Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΜΕΤΑΦΟΡΕΣΜέσω ΕΣΠΑ η επέκταση του Μετρό

Μέσω ΕΣΠΑ η επέκταση του Μετρό

Μέσω του ΕΣΠΑ θα γίνει η χρηματοδότηση της επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες το έργο πρόκειται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 με στόχο την εξασφάλιση της χρηματοδότησής του. Η Αττικό Μετρό εργάζεται ήδη πυρετωδώς στην κατεύθυνση της ολοκλήρωσης της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου που πρόκειται να επεκτείνει περαιτέρω το μετρό της Αθήνας. Σε εξέλιξη είναι η  

προμελέτη για τις αρχιτεκτονικές, στατικές και ηλεκτρομηχονολογικές εργασίες. Σε επίπεδο ωρίμανσης έχουν ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Πρωταρχικός στόχος και βασική αγωνία αυτή τη στιγμή είναι η οριστικοποίηση της ένταξης του έργου εντός του τρέχοντος έτους ώστε να τρέξει η προκήρυξη της επέκτασης, προϋπολογισμού περίπου 350 εκατ. ευρώ. 

Το σύνολο των τεχνικών ομίλων της χώρας είναι με το βλέμμα στραμμένο στο νέο αυτό έργο, καθώς πρόκειται για το πρώτο έργο επέκτασης του Μετρό που προκηρύσσεται από το 2017. Αναφορικά με τη γραμμή 2 είναι η πρώτη επέκταση μετά το 2013 όταν η γραμμή είχε επεκταθεί προς Ελληνικό και Ανθούπολη.

H ακτινογραφία της επέκτασης προς Ίλιον

Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον θα περιλαμβάνει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Αυτή η επέκταση θα δώσει πρόσβαση στο δίκτυο Μετρό στις πολυπληθείς περιοχές του Ιλίου και των Αγίων Αναργύρων που σήμερα για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης χρειάζονται σχεδόν 50 λεπτά. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους, από τον σταθμό “ΊΛΙΟΝ” για να φτάσουν κάποιοι στην Ομόνοια θα χρειάζεται περίπου 16 λεπτά ενώ σε λιγότερο από 20 λεπτά θα φτάνουν στο Σύνταγμα.  Ο συγκεκριμένος σταθμός ακόμα πιο μελλοντικά θα αποτελεί και σταθμό σύνδεσης με την επέκταση της γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Η “κόκκινη” γραμμή μεγαλώνει

Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Ωστόσο θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών καθώς η γραμμή 1 και η γραμμή 3 διαθέτουν από 24 σταθμούς. Το 2022 η γραμμή 3 επεκτεινόμενη μεχρι το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, θα γίνει η μεγαλύτερη γραμμή του δικτύου με 27 σταθμούς.

Η γραμμη 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι. Θα περάσεις από το Καματερό, τα Άνω Λιόσια (που θα συνδεθεί με τον προαστιακό σταθμό επί της Αττικής Οδού) και θα τερματίζει στο ιστορικό κέντρο του Μενιδίου.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ