Σήμερα, μετά τη λήξη της συνεδρίασης του ελληνικού χρηματιστηρίου θα δημοσιεύσει αποτελέσματα 1ου τριμήνου ο όμιλος Motor Oil, ενώ αύριο Τρίτη θα γίνει η ενημέρωση των αναλυτών από τη διοίκηση. Η Eurobank Equities αντικατέστησε στις κορυφαίες επιλογές της τη Σαράντης με τη Motor Oil, σημειώνοντας πως επαναπροσδιορίζει το χαρτοφυλάκιο των κορυφαίων επιλογών της.
Δίνει τιμή – στόχο τα 28,10 ευρώ, ενώ στους υποστηρικτικούς παράγοντες αναφέρει την ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης πάνω από τις εκτιμήσεις της ΑΧΕ, ενώ και το β’ τρίμηνο κινείται πολύ μπροστά από τα επίπεδα του μέσου κύκλου. Επίσης στέκεται στην ισχυρή καλοκαιρινή περίοδος οδήγησης και ανθεκτική εγχώρια ζήτηση, αλλά και στη μικρή επίπτωση από το περσινό περιστατικό πυρκαγιάς με έγκαιρες και σημαντικές αποζημιώσεις από την ασφάλεια που καλύπτουν τα διαφυγόντα κέρδη, και ταχύτερη από την αναμενόμενη ολοκλήρωση της επισκευής εντός του γ’ τριμήνου που δημιουργεί ανοδικό κίνδυνο για τα κέρδη.
Οι εκτιμήσεις της Optima Bank
Από την πλευρά της, η Optima Bank αναμένει σημαντική πίεση στα μεγέθη 1ου τριμήνου, κυρίως λόγω συγκυριακών παραγόντων, αλλά και από σταθερές βάσεις για ανάκαμψη στη συνέχεια του έτους. Πάντως, διακρατεί την τιμή – στόχο στα 29,90 ευρώ, με σύσταση αγοράς.
Οι αναλυτές της Optima Bank αναμένουν προσαρμοσμένο EBITDA στα 211 εκατ. ευρώ προσαρμοσμένα EBITDA, μειωμένο κατά 37% σε ετήσια βάση, καθώς συγκρίνεται με το εξαιρετικό 1ο τρίμηνο του 2024. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη υπολογίζονται στα 101 εκατ. ευρώ, έναντι 175 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα καθαρά κέρδη θα κατέλθουν στα 94 εκατ. ευρώ έναντι 191 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2024, μια πτώση κατά 43%.
Για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης, η Optima Bank διατηρεί εκτίμηση για EBITDA στα 944 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 482 εκατ. ευρώ. Αυτό, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, σημαίνει πως η μετοχή της Motor Oil διαπραγματεύεται με P/E 5,2x για το 2025, ήτοι 34% χαμηλότερα από το μέσο κυκλικό P/E των 7,9x.
Η Goldman Sachs
Στα τέλη Απριλίου ο αμερικανικός οίκος Goldman Sachs είχε μειώσει την τιμή – στόχο από τα 27 στα 25 ευρώ, λόγω του υψηλότερου από το αναμενόμενο guidance για τις κεφαλαιακές δαπάνες του 2025.
Συνολικά, η Goldman αναμένει το προσαρμοσμένο περιθώριο διύλισης της Motor Oil στα 60 δολάρια/τόνο το Α’ τρίμηνο του 2025, περίπου σταθερό έναντι 63 δολαρίων/τόνο το Δ’ τρίμηνο του 2024. Επίσης, στις εκτιμήσεις της υποθέτει 75% βαθμό διαθεσιμότητας (utilisation rate) των μονάδων διύλισης στο Α’-Γ’ τρίμηνο του 2025, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη επεξεργασία άλλων πρώτων υλών (νάφθα, μαζούτ, πετρέλαιο εσωτερικής καύσης κενού) και συμπεριλαμβάνει τη δεύτερη δόση ασφαλιστικής αποζημίωσης ύψους 70 εκατ. δολαρίων.
Σε συνδυασμό με τα εποχικά χαμηλότερα πάγια έξοδα σε τριμηνιαία βάση, προβλέπει ότι τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Motor Oil για το α’ τρίμηνο του 2025 θα ανέλθουν σε 207 εκατ. ευρώ, από 173 εκατ. ευρώ το δ’ τρίμηνο του 2024.