Ανοδικά και μάλιστα με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης κινείται η αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς με τις τάσεις που καταγράφηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας, όπως η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου, να παραμένουν ισχυρές.
Ειδικότερα και βάσει των στοιχείων που παρουσίασε χθες η εταιρεία ερευνών GfK κατά την διάρκεια webinar για τους πελάτες της, η αύξηση των πωλήσεων καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας το α’ τρίμηνο κινείται στο 12,1%, με τις ενδείξεις να προεικάζουν μια καλή συνέχεια δεδομένου και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων.
Την ίδια στιγμή οι τάσεις που προέκυψαν από την πανδημία στην καταναλωτική συμπεριφορά διατηρούνται. Για παράδειγμα, οι online πωλήσεις στη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 90% το α’ τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Να υπενθυμίσουμε βέβαια ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2020 η πανδημία δεν είχε εξαπλωθεί στην Ελλάδα. Μια άλλη τάση που καταγράφηκε εν μέσω πανδημίας και συνεχίζει μέχρι και σήμερα είναι η αύξηση των προϊόντων πληροφορικής.
Ωστόσο οι ευκαιρίες είναι περισσότερες για την τρέχουσα χρονιά και στα προϊόντα οικιακού εξοπλισμού δεδομένης της αναβάθμισης στην οποία εκτιμάται ότι θα προχωρήσουν κάποια νοικοκυριά αφού περνούν περισσότερη ώρα στο σπίτι αλλά και λόγω της επανεκκίνησης του τουρισμού. Ενισχυτικά προς αυτή την κατεύθυνση θα λειτουργήσουν δράσεις όπως η Ψηφιακή Μέριμνα και συγκυρίες όπως το Euro 2021.
Σύμφωνα με την GFK η προηγούμενη χρονιά έκλεισε για με πτώση της τάξης του 1,7% φτάνοντας τα 2,21 δισ. ευρώ.
Στις υποκατηγορίες του κλάδου, ανοδικά κατά 27% κινήθηκαν τα προϊόντα πληροφορικής. Εντυπωσιακά υψηλά νούμερα κατέγραψαν και οι κατηγορίες που σχετίζονται με την εργασία, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία, δραστηριότητες που λόγω του lockdown μετατράπηκαν σε οικιακή υπόθεση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι καρέκλες γραφείου παρουσίασαν αύξηση κατά 180,5%, ενώ πολύ μεγάλη άνοδος σημειώθηκε σε κατηγορίες όπως οι webcams (+69,5%), οι φορητοί υπολογιστές (+48,5%), οι εκτυπωτές (+39,8%), τα περιφερειακά υπολογιστών (+34,7%), οι οθόνες υπολογιστών (+31,5%) και τα tablets (+29,3%). Αύξηση 21,8% καταγράφηκε επίσης στις πωλήσεις αρτοπαρασκευαστών ενώ αντίστοιχα ανοδικά κινήθηκαν και οι καφετιέρες κάθε τύπου.
Στον αντίποδα πτώση 0,9% κατέγραψαν τα είδη τηλεπικοινωνιών, 10,4% οι μεγάλες οικιακές συσκευές, 8,7% τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά και 7,2% οι μικρές οικιακές συσκευές.
Όσον αφορά τα κανάλια πώλησης οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28,9%, ενώ εκείνες των φυσικών καταστημάτων μειώθηκαν κατά 4,9%.