Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΝ. Κεραμέως: Όσο σπάμε κατεστημένα υπάρχουν αντιδράσεις

Ν. Κεραμέως: Όσο σπάμε κατεστημένα υπάρχουν αντιδράσεις

Για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

«Καθετί στην εκπαίδευση έχει αντιδράσεις» δήλωσε η Υπουργός, προσθέτοντας ότι και στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας υπήρχαν αντιδράσεις, ωστόσο παρότι η πρώτη χρονιά ήταν δύσκολη, η φετινή χρονιά ήταν πάρα πολύ καλύτερη και εφαρμόζεται κανονικότατα, όπως επίσης είχαν υπάρξει αντιδράσεις και στην PISA.

«Υπάρχουν αντιδράσεις όσο πάμε και σπάμε κατεστημένα και εμείς γι’ αυτό έχουμε εκλεγεί για να σπάμε κατεστημένα και για να εφαρμόζουμε τους νόμους που ψηφίζουμε. Αν ρωτήσουμε έξω στην κοινωνία, ο κόσμος θέλει αξιολόγηση, για τα παιδιά του που τα στέλνει στο σχολείο» ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Αναφορικά με τις κινητοποιήσεις που έχουν προκηρυχθεί, η κ. Κεραμέως δήλωσε τα εξής: «Φυσικά σέβομαι απόλυτα το δικαίωμα στην απεργία. Μπορείς να πεις απεργώ σήμερα, αύριο, άλλο αυτό και άλλο να λες, δεν θα εφαρμόσω το νόμο. Γιατί έχουμε κράτος δικαίου. Κι εμένα μπορεί να μη μου άρεσαν οι νόμοι που είχαν ψηφιστεί από μια προηγούμενη κυβέρνηση, αυτό τι σημαίνει, ότι δεν τους εφαρμόζεις; Φυσικά και πρέπει να τους εφαρμόσεις, πόσο μάλλον όταν αυτοί οι άνθρωποι διδάσκουν τα παιδιά μας» ανέφερε.

Παράλληλα, η κ. Κεραμέως, επισήμανε ότι υπάρχει ένας σαφέστατος διαχωρισμός μεταξύ της βάσης των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών ηγεσιών και πως «υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των δύο».

«Εγώ καθημερινά συνομιλώ με εκπαιδευτικούς και υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη απόσταση μεταξύ των δύο. Υπάρχει ένα πραγματικά υγιέστατο κομμάτι των εκπαιδευτικών το οποίο θέλει να βελτιωθεί, θέλει να γίνει καλύτερο, θέλει να επιμορφωθεί. Με έχει γεμίσει με πάρα πολύ αισιοδοξία το να βλέπουμε τόσους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διψούν για επιμόρφωση» προσέθεσε η Υπουργός, σημειώνοντας πως για οτιδήποτε νέο εισάγεται στο πρόγραμμα του σχολείο, γίνεται επιμόρφωση, όπως έγινε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Όσον αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η Υπουργός εξήγησε ότι εστιάζεται, σε 2 κυρίως άξονες. Ο πρώτος έχει να κάνει με το επιστημονικό κομμάτι, αλλά πρέπει ο δάσκαλος να είναι και παιδαγωγός, σημείωσε η κ. Κεραμέως, άρα η αξιολόγηση κοιτάει και «το κομμάτι της μετάδοσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων στα παιδιά».

Οι αξιολογητές, ανέφερε η κ. Κεραμέως, είναι τρεις, ο διευθυντής του σχολείου, ο σύμβουλος, που είναι ένα ιεραρχικά ανώτερο στέλεχος το οποίο έχει την εποπτεία ενός αριθμού σχολείων και ο σύμβουλος ειδικότητας, ο σύμβουλος Μαθηματικών αξιολογεί τους μαθηματικούς, ο σύμβουλος της Φυσικής αξιολογεί τους φυσικούς και ούτω καθεξής. «Εάν κάποιος αξιολογηθεί θετικά, παίρνει παραπάνω μόρια και μπορεί να ανέβει να αξιοποιήσει αυτά τα μόρια για να ανέβει στην πυραμίδα της εκπαίδευσης, να γίνει διευθυντής σχολείου, να γίνει διευθυντής εκπαίδευσης, να γίνει περιφερειακός διευθυντής. Αυτές οι ανώτερες θέσεις έχουν και επιδόματα ευθύνης, έχει και μισθολογικό αντίκρισμα. Αν κάποιος δεν αξιολογηθεί θετικά, τότε προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Ορίστε η απόδειξη λοιπόν ότι η αξιολόγηση ταυτίζεται με τη βελτίωση. Ο στόχος είναι καθαρά βελτιωτικός, όχι τιμωρητικός. Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί μας να ανελιχθούν, να γίνουν καλύτεροι, να ανθίσουν ακόμα περισσότερο. Αυτό επιδιώκουμε» επισήμανε η κ. Κεραμέως.

Επιπλέον, σημείωσε πως και οι αξιολογητές αξιολογούνται και οι ίδιοι. «Για όλα τα στελέχη εκπαίδευσης προβλέπεται αξιολόγηση και μάλιστα ακόμα πιο αυστηρή αξιολόγηση. Με την έννοια ότι επειδή αυτά τα στελέχη καλούνται να υπηρετήσουν μια συγκεκριμένη θέση ευθύνης, προβλέπεται να αξιολογηθούν στο μέσο της θητείας τους και στο τέρμα και αν δεν αξιολογηθούν θετικά, τότε μπορούν ακόμα και να απομακρυνθούν από τη θέση τους. Άρα οι αξιολογητές αξιολογούνται. Συνεπώς είναι ένα σύστημα αξιολόγησης σε όλες τις κατευθύνσεις με στόχο πώς όλο το σύστημα θα γίνει καλύτερο» τόνισε.

Επιπλέον, έκανε λόγο για τη σημασία του προγράμματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που έχει θεσπιστεί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. «Βλέπουμε στις ειδήσεις όλο αυτό το διάστημα, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα πολλά φερόμενα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδικής κακοποίησης. Εάν όλος ο πληθυσμός της χώρας είχε κάνει μάθημα σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο και είχε μάθει τι θα πει ασφαλές άγγιγμα και πού μπαίνουν τα όρια, θα είχαμε λιγότερα περιστατικά σήμερα στην κοινωνία; Πάρα πολλά από αυτά τα θύματα της παιδικής κακοποίησης, για παράδειγμα, δεν ξέρουν ότι αυτό που τους συμβαίνει δεν είναι φυσιολογικό. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο κάνουμε και αυτό. Και προσθέτω και κάτι άλλο, χθες παρουσίασα στο Υπουργικό συμβούλιο ένα νέο νομοσχέδιο για τη βία, για τον σχολικό εκφοβισμό. Ένα από τα νέα που εισάγουμε είναι μια νέα πλατφόρμα ηλεκτρονική που επιτρέπει ακόμη και ανώνυμες καταγγελίες από μαθητές, για να τους βοηθήσουμε στο να σπάσουν τη σιωπή. Το άλφα και το ωμέγα στο σχολείο είναι πως τα παιδιά θα μιλήσουν περισσότερο. Όσο περισσότερο μιλούν τα παιδιά, τόσο πιο πιθανό είναι να προλάβουμε καταστάσεις» ανέφερε η κ. Νίκη Κεραμέως.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ