.

ΤΟ ΕΞΥΠΝΟ ΠΟΥΛΙ με τον Κώστα Χατζηχρήστο

H ταινία «Το Έξυπνο πουλί» έκανε πρεμιέρα το 1961 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Πρόκειται για κωμωδία, κινηματογραφική διασκευή του ομωνύμου θεατρικού έργου των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη.

Η υπόθεση του έργου

Η Φανή ζητά δουλειά ως υπάλληλος στο μαγαζί του Λουκά, ο οποίος την προσλαμβάνει τελικά. Η Φανή αναλαμβάνει να τον σώσει από τις κομπίνες διαφόρων επιτήδειων, δήθεν συνεργατών του Λουκά. Στην συνέχεια ερωτεύονται αλλά την κρίσιμη στιγμή, εμφανίζεται ο Μίμης.

ΠΟΙΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ! με τον Θανάση Βέγγο

Η ταινία «Ποιος Θανάσης!» γυρίστηκε από την κινηματογραφική εταιρία του Θανάση Βέγγου Θ.Β. Ταινίες Γέλιου και τη Φίνος Φίλμς. Η ταινία είναι σε σκηνοθεσία του Θανάση Βέγγου και πρωταγωνιστεί ο ίδιος μαζί με την Άννα Φόνσου. Μάλιστα, στην ίδια ταινία κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο η Αιμιλία Υψηλάντη.

Η υπόθεση του έργου

Ο Θανάσης Τρίκορφος (Θανάσης Βέγγος), έντιμος, ευχάριστος και φιλεύσπλαχνος καταστηματάρχης ηλεκτρικών συσκευών, εξυπηρετεί και διευκολύνει όλο τον κόσμο, παρ’ όλο που κι ο ίδιος περνά δυσκολίες. Κάποια στιγμή προσλαμβάνει στο κατάστημά του τη χαριτωμένη Στέλλα (Άννα Φόνσου), η οποία έχει απόλυτη ανάγκη να εργαστεί, διότι- συν τοις άλλοις – συντηρεί και τον χαρτοπαίχτη φίλο της Αλέκο (Βαγγέλης Πλοιός), που απομυζά κάθε της οικονομία. Ο Θανάσης, γοητευμένος από τη σπιρτάδα και την καλή της καρδιά, την ερωτεύεται και νιώθει πανευτυχής. Το ίδιο αισθάνεται και η Στέλλα, αλλά το κρατά μυστικό, φοβούμενη την αντίδραση του φίλου της. Όταν ο καλοκάγαθος κι εύπιστος Θανάσης μαθαίνει για το δεσμό της απογοητεύεται, η πληγωμένη καρδιά του σκληραίνει και αποστασιοποιείται. Από γαλαντόμος καταστηματάρχης γίνεται δύστροπος, αυταρχικός και απαιτητικός έμπορος.

Στο μεταξύ δυο φίλοι του (Τάκης Μηλιάδης και Γιώργος Βελέντζας) προσπαθούν να τον πείσουν να συνεργαστεί επιχειρηματικά με την κοσμική κυρία Μάργκαρετ Κοράκι (Αιμιλία Υψηλάντη), με απώτερο σκοπό να του «φάνε» το μαγαζί. Η Στέλλα, που ακούει τυχαία τη συζήτηση και μαθαίνει για την παγίδα, που ετοιμάζονται να του στήσουν οι “καλοί του φίλοι”, θορυβείται κι αψηφώντας τα πάντα ματαιώνει τα σχέδιά τους την ύστατη στιγμή. Εξ αιτίας αυτής της συμπεριφοράς αποκαλύπτεται κι ο έρωτάς της για το Θανάση …

«Δελησταύρου και Υιός» vs «Υιέ μου… υιέ μου»

ΔΕΛΗΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΥΙΟΣ με τον Βασίλη Λογοθετίδη

Η ταινία «Δελησταύρου και υιός» προβλήθηκε στις αίθουσες το 1957 σε παραγωγή Όλυμπος φιλμς Α.Ε., σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου και σε σενάριο Χρήστου Γιαννακόπουλου.

Η υπόθεση του έργου

Ο Γιώργος που σπούδαζε στη Σουηδία, υιός, του Αντώνη Δελησταύρου επιστρέφει στην πατρίδα του. Ο Αντώνης, που είναι χήρος εδώ και χρόνια, αναθέτει στον υιό του τη διεύθυνση του εργοστασίου, ώστε να απαλλαγεί από τις υποχρεώσεις και να ξαναφτιάξει τη ζωή του.

Εντούτοις, κάθε φορά που γνωρίζει μια ενδιαφέρουσα δεσποινίδα, συναντά πάντα μπροστά του τον ίδιο αντίζηλο: τον υιό του. Αρχικά χάνει τη Ρένα, που τη λογάριαζε για σίγουρη, όπως χάνει και τη φιλενάδα της Ρένας, την Μπίλυ, την οποία προσέγγισε δειλά και προσεχτικά όταν έχασε τη Ρένα. Κάθε φορά, ο υιός του ήταν εκεί. Τελικά αποφασίζει να φλερτάρει με τη θεία της Μπίλυ, την Αμαλία, τη χήρα, η οποία ζει κι αυτής μόνη της, για πάρα πολύ καιρό. Εν τέλει, δεν ήταν χήρα, αφού ο σύζυγος, που νόμιζε για νεκρό, επέστρεψε. Κι ο Αντώνης για άλλη μια φορά μένει σαν την καλαμιά στον κάμπο.

ΥΙΕ ΜΟΥ… ΥΙΕ ΜΟΥ με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα

Η ταινία «Υιέ μου… Υιέ μου…» γυρίστηκε 8 χρόνια αργότερα σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Γρηγορίου.

Το σενάριο γράφτηκε από τον Γιώργο Λαζαρίδη, το οποίο, όμως, είναι διασκευή από το θεατρικό έργο του Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, Δελησταύρου και υιός.

Η υπόθεση δείχνει ακριβώς την ίδια περιπλοκή στις σχέσεις ενός πατέρα με τη σύντροφο του μοναχογιού του.

(πηγές: tainiothiki.gr, ellinikoskinimatografos.gr, BIKIΠΑΙΔΕΙΑ)

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ