Το e-shopping φύλο δεν κοιτά και η ελληνική αγορά το αποδεικνύει. Στη διάρκεια της πανδημίας, οι Ελληνίδες, που αγοράζουν online, ξεπέρασαν σε αριθμό τους άνδρες e-shoppers, σημειώνει ο ΣΕΠΕ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, στα τέλη του 2020, η διείσδυση του online εμπορίου στην Ελλάδα ήταν 68%, με το ποσοστό να είναι 69% για τις γυναίκες και 67% για τους άνδρες καταναλωτές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari για το 2ο εξάμηνο του 2020, στην Ελλάδα 4,6 εκατ. άτομα έκαναν online αγορές. Εξ αυτών περισσότερα από 2,3 εκατ. ήταν γυναίκες.
Το e-shopping έχει γίνει, πλέον, ένας συνήθης τρόπος αγορών για τις Ελληνίδες, οι οποίες – σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία – δαπάνησαν κατά μέσο όρο το τελευταίο 6μηνο €736,8 σε online αγορές.
Το πιο δυναμικό αγοραστικό κοινό μεταξύ των γυναικών, που ψωνίζουν online, είναι στις ηλικίες 35 έως 44 ετών, όπου η διείσδυση των online αγορών φτάνει το εντυπωσιακό 94%. Εξίσου, όμως, υψηλά ποσοστά παρατηρούνται και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες: το 65% των γυναικών ηλικίας 45-64 ετών αγοράζει online, ενώ ακόμη και στις ηλικίες 55 και άνω το ποσοστό των e-shoppers χτυπάει το υψηλό 53%.
Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή των e-shoppers, η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται πρωταθλήτρια, αφού το ποσοστό διείσδυσης είναι μεγαλύτερο του πανελλαδικού μέσου όρου του 68% και φτάνει το 74%, ενώ το αντίστοιχο στην Αθήνα είναι 67%.
Digital citizens
Όσον αφορά το τί αγοράζουν οι Ελληνίδες από το Διαδίκτυο, τα είδη, που ψωνίζουν, επεκτείνονται πλέον στα …”πάντα”. Δημοφιλέστερες κατηγορίες είναι πάντως τα ρούχα, τα καλλυντικά και τα παπούτσια με ποσοστά 42%, 36% και 34%, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρονικά με 24%.
Εξίσου ενδιαφέρον εύρημα της Focus Bari είναι ότι οι γυναίκες e-shoppers χρησιμοποιούν ποικιλία τρόπων πληρωμής για ό,τι αγοράζουν online, ακόμη και ψηφιακά πορτοφόλια. Σε ποσοστό 40% απαντούν ότι κάνουν χρήση χρεωστικής κάρτας για τις online αγορές, ενώ το 39% δηλώνει ότι προτιμά την αντικαταβολή. Οι ηλεκτρονικές πληρωμές (paypal) συγκεντρώνουν το 23%, ενώ η πιστωτική κάρτα το 20% και τα ψηφιακά πορτοφόλια το 3%.
Συνωστισμός στα social media
Οι Ελληνίδες δεν είναι δραστήριες μόνο στο e-shopping, αλλά και στα social media, αφού τέσσερις στις πέντε γυναίκες στην Ελλάδα έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 76% χρησιμοποιεί το Facebook, ποσοστό το οποίο, ωστόσο, ήταν μειωμένο κατά 7% στα τέλη του 2020 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Επιπλέον, το 60% κάνει χρήση του Instagram, ενώ το 52% χρησιμοποιεί Youtube. Τα στοιχεία δείχνουν ότι στη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό των γυναικών, που χρησιμοποιούν το Twitter: 61% αυξήθηκε η χρήση του Twitter από γυναίκες μεταξύ 2019 και 2020, με το ποσοστό χρήσης του να φτάνει πλέον το 26%.