Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΚρι-Κρι: Νέες επενδύσεις και διεύρυνση του εξαγωγικού αποτυπώματος

Κρι-Κρι: Νέες επενδύσεις και διεύρυνση του εξαγωγικού αποτυπώματος

Να διευρύνει το παραγωγικό και εξαγωγικό της αποτύπωμα επιδιώκει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι-Κρι, με τις νέες δυνατότητες που θα προσφέρει η μεγάλη επένδυση του εργοστασίου στις Σέρρες. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν από τη διοίκηση εχθές στο πλαίσιο παρουσίασης σε αναλυτές με τηλεδιάσκεψη σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2024, η νέα επένδυση προϋπολογισμού 52,2 εκατ. ευρώ έχει υποβληθεί στον οργανισμό Enterprise Greece, με στόχο να υπαχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις και να λάβει το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης.

Την ίδια ώρα, η είσοδος στις ΗΠΑ με το frozen yogurt αποτελεί στόχο της διοίκησης. Όπως εξήγησε ο οικονομικός διευθυντής, Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης, το προϊόν έχει ήδη τοποθετηθεί στο Τέξας σε 250 σημεία και σχεδιάζεται η περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας του. Επίσης, η εταιρεία ετοιμάζεται να υπογράψει συμβόλαιο με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ για την παραγωγή frozen yogurt ιδιωτικής ετικέτας με ισχύ αρχές 2026. Εστιάζοντας στους δασμούς, ο κ. Σαρμαδάκης σημείωσε ότι η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις, ώστε να μην πληγεί η ανάπτυξη της εταιρείας. Σημείωσε μάλιστα, ότι η έκθεση της Κρι-Κρι στις ΗΠΑ είναι μικρή, επομένως δεν υπάρχει άμεση επίδραση στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας. 

Παράλληλα, η διοίκηση της Κρι-Κρι διατηρεί αισιόδοξη στάση για την πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας το 2025, παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Στη χρήση 2025, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία. Βάσει της εκτίμησης της διοίκησης, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να παρουσιάσουν υψηλή διψήφια ανάπτυξη έναντι του 2024, αγγίζοντας τα 300 εκατ. ευρώ (+17%). Οδηγό στην ανάπτυξη αυτή, αναμένεται να αποτελέσουν οι εξαγωγές. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, συνηγορούν στην ανωτέρω εκτίμηση, μιας και οι συνολικές πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εμφανίζουν αύξηση μεγαλύτερη από 20%. Σχετικά με το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤ), αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 14%-15%.

Το 2024 ο τζίρος της Κρι-Κρι διαμορφώθηκε σε 256,4 εκατ. ευρώ έναντι 216,33 εκατ. ευρώ το 2023 (αυξημένος +18,5%). Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 76,13 εκατ. ευρώ έναντι 72,47 εκατ. ευρώ το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 42,60 εκατ. ευρώ έναντι 45,12 εκατ. ευρώ το 2023. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 37,57 εκατ. ευρώ έναντι 40,30 εκατ. ευρώ το 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 34,55 εκατ. ευρώ έναντι 32,27 εκατ. ευρώ το 2023.

Τη μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις οδήγησαν, κυρίως, οι εξαγωγές γιαουρτιού (αύξηση +32,5%) και δευτερευόντως ο κλάδος του παγωτού (αύξηση +19,4%). Τα μεγέθη της λειτουργικής κερδοφορίας, μολονότι διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση που κατέγραψαν οι τιμές του γάλακτος στο δεύτερο εξάμηνο της χρήσης. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους εμφάνισαν θετική μεταβολή, αποτέλεσμα της αναγνώρισης φορολογικών απαλλαγών ποσού 5,28 εκατ. ευρώ (2023: 1,01 εκατ. ευρώ) που σχετίζονται με επιχορηγήσεις για επενδυτικά προγράμματα ενταγμένα στον αναπτυξιακό νόμο.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +18,2% σε αξία και +19,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 32,5%, ξεπερνώντας τα 129 εκατ. ευρώ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου (+43%) και της Ιταλίας (+17%), καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα 76 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας στάσιμη εικόνα σε αξία, αλλά αύξηση +4,5% σε όγκο. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία, οφείλεται στη μείωση των τιμών, με στόχο την στήριξη του Έλληνα καταναλωτή. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται, αν και με μικρότερη ένταση, η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Γενικότερα, η αγορά έχει εισέλθει σε μία περίοδο αναδιάταξης αναφορικά με τις κατηγορίες και τις προϊοντικές προτιμήσεις. Τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ απώλεσαν μερίδιο 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 14,9%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana ( προηγ. IRI), σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2024].

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφια μεταβολή (+13,4%) σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ μειώθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) και κατά 1,1 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,6%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2024]. 

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Το 2024, οι επενδύσεις της Κρι-Κρι προσέγγισαν τα 25 εκατ. ευρώ. Για τη χρήση 2025, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ 21 εκατ. ευρώ-25 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ