Σημαντικές εξελίξεις έρχονται τους επόμενους μήνες για το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (ΔΑΑ) καθώς το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, δρομολογούν την εισαγωγή του στο ελληνικό χρηματιστήριο, σε ένα IPO που αναμένεται να δώσει κύρος και πρεστίζ στο Χ.Α., καθώς θα είναι η μεγαλύτερη εισαγωγή εδώ και τουλάχιστον είκοσι χρόνια.
Και αυτό, σε μια συγκυρία που η αγορά «διψά» για νέες εισαγωγές, ενώ το ΔΑΑ εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα δρομολόγια και προορισμούς, τόσο από εγχώριες, όσο και διεθνείς αεροπορικές εταιρείες, ενώ το 2022 πήγε εξαιρετικά καταγράφοντας πολύ καλές επιδόσεις.
Στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου 2023 και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται όλοι οι συνδαιτυμόνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών- ΔΑΑ), έχει έρθει σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τους μεγαλύτερους μετόχους και διαχειριστές του αεροδρομίου, τις AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, που και οι δύο ελέγχονται από το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments.
Το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών κατανέμεται στο Υπερταμείο (25%), στο PSP (40% και το managment) και την οικογένεια Κοπελούζου (5%). Με βάση την κατ’ αρχήν συμφωνία, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει σε Αρχική Δημόσια Προσφορά το 30% των μετοχών. Η PSP Investments θα έχει το δικαίωμα απόκτησης του 10% των μετοχών, καταβάλλοντας ένα ελεγχόμενο premium (στην προκειμένη περίπτωση το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο θα καταστεί μέτοχος πλειοψηφίας).
Το υπόλοιπο 20% του ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο, με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι από τη διάθεση του 30% μπορούν συντηρητικά να αντληθούν 800 εκατ.- 1 δισ. ευρώ. Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι οι Bank of America, Morgan Stanley και Deutche Bank, ενώ με βάση στοιχεία του Bloomberg, η πώληση των μετοχών θα είναι η μεγαλύτερη IPO στην Ελλάδα από το 2000.
Οι στόχοι
Το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεννόηση με το υπουργείο οικονομικών, επιδιώκει να «τρέξει» η διαδικασία και να μην υπάρξουν άλλες κωλυσιεργίες, ενώ στόχος είναι να δοθεί και ένα μεγάλο όσο και εμφατικό μήνυμα σε όλη την κεφαλαιαγορά, δεδομένου ότι θα πρόκειται για πολύ μεγάλη εισαγωγή.
Στόχος είναι η άντληση κεφαλαίων από το Χρηματιστήριο, προκειμένου να υπάρξουν νέες επενδύσεις, αλλά και το να δοθεί το σήμα ευρύτερα σε εγχώριους και διεθνείς επενδυτές ότι το Χ.Α. «επιστρέφει» με μια μεγάλη και εμφατική δημόσια εγγραφή.
Στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας διακινήθηκαν πέρυσι περισσότεροι από 22,7 εκατομμύρια επιβάτες (αύξηση 84% σε σχέση με το 2021), έναντι 25,6 εκατομμυρίων επιβατών το 2019. Οι αρμόδιοι παράγοντες αισιοδοξούν ότι με τις κατάλληλες επενδύσεις το Ελ. Βενιζέλος μπορεί να φτάσει να εξυπηρετεί – εν ευθέτω χρόνω – έως και 30 εκατ. ταξιδιώτες.