Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δημόσιες υποδομές, τονίζοντας την ανάγκη για συνετή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων με κατεύθυνση, όχι μόνο προς την κατασκευή νέων έργων, αλλά και τη συντήρηση των υφιστάμενων, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος στο Olympia Forum V.
Η γήρανση των υποδομών είναι πλέον διεθνές φαινόμενο, πραγματικά δυσεπίλυτο. Πρέπει πάντα να υπάρχει ένας “κουμπαράς” για συντηρήσεις και για έκτακτα περιστατικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στο μοντέλο των παραχωρήσεων, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα πολύ καλό εργαλείο, υπενθυμίζοντας ότι το έργο «Πάτρα – Πύργος» έγινε πράξη και μάλιστα ολοκληρώνεται σε πολύ σύντομο χρόνο, ενώ προηγουμένως, είχε αποτελέσει μία περιπέτεια που είχε συνδεθεί με τρίτες, άσχετες με αυτό, σκοπιμότητες. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, ο οδικός άξονας «Πάτρα – Πύργος» είναι ένα έργο το οποίο πιστώνεται στη σημερινή κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη, για τον οποίον εξέφρασε την βεβαιότητα ότι είναι και αυτός που θα εγκαινιάσει την λειτουργία του.
Ο οδικός άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα
Κατά τη διάρκεια του Forum, ο υφυπουργός Υποδομών παρουσίασε, επίσης, το ευρύ φάσμα των έργων που προγραμματίζονται στις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, με προϋπολογισμούς και συμβασιοποιημένο αντικείμενο ύψους 900 εκ. Euro και 470 εκ. Euro.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αναβάθμιση των υποδομών και η χρηματοδότηση τους παραμένουν κορυφαία ζητήματα για την κυβέρνηση, με έργα όπως ο οδικός άξονας «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», να αποτελούν προτεραιότητες που θα ενισχύσουν τη σύνδεση των περιοχών και την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Ειδικά το συγκεκριμένο έργο πρόκειται να συμπληρώσει το οδικό δίκτυο της Ηλείας και θα συνδέσει τη δυτική με την ανατολική Πελοπόννησο.
Ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι οι προμελέτες για το έργο θα υποβληθούν από τον παραχωρησιούχο μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, ενώ εξετάζονται τρία διαφορετικά σενάρια για τη χάραξη, στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα, όπου υπάρχουν σημαντικοί περιβαλλοντικοί περιορισμοί. Βεβαίως, η χρηματοδότηση που απαιτείται είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθώς το κόστος εμφανίζεται υπερδιπλάσιο αυτού του τμήματος Πάτρα – Πύργος.
Για τον λόγο αυτόν, θα εξεταστεί η εξέλιξη του έργου αρθρωτά, πάντα στο πλαίσιο της παραχώρησης, κάτι που είναι απολύτως εφικτό, καθώς αυτό είναι κατατμημένο σε επιμέρους τμήματα, με ορατή την κατά προτεραιότητα προσπάθεια δρομολόγησης του «Πύργος – Κόμβος Αλφειού», που θα φέρει την Ολυμπία Οδό πλησιέστερα στην Αρχαία Ολυμπία.
«Είναι ένα έργο το οποίο υπάρχει ως προαίρεση στην παραχώρηση. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ένα εργαλείο το οποίο μας επιτρέπει, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση, να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε το συντομότερο δυνατόν. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό εργαλείο, το οποίο υπάρχει ακριβώς επειδή το δούλεψε η διακυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με την προηγούμενη σύνθεσή της, πριν τις εκλογές και φυσικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Ήταν μια υπόθεση, η οποία ήθελε πάρα πολύ σημαντικές διαπραγματεύσεις με πολλαπλές διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τις οποίες σε ένα μεγάλο βαθμό παρακολούθησε και σε κεντρικό επίπεδο διεξήγαγε ο ίδιος ο πρωθυπουργός», είπε, επαναλαμβάνοντας την επισήμανση που είχε κάνει προ διημέρου στην Βουλή.