Η πλειονότητα των οδηγών προτιμά την ασφάλεια και την άνεση του αυτοκινήτου από τις δημόσιες συγκοινωνίες, ενώ σχεδόν οι μισοί από αυτούς επιθυμούν να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ώστε να συμβάλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και να διατηρήσουν ταυτόχρονα τη βελτίωση στην ποιότητα του αέρα που παρατηρήθηκε στην αρχή της πανδημίας.
Αυτά είναι δύο από τα συμπεράσματα της νέας έρευνας της LeasePlan στην οποία συμμετείχαν πάνω από 5.000 οδηγοί σε 22 χώρες.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η LeasePlan, σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Ipsos, κυκλοφόρησε την ενότητα “New Normal” (Νέα Κανονικότητα) από την ετήσια έρευνα κοινής γνώμης Mobility Insights Report, αξιολογώντας τον αντίκτυπο του Covid-19 στις συνήθειες κινητικότητας σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με την έρευνα, από την αρχή της πανδημίας, οι Έλληνες οδηγοί είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες (78%) και περισσότερο πιθανό να επιλέγουν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους (86%). Στο ίδιο πλαίσιο, οι περισσότεροι Έλληνες (89%) δηλώνουν ότι η πανδημία τούς έκανε να συνειδητοποιήσουν την ασφάλεια και την άνεση που τους προσφέρει η χρήση του δικού τους οχήματος. Ακόμη, το 67% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είναι πολύ πιθανό να αγοράσει ή να μισθώσει ένα νέο αυτοκίνητο τα επόμενα 5 χρόνια.
Ταυτόχρονα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες που προέρχονται από τη χώρα μας (65%) δηλώνουν ότι από την έναρξη της πανδημίας Covid-19 αξιολογούν πιο σοβαρά την κλιματική κρίση ως παγκόσμια απειλή. Για ένα επίσης αρκετά μεγάλο ποσοστό (63%), η αυξημένη ευαισθητοποίηση αύξησε τις πιθανότητες να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών στο μέλλον προκειμένου να μειώσουν το δικό τους ανθρακικό αποτύπωμα και να διατηρήσουν τη βελτιωμένη ποιότητα του αέρα που παρατηρήθηκε στην αρχή της πανδημίας.
Από την αρχή της πανδημίας οι ερωτηθέντες δείχνουν ότι είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές αγορές και να επιλέξουν παράδοση στο σπίτι για διακριτικές δαπάνες, όπως ρούχα και ηλεκτρικά είδη (63%), ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για συμβατικά και ηλεκτρικά επαγγελματικά (LCV και eLCV).
Τέλος, σχεδόν οι μισοί Έλληνες ερωτηθέντες (49%) ανησυχούν για την αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ρύπανση που προκαλείται από τα οχήματα παράδοσης, από την έλευση του Covid και μετά. Ωστόσο η λύση που προτείνεται είναι σαφής αφού οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί οχημάτων παράδοσης προϊόντων που συμμετείχαν στην έρευνα (55%) είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα επαγγελματικά τους οχήματα με άλλες επιχειρήσεις για να μειώσουν τη συμφόρηση, καθώς και να μεταβούν σε ηλεκτρικά LCV μηδενικών εκπομπών (77%) για τη μείωση της ρύπανσης.
Δηλώσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος της LeasePlan Hellas Κωνσταντίνος Πετρούτσος,, δήλωσε σχετικά: «Το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης παραμένει ψηλά στην καρδιά των Ελλήνων. Ειδικά σήμερα, εν μέσω πανδημίας, αποτελεί και τον πιο ασφαλή τρόπο να μετακινούμαστε. Παράλληλα, η στροφή των οδηγών προς την ηλεκτροκίνηση και τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως αυτή επιβεβαιώνεται από την έρευνα, βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τη στρατηγική της LeasePlan. Δέσμευσή μας στην LeasePlan Hellas είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε το αυτοκίνητο ως υπηρεσία (car-as-as-service) με ολοκληρωμένες λύσεις μακροχρόνιας μίσθωσης και ανταγωνιστικές προσφορές leasing, με ευθύνη προς το περιβάλλον και με τους πελάτες μας πάντα στο επίκεντρο».
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κατεβάσουν την πρώτη ενότητα της φετινής έκθεσης Mobility Insights Report, η οποία περιλαμβάνει ανάλυση των δεδομένων και των ευρημάτων για κάθε χώρα, από εδώ: https://issuu.com/leaseplan_hellas/docs/gr-mobilityinsightreport_mobility-covidd