Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΟ «χρυσός» διαγωνισμός της Αττικής Οδού

Ο «χρυσός» διαγωνισμός της Αττικής Οδού

Ανοίγουν σήμερα οι προσφορές για το μεγάλο διαγωνισμό διάρκειας 25 ετών της Αττικής Οδού, με την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να φιλοδοξούν οι προσφορές να φτάσουν σε επίπεδα ρεκόρ όλων των εποχών, ξεπερνώντας κάθε άλλο διαγωνισμό παραχώρησης έχει γίνει στην ιστορία της χώρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι προσφορές ίσως φτάσουν ή ξεπεράσουν και τα 2,5 δισ. ευρώ, ενώ η κυβέρνηση θέλει να «τρέξει» η διαδικασία ώστε να πάει με αυτό στη ΔΕΘ το Σάββατο, στα εγκαίνια της 87ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Χθες Τετάρτη έληξε η περίοδος για την κατάθεση ενστάσεων, χωρίς να υπάρξει καμιά, οπότε πλέον το επόμενο βήμα είναι το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην αποσφράγιση και να γνωστοποιήσει το ύψος της κάθε προσφοράς. Έπειτα ύστερα από μία ή δύο ημέρες σύμφωνα με πηγές του Ταμείου θα γνωστοποιηθεί το κάθε τίμημα, ενώ κατόπιν θα γίνει η επιλογή του προσωρινού προτιμητέου επενδυτή.

Στον διαγωνισμό έχουν δώσει το παρόν έξι επιχειρηματικά σχήματα και κοινοπραξίες, καθώς συμμετέχουν οι πέντε μεγάλοι του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου, σε συνεργασίες με κορυφαίους ευρωπαϊκούς ομίλους, ενώ υπάρχει και συμμετοχή από την Αυστραλία (Macquarie). Το παρόν δίνουν από την Ελλάδα οι ΓΕΚ Τέρνα, Mytilines, AVAX, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Intrakat, ενώ από το εξωτερικό είναι οι Vinci από την Γαλλία, η Abertis από την Ισπανία, η Briza από την Πορτογαλία, το fund Meridiam αλλά και η αυστραλιανή Macquarie.

Οι σημερινοί παραχωρησιούχοι Άκτωρ Παραχωρήσεις και AVAX κατεβαίνουν μαζί, έχοντας ως partner τη γαλλική Μeridiam, φιλοδοξώντας να διατηρήσουν την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για άλλα 25 χρόνια, ενώ οι υπόλοιποι ελληνικοί όμιλοι πλαισιώνονται από ξένους ισχυρούς partners.

Οι έξι διεκδικητές είναι οι σημερινοί ανάδοχοι Άκτωρ Παραχωρησεις και AVAX μαζί με τη γαλλική Μeridiam, ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, η ισπανική Abertis, η πορτογαλική Βriza μαζί με την Intrakat και την αγγλική Rubicone, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου και η γαλλική Vinci που κατεβαίνει με τον όμιλο Mytilineos.

H νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως τα διόδια στον οδικό άξονα θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση από 2,8 ευρώ σήμερα, για την πρώτη πενταετία. Μετά το πέρας της 5ετίας, προβλέπεται πως η εταιρεία παραχώρησης μπορεί να ζητήσει αναπροσαρμογή του κόστους διοδίων, αφού καταθέσει επαρκή στοιχεία που να τη δικαιολογούν, με βάση φόρμουλα που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ