Μεγάλη ανταπόκριση βρίσκει το νέο επταετές ομόλογο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ που εκδίδει η CPLP Holdings, μέλος του ομίλου Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη (φωτό κάτω), του οποίου η δημόσια προσφορά ξεκίνησε χθες το πρωί και θα ολοκληρωθεί αύριο Παρασκευή το απόγευμα.
Η ζήτηση στις τάξεις εγχώριων μικροεπενδυτών αλλά και θεσμικών επενδυτών είναι καλή, ενώ ρόλο σ’ αυτό ασφαλώς παίζει και το επιτόκιο το οποίο διαμορφώθηκε μεταξύ 4,40% και 4,90%.
Πρόκειται για το 4ο ναυτιλιακό ομόλογο που εκδίδεται στην ελληνική αγορά τους τελευταίους 14 μήνες, με την εταιρεία να είναι η πρώτη που θα έχει δύο εκδόσεις. Θυμίζουμε ότι το άνοιγμα της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική χρηματιστηριακή και επενδυτική αγορά έκανε η Costramare το Μάιο του 2021 με ομόλογο 100 εκατ. ευρώ, ακολούθησε η CPLP Holdings τον Οκτώβριο του ίδιου έτους με έκδοση 150 εκατ. ευρώ, ενώ το φετινό Φεβρουάριο η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου «σήκωσε» άλλα 100 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή μέσα σε 14 μήνες, η ελληνική ναυτιλία θα έχει σηκώσει 450 εκατ. ευρώ από την ελληνική αγορά, ένα ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, που μαρτυρά μάλιστα και τη δυναμική που αναπτύσσει αυτή η καινούρια αγορά.
Μια αγορά που βάζει στο… κόλπο των επενδύσεων στη ναυτιλία και τους εγχώριους επενδυτές, ιδιώτες και θεσμικούς, καθώς και τα επιτόκια που διαμορφώνονται είναι ελκυστικά για τέτοιους δύσκολους καιρούς για όλη την επενδυτική βιομηχανία.
Γενικότερα η ελληνική ναυτιλία έρχεται… εγγύτερα προς τη χώρα, σε μια συγκυρία εξαιρετικά κρίσιμη, με τον «πόλεμο» στην ενέργεια να μαίνεται, καθιστώντας και το ρόλο της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων ιδιαίτερα καθοριστική. Ο πόλεμος Ρωσίας Ουκρανίας και η απόφαση της Ε.Ε. να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο προοδευτικά, φέρνει στο προσκήνιο την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, και της ανάγκη μεταφοράς του δια θαλάσσης.
Οι επενδύσεις που έχει κάνει ο όμιλος Μαρινάκη σε πλοία LNG τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι 3,3 δισ. δολάρια για 14 νέα πλοία. Η CPLP, μέλος του Ομίλου Capital Product Partners ενισχύει τον στόλο της με σύγχρονα πλοία μειωμένου αποτυπώματος αερίων θερμοκηπίου μεταφοράς LNG, καθώς και μεταφοράς container, υλοποιώντας ένα διευρυμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολ. την περίοδο 2021-2023, με τις αναπτυξιακές επενδύσεις μόνο για την περίοδο 2022-2023 να ανέρχονται σε 597,5 εκατ. δολ. Τα πλοία τελευταίας γενιάς LNG του Ομίλου της Capital Product Partners LP διανέμουν υγροποιημένο φυσικό αέριο μεταξύ 26 χωρών σε όλο τον κόσμο.
Θυμίζουμε πως το προηγούμενο ομόλογο της Capital Product Partners είχε εκδοθεί τον Οκτώβριο του 2021 και στόχευε στην άντληση 150 εκατ. ευρώ, όμως οι προσφορές ξεπέρασαν τα 801,3 εκατ. ευρώ με την υπερκάλυψη να ξεπερνάει τις πέντε φορές (5,34) και την τελική απόδοση να διαμορφώνεται στο 2,65% ετησίως. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε ευρεία απήχηση, αφού συμμετείχαν 8.234 επενδυτές.
Επενδυτικό πρόγραμμα
Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ο στόλος του Ομίλου αναμένεται να διαμορφωθεί σε 23 πλοία υψηλών προδιαγραφών, αποτελούμενος από εφτά πλοία τελευταίας γενιάς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (‘LNG’), 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και 1 πλοίο ξηρού φορτίου.
Το εν λόγω επενδυτικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πάγια επιχειρηματική στρατηγική της μητρικής, οποία συνίσταται στην απόκτηση και διατήρηση πλοίων υψηλών προδιαγραφών με μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μεγάλες και ισχυρές οικονομικά ναυλώτριες εταιρείες. Η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης του στόλου συμπεριλαμβανομένων και των τεσσάρων πλοίων υπό εξαγορά διαμορφώνεται συνολικά έως 10,1 έτη και η οποία μεταφράζεται σε συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα έως και 2,6 δισ. δολάρια.
Πράσινο αποτύπωμα
Επιπλέον, το επενδυτικό πρόγραμμα υπό εκτέλεση έρχεται σε συνέχεια της επέκτασής του ομίλου στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της αγοράς έξι πλοίων LNG τελευταίας τεχνολογίας κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου του 2021, κίνηση που σηματοδοτεί εμφατικά και την στροφή της Capital Product Partners σε τομείς και τεχνολογίες της ναυτιλίας πιο φιλικές προς το περιβάλλον καθώς τα πλοία αυτά χρησιμοποιούν και φυσικό αέριο για την πρόωσή τους, επιτυγχάνοντας μειωμένη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου κατά 23% σε σχέση με την καύση ναυτιλιακού πετρελαίου, και συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη μετάβαση προς τις «πράσινες» θαλάσσιες μεταφορές.
Ποια είναι η Capital Product Partners LP
Η CPLP είναι θυγατρική του ομίλου Capital Product Partners και αποτελεί την αιχμή του δόρατος στην «πράσινη» στροφή που κάνει ο όμιλος προς σύγχρονα πλοία μειωμένου αποτυπώματος αερίων θερμοκηπίου μεταφοράς LNG καθώς και μεταφοράς container. Για το λόγο αυτό, υλοποιεί ένα διευρυμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολ. την περίοδο 2021-2023, με τις αναπτυξιακές επενδύσεις μόνο για την περίοδο 2022-2023 να ανέρχονται σε 597,5 εκατ. δολάρια.
Η δυναμική ανοδική πορεία της CPLP αντικατοπτρίζεται στις συνεχιζόμενες εξαιρετικές επιδόσεις που καταγράφουν οι οικονομικοί δείκτες της εταιρείας. Το 2021 έκλεισε με σημαντική αύξηση των συνολικών εσόδων που έφτασαν στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. δολάρια για το 2020 και ισχυρή άνοδο στα καθαρά κέρδη, τα οποία για το 2021 υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 30,4 εκατ. δολάρια το 2020.
Αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 73,4 εκατ. δολάρια έναντι 38,1 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σημειώνοντας αύξηση 93% ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 130%, στα 25,1 εκατ. δολάρια έναντι 10,9 εκατ. δολάρια το α’ τρίμηνο του 2021. Σημειώνεται πως η CPLP είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης από το 2007.