don't even ask

don't even ask

spot_img
spot_img

Ο Κινεζικός χάλυβας και η Πενσυλβάνια, η ουσιαστική Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, στην Ινδία η Aegean, η μείωση τιμών αποδίδει (Jumbo), τα κέρδη του ΑΔΜΗΕ, το “άγγιγμα του Μίδα” και fly fly Flyover

*Σύμφωνα με τους Financial Times, σε συνάντηση με μέλη του συνδικάτου United Steelworkers στο Πίτσμπουργκ χθες, Τετάρτη, ο Μπάιντεν  κάλεσε την εμπορική αντιπρόσωπο Κάθριν Τάι να τριπλασιάσει τους δασμούς στις εισαγωγές από τον σημερινό μέσο όρο του 7,5%. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ πιέζει για τριπλασιασμό των δασμών στον κινεζικό χάλυβα και το αλουμίνιο, καθώς επιδιώκει να ενισχύσει την υποστήριξη των συνδικάτων στην Πολιτεία της Πενσυλβάνια. Η εκστρατεία του Μπάιντεν προσπαθεί να ενισχύσει την υποστήριξη των συνδικαλιστών εργαζομένων ενόψει των αμερικανικών προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου, στις οποίες η Πενσυλβάνια θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Επίσης χθες,  παρουσίασε έρευνα για τις αθέμιτες πρακτικές στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, μετά από αίτηση των εργαζομένων της United Steelworkers. Προφανές πως, στον προεκλογικό αγώνα επιστρατεύονται από την Fed και τα hyper funds μέχρι τα συνδικάτα. Στόχος η Κίνα, αλλά…

*Στην Ευρώπη; Η Ευρώπη πρέπει να «αλλάξει ριζικά» για να παραμείνει ανταγωνιστική, καθώς η Κίνα και οι ΗΠΑ αρνούνται να «παίξουν με τους κανόνες» του διεθνούς εμπορίου, δήλωσε προχθές ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι. Δηλαδή ο Ιταλός συμπεριλαμβάνει τις ΗΠΑ, για να μην τρέφουν ορισμένοι αυταπάτες… Τι άλλο είπε ο Μάριο Ντράγκι; Η αντίδραση μας είναι περιορισμένη επειδή η οργάνωσή μας, η λήψη αποφάσεων και η χρηματοδότησή μας έχουν σχεδιαστεί για τον κόσμο του χθες», πρόσθεσε ο Ντράγκι, «Πριν από την COVID, πριν από την Ουκρανία, πριν από την ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή – πριν από την επιστροφή του ανταγωνισμού των μεγάλων δυνάμεων. Αλλά χρειαζόμαστε μια Ευρωπαϊκή Ένωση που να είναι κατάλληλη για τον κόσμο του σήμερα και του αύριο. Αυτό που προτείνω… είναι ριζική αλλαγή», υπογράμμισε σύμφωνα με το Euronews. Προεκλογική η παρέμβαση του Ιταλού ή μόνο σε εμένα δημιουργεί αυτή την εντύπωση; Και σαφής: επέκρινε επίσης τις ΗΠΑ ότι προσπαθούν να προσελκύσουν εγχώρια παραγωγή υψηλής αξίας εντός των συνόρων τους, συμπεριλαμβανομένης αυτής των ευρωπαϊκών εταιρειών, ενώ χρησιμοποιούν πολιτικές προστατευτισμού για να αποκλείσουν τους ανταγωνιστές. Επαναλαμβάνω, για να μην τρέφουν ορισμένοι αυταπάτες.

*Πρόδηλο πως, ισχυρό μέρος της ευρωπαϊκής επιχειρηματικότητας και ελίτ εκφράζεται καλύτερα από τον Ντράγκι σε σχέση με την Λέιεν. Η DeA δεν…αμφισημεί, γιατί άλλωστε. Για να έχει τύχη (εάν…) η Ευρώπη πρέπει να αναλάβουν παράγοντες οι οποίοι θα αρθρώνουν λόγο και θα πράττουν ανάλογα, μπας και διασωθεί (ότι διασώζεται).

*Στα δικά μας: για τις 22 Μαΐου μετατέθηκε η συζήτηση της προσφυγής των συλλόγων της Θεσσαλονίκης κατά του FlyOver στο ΣτΕ και άρα η προθεσμία προς το ΥΠΕΝ να συμπληρώσει τον φάκελο με στοιχεία που ζήτησε το ανώτατο δικαστήριο. Με τούτα και με εκείνα ωστόσο, η εβδομαδιαία αναστολή των εργασιών για το έργο εκτείνεται πλέον σε μηνιαία και… βάλε, χωρίς καν να υπολογιστεί ο χρόνος έκδοσης της απόφασης και άρα αν και πότε θα πάρουν και πάλι μπρος τα εργοτάξια. Μας βλέπω να πληρώνει αποζημιώσεις το Δημόσιο, όπως με την…αλήστου μνήμης υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης. Στα 100 εκατ. η λυπητερή που υποχρεώθηκε να καταβάλλει σε ΕΛΛΑΚΤΩΡ-Boscalis, για ένα έργο που ούτε…μακέτο. Φαίνεται πως, τόχει η Θεσσαλονίκη, υποθαλάσσια, Flyover, ΜΕΤΡΟ κ.λ.π

*Την ανάγκη εγρήγορσης όσον αφορά τις κυβερνοεπιθέσεις και τις τραπεζικές συναλλαγές τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Γκίκας Χαρδούβελης στο συνέδριο της ΕΕΤ (16/4) με θέμα τον «Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό». Καλά μας τα λέει ο πρόεδρος της ΕΕΤ, αλλά για τις τραπεζικές προμήθειες/χρεώσεις, το spread στο…Θεό, ουδέν. Προσωπικά βρήκα πολύ πιο ουσιαστική την Υποδιοικήτρια της Τραπέζης της Ελλάδος, Χριστίνα Παπακωνσταντίνου.

*Αναμενόμενη η ανακοίνωση της AEGEAN για την επένδυση στην αγορά 4 νέων ενισχυμένων A321neo με (πτητική) εμβέλεια έως 7,5 ώρες. Στην ανακοίνωση αναφέρονται συγκεκριμένοι προορισμοί, η ουσία είναι σε Δελχί, Βομβάη. Με αεροσκάφος της AEGEAN είχε ταξιδέψει ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολυάριθμη επιχειρηματική αποστολή στην Ινδία, τον Φεβρουάριο. Μαζί και υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας. Μια επέκταση λοιπόν στην ινδική αγορά, θα βάλει την Aegean στο «άρμα» του India-Middle East-Europe Economic Corridor (IMEC), που βρίσκεται στο επίκεντρο της τριήμερης επίσκεψης του πρωθυπουργού στην πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη. Η επιθυμία των Ινδών millenials για ταξίδια ανά τον πλανήτη, σύμφωνα με τη MacKinsey, θα αναδείξει τη χώρα σε μία από τις σημαντικές αγορές προέλευσης ταξιδιών αναψυχής. Και αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο, αφού ο πληθυσμός των 1,4 δισεκατομμυρίων κατοίκων, έχει μέση ηλικία μόλις 27,6 έτη και είναι κατά 10 χρόνια νεότερος από τις περισσότερες ανεπτυγμένες οικονομίες. Προβλέπεται μάλιστα, δεδομένης της αύξησης του κατά κεφαλήν ΑΕΠ, ότι οι Ινδοί τουρίστες θα μπορούν να πραγματοποιούν 80-90 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως ως το 2040. Σχεδόν από την αρχή της η DeA εστίαζε στο θέμα των Ελληνο-Ινδικών σχέσεων, της απ’ ευθείας αεροπορικής σύνδεσης.

*Ανακοίνωσε χθες οικονομικά αποτελέσματα η Jumbo. Κατ’ αρχήν: Η δύσκολη στρατηγική επιλογή, καθημερινής μείωσης των τιμών στα καταστήματα JUMBO, μέσα σ’ ένα ανασφαλές διεθνές περιβάλλον, με άφθονες πληθωριστικές αφορμές, τελικά αποδίδει καρπούς και βρίσκει πλέον αρκετούς μιμητές. Οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στην πολιτική του Ομίλου, που επέβαλε αποκλιμάκωση των τιμών σε χιλιάδες κωδικούς προϊόντων και συνεχίζει αποκλείοντας από τα ράφια αδικαιολογήτως υπερτιμολογημένα είδη, οδηγώντας σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Αποτέλεσμα: καθαρά κέρδη 303 εκατ. (αυξημένα 21,88% σε σχέση με το 2022). Θα διανείμει το 45%, ήτοι 1 ευρώ/μετοχή. Σήμερα η ενημέρωση των αναλυτών, θα έχουν ενδιαφέρον όσα θα πει ο επιχειρηματίας. Δεν ήταν μόνο η θεαματική αύξηση των οικονομικών μεγεθών 2023 που έφερε το συν 5,02% για τη μετοχή στα 2,1950 ευρώ, με αυξημένες μάλιστα συναλλαγές.

*Αυτά είναι: Στα 392 εκατ. τα συνολικά έσοδα (ενοποιημένα/όμιλος), στα 277,5 εκατ. τα ebitda, με τα καθαρά κέρδη στα 116,6 εκατ. (από 58,2 εκατ. + 100,3%) του ΑΔΜΗΕ. Η διοίκηση προτείνει διανομή 0,058/μτχ για την χρήση 2023 αλλά ως προμέρισμα. Και σε αυτό είναι η λεπτομέρεια που θα κάνει την διαφορά στη συνέχεια, καθώς στον σχεδιασμό του Ιωάννη Καράμπελα προβλέπεται η διανομή μερίσματος (ιδιαίτερα γενναίου, όπως πληροφορούμεθα). Στα 2,195 ευρώ με 5,02% και συναλλαγές 682 χιλ. τμχ. Το νέο trend, στα ενεργειακά. 

*CairoMezz: και νέο up! με 5,65% στα 0,318 ευρώ.

*Εκτός δείκτη S&P Clean Energy η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, την Παρασκευή. Για αυτό και το “άδειασμα” στη συνεδρίαση της Τρίτης. Αντανακλαστικά παρέσυρε και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το είδα (businessdaily) και ΟΚ έτσι εξηγείται.

*Μετά από ένα εκπληκτικά δυνατό 2022 και ένα ισχυρότερο 2023, η Mytilineos συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, αξιοποιώντας τις ενεργειακές megatrends μέσω της πλατφόρμας rotation περιουσιακών στοιχείων ΑΠΕ (RES), σχολιάζει η Optima σε έκθεση στην οποία κάνει αναφορά στο «άγγιγμα του Μίδα». Θετικό για την ελληνική εισηγμένη είναι το ότι το Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου απαγόρευσε την παράδοση νέου ρωσικού μετάλλου από τις 13 Απριλίου και μετά, προκαλώντας άνοδο των τιμών του αλουμινίου κατά 9,4%. Η Optima δίνει νέα τιμή-στόχο τα 49 ευρώ/μετοχή (από 47 ευρώ), ενώ επαναλαμβάνει τη σύσταση «αγορά».

*To  Υπ.Οικ προέβλεπε ανάπτυξη 2,9%, η Τράπεζα της Ελλάδος 2,3% για να έρθει το ΔΝΤ “βλέποντας” 2%- και έχει κι άλλο χαμηλότερα.

*Εύλογα βγήκαν (15-16/4) επιθετικά πωλητές στις τράπεζες, αρχικά hedge funds και μετά εγχώριοι θεσμικοί. Πρακτικά η διαφαινόμενη μετριότερη ανάπτυξη “γκριζάρει” το αφήγημα των τραπεζιτών για αυξημένη λειτουργική κερδοφορία-έσοδα κ.λ.π-. Θα επιτευχθούν οι στόχοι της πιστωτικής επέκτασης, το ερώτημα. Η απορροφησιμότητα των κονδυλίων του RRF δεν είναι αυτή που να δικαιολογεί την αρχική αισιοδοξία των τραπεζιτών. Μια γεύση του επενδυτικού αντίκτυπου, που έχει το ΑΕΠ στη συμπεριφορά των τραπεζικών τίτλων, πήρε η αγορά, μετά την ανακοίνωση χαμηλότερου ρυθμού ανάπτυξης στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 (σ.σ. στις 7 Μαρτίου).

*Αλλά και η απόφαση του Μ.Μ να μετατεθεί η απο-επένδυση του ΤΧΣ από την Εθνική για το τέταρτο 3μηνο αποδείχτηκε πως επενέργησε αρνητικά για την αγορά. Στα ξένα σπίτια είχε περάσει το μήνυμα ότι μετά το lockup δηλαδή Ιούνιο ( ; ) θα προχωρούσε η σχετική διαδικασία. Ωστόσο, η DeA είχε εκτιμήσει ότι με την επιβάρυνση του πολιτικού κλίματος πολύ δύσκολα η κυβέρνηση θα έδινε το ΟΚ στο Ταμείο για την διάθεση του 18,39%, πριν τις εκλογές. Για μετά, θα “μετρούσε” και το αποτέλεσμα της κάλπης.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

don't even ask