Κυριακή, 20 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚΕΕΕ: Προτάσεις για τη βελτίωση της νομοθεσίας ανάπτυξης και λειτουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων

ΚΕΕΕ: Προτάσεις για τη βελτίωση της νομοθεσίας ανάπτυξης και λειτουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων

Με το βλέμμα στραμμένο στη ΔΕΘ, η Επιμελητηριακή Κοινότητα, Διοίκηση και Υπηρεσίες, εργάζεται εντατικά και οργανωμένα πάνω σε ένα σχέδιο με άξονες πολιτικής που έχει αναδειχθεί από την διοίκηση της ΚΕΕ και τον Πρόεδρο της κύριο Γιάννη Μασούτη, προετοιμαζόμενη να τιμήσει και φέτος, με τη μέγιστη δυνατή βαρύτητα, την ιστορική παράδοση της Ένωσης, να οργανώνει την Γενική της Συνέλευση στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Διεθνούς Εκθέσεως και να υποδέχεται την ηγεσία της Κυβέρνησης για να ανοίξει την ατζέντα των επιδιώξεων και των προτάσεων της, για να συμβάλει δημιουργικά και αυτή τη χρονιά, στη βελτίωση του επιχειρηματικού και γενικότερα του οικονομικού περιβάλλοντος στη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, ενόψει της νέας κυβερνητικής θητείας, με πρόσφατη ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα, η Ένωση επανέφερε τη σταθερή θέση και προσήλωσή της για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πολιτικής που θα προστατεύει το περιβάλλον και τον φυσικό χώρο, στο πλαίσιο εφαρμογής μίας στοχευμένης και ταυτόχρονα αποφασισμένης πολιτικής για την ορθολογική χωροταξία, με εστίαση στην οργανωμένη χωροθέτηση των επιχειρήσεων. Μιας πολιτικής που προωθεί την ευνομία στο περιβάλλον και προστατεύει την επιχειρηματικότητα, διασφαλίζοντας συνθήκες αποτελεσματικής λειτουργίας και οικονομιών κλίμακας, για τις επιχειρήσεις. Στην ίδια εν λόγω ανακοίνωση η ΚΕΕ, υπενθυμίζοντας την αταλάντευτη επιμονή της επί 15 χρόνια να συμβάλει δημιουργικά προς τις κυβερνήσεις για την ανάπτυξη των Επιχειρηματικών Πάρκων, ως μοναδικού χωρικού εργαλείου εγκατάστασης των επιχειρήσεων, γνωστοποίησε την πρόθεση της να καταθέσει στις αμέσως προσεχείς ημέρες, αναλυτικό πλαίσιο θέσεων νομοθετικών και οργανωτικών πρωτοβουλιών, που αποσκοπούν στη σταθερή βελτίωση του θεσμικού περιβάλλοντος  ανάπτυξης τους (των Επιχειρηματικών Πάρκων).

Το εν λόγω πλαίσιο νομοθετικών πρωτοβουλιών, αποτελεί το αντικείμενο μιας εκτεταμένης και με αναλυτικά στοιχεία τεκμηρίωσης, επιστολής της Ένωσης που απεστάλη προ ημερών σε όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς κκ Κ. Σκρέκα, Θ. Σκυλακάκη και Ν. Ταγαρά, υπό τον τίτλο «Σκέψεις και Προτάσεις για τη βελτίωση της νομοθεσίας ανάπτυξης και λειτουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων» (επισυνάπτεται), ζητώντας ταυτόχρονα την πραγματοποίηση μίας συνάντησης,για την ανάλυση και την εμβάθυνση επί των προτάσεων που διατυπώνονται από την Επιμελητηριακή Κοινότητα.

Το  ως άνω πλαίσιο προτάσεων -νομοθετικών πρωτοβουλιών διαβιβάστηκε από την ΚΕΕ και προς την αρμόδια Υφυπουργό Ανάπτυξης κα Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου, υπεύθυνη για θέματα βιομηχανίας, προς την οποία η Ένωση εξέφρασε τη βαθιά της πίστη στην ανάγκη για την ανάπτυξη της βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας και δήλωσε τη σταθερή απόφαση της Ένωσης και της Επιμελητηριακής Κοινότητας να σταθούν αρωγός και συμπαραστάτης στις προσπάθειές της Κυβέρνησης, στην κοινή πίστη, η χώρα μας να αποκτήσει ξανά σημαντική βιομηχανική υποδομή. Να συμμετάσχουν ενεργά, στην Κυβερνητική Επιτροπή Βιομηχανίας ή όπου αλλού κληθούν, με προτάσεις και μέτρα πολιτικής σε όλα τα πεδία που αφορούν στην βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας, ως εκπρόσωποι της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η βιομηχανία – βιοτεχνία, υποβάλλοντας υπομνήματα και μελέτες που θα παράγονται στο πλαίσιο του Επιμελητηριακού θεσμού. Για μια πιο ισχυρή  εθνική οικονομία,  με ενίσχυση της εξωστρέφειας και των εξαγωγών των Ελληνικών προϊόντων που θα παράγονται στην χώρα μας, εκπληρώνοντας και με αυτό το τρόπο τις  βασικές – σύγχρονες απαιτήσεις της ΕΕ για το δευτερογενή τομέα και ειδικότερα την βιομηχανία.

Η νέα προσπάθεια της ΚΕΕ,  η οποία εκκινεί και θα συνεχιστεί καθ’ όλη την περίοδο της νέας κυβερνητικής θητείας , με σεβασμό στην αξία του διαλόγου, της σύνθεσης και της δημόσιας διαβούλευσης, πρόκειται να αποτελέσει αντικείμενο στοχευμένης συζήτησης της Ένωσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της Γενικής Συνέλευσης στην Θεσσαλονίκη, στις 8 – 9 Σεπτεμβρίου 2023, υπό τον τίτλο «Η οργανωμένη χωροθέτηση των επιχειρήσεων και η κυκλική οικονομία ως περιβαλλοντική και επιχειρηματική αξία. Η συμβολή της ΚΕΕ και της Επιμελητηριακής Κοινότητας στη θεσμική θωράκιση και αναβάθμιση του δομημένου περιβάλλοντος».

Στο πλαίσιο της παραπάνω εκδήλωσης – συζήτησης, η Επιμελητηριακή Κοινότητα θα έχει την ευκαιρία να καταγράψει και να αναδείξει τις προσπάθειες που έχει καταβάλει για την οργανωμένη χωροθέτηση των επιχειρήσεων εδώ και 15 χρόνια και κυρίως να συμβάλει στην διατύπωση ενός συλλογικού οράματος και σχεδίου πολιτικής για τον ίδιο σκοπό.

Ενός σχεδίου πολιτικής για την οργανωμένη χωροθέτηση των επιχειρήσεων, εφικτού και υλοποιήσιμου,  που αποτελεί έναν  από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες συμβολής στην προσδοκώμενη ανάπτυξη και με ευρύτερα χαρακτηριστικά και επιρροές στην περιβαλλοντική πολιτική, τη κυκλική οικονομία και την προστασία του αστικού και περιαστικού χώρου, παράλληλα με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων προσδοκώντας οι θέσεις που θα διατυπώσει για το θέμα αυτό, να αποτελέσει αντικείμενο σοβαρού προβληματισμού,  αξιολόγηση αλλά και ψήφισης, στο πλαίσιο του Προγράμματος των 100 ημερών της νέας Κυβέρνησης.

Η επιστολή της ΚΕΕ προς τους συναρμόδιους υπουργούς με θέμα: «Σκέψεις και Προτάσεις για τη βελτίωση της νομοθεσίας ανάπτυξης και λειτουργίας Επιχειρηματικών Πάρκων»

«Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,

Με την ευκαιρία της παρούσης, θέλουμε να σας συγχαρούμε και να σας ευχηθούμε καλή δύναμη και επιτυχία στο σημαντικό έργο που αναλάβατε.

Είναι σε γνώση σας ότι η ΚΕΕ, για 15 και πλέον χρόνια, επιμένει σταθερά στη βελτίωση της νομοθεσίας στους τομείς της Επιχειρηματικής Χωροθεσίας και της απλοποίησης των διαδικασιών Αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται εντατικά, με πυλώνα των επιδιώξεών της, την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων (ΕΠ) και την οργάνωση και πολεοδόμηση των Άτυπων Συγκεντρώσεων Βιομηχανιών και Εφοδιαστικής που υπάρχουν σε εκατοντάδες διάσπαρτες πυκνώσεις στη χώρα, ώστε αυτά (τα ΕΠ) να αποτελέσουν τον κύριο, αν όχι τον μοναδικό, κορμό υποδοχής των επιχειρήσεων.

Προς αυτή την κατεύθυνση με δεκάδες υπομνήματά μας, έχουμε συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της σχετικής νομοθεσίας. Επιπροσθέτως έχουμε διαθέσει σημαντικούς πόρους για την ευαισθητοποίηση των μελών μας και την προβολή της οργανωμένης χωροθέτησης ως μοναδικού εργαλείου περιβαλλοντικής προστασίας και αποτελεσματικής ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Προτρέπουμε τα μέλη μας να δουν τα Επιχειρηματικά Πάρκα ως ιδανικούς χώρους για την εγκατάστασή τους και ως εκ τούτου να άρουν τις επιφυλάξεις τους και να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Με βάση την πολυετή εμπειρία μας, βάσιμα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ο πρόσφατα ψηφισθείς νόμος για τα Επιχειρηματικά Πάρκα (Ν. 4982/2022), δημιούργησε μία νέα θετική αφετηρία ενίσχυσης της οργανωμένης χωροθέτησης των επιχειρήσεων. Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλλει πλήθος διατάξεων και κινήτρων που θεσμοθετήθηκαν για αυτό το σκοπό, μεταξύ των οποίων είναι και οι ρυθμίσεις βελτίωσης του αδειοδοτικού περιβάλλοντος εντός των ΕΠ, η απαλλαγή από άδεια εγκατάστασης, η μετάπτωση σε χαμηλότερη περιβαλλοντική κατηγορία, κ.λπ.

Ως ΚΕΕ, τόσο κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης, όσο και μετά την ψήφιση του παραπάνω νόμου, διατυπώσαμε ευθαρσώς και ξεκάθαρα τη θετική μας σκέψη, όπως προέκυψε από την αποδοχή και ψήφιση 10 και πλέον προτάσεων νομοθετικής πρωτοβουλίας που είχαν υποβληθεί στην Κυβέρνηση από την Ένωσή μας και την Επιμελητηριακή Κοινότητα γενικότερα. Στο ίδιο πλαίσιο, αναγνωρίζοντας την ύπαρξη θεμάτων που δεν είχαν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, επιφυλαχθήκαμε να μελετήσουμε τις συνέπειες του νέου νόμου κατά την εφαρμογή του και να επανέλθουμε, εάν χρειαστεί. Ούτως ή άλλως, ήδη από την ψήφιση του ν. 4982/2022, ο επιχειρηματικός κόσμος είχε πλήρη γνώση του γεγονότος ότι η νέα νομοθεσία, όπως ήταν φυσικό, δεν θα μπορούσε να επιλύσει το σύνολο των προβλημάτων που είχαν διαπιστωθεί, χωρίς να αποκλείεται η πρόκληση νέων (προβλημάτων).

Σήμερα πλέον, αξιολογώντας τα θέματα που φαίνεται να ανακύπτουν από την εφαρμογή του Ν. 4982/2022 και λαμβάνοντας υπόψη μας τις απόψεις που διατυπώνονται από τα Επιμελητήρια-Μέλη μας, έχουμε την επιθυμία να επανέλθουμε και να θέσουμε εκ νέου τις απόψεις μας, εμπλουτισμένες με την εμπειρία της εφαρμογής. Στόχος μας είναι μία νέα βελτιωμένη νομοθέτηση για την αδειοδότηση και λειτουργία των ΕΠ, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ένα οργανωμένο διάλογο με την Κυβέρνηση και τους εμπλεκόμενους φορείς.

Προς τούτο και ιεραρχώντας τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί κατά τ’ ανωτέρω, διατυπώνουμε ακολούθως μία δέσμη προτάσεων προς συζήτηση και αξιολόγηση, ελπίζοντας στην αποδοχή και  νομοθέτησή τους με σκοπό τη δραστική βελτίωση του θεσμικού περιβάλλοντος για την οργανωμένη χωροθέτηση.

  • », βάσιμα μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που γεννά η νέα νομοθεσία είναι η απαίτηση του Αρθ. 8 που επιβάλει την πλήρη κυριότητα κατά 100% ή έστω κατά 80%, με δικαίωμα συμφωνιών ή απαλλοτρίωσης για το υπόλοιπο 20%, ως αποκλειστική προϋπόθεση για την έγκριση ανάπτυξης νέου ΕΠ ή την επέκταση υφισταμένου. Υπενθυμίζεται ότι το σύνολο των 467 περιοχών με χρήσεις γης βιομηχανίας – βιοτεχνίας μέσω ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ έχει καθεστώς πολυϊδιοκτησίας. Το γεγονός αυτό καθιστά ανέφικτη την οργάνωση – πολεοδόμηση αυτών των περιοχών και ως εκ τούτου αδρανοποιεί πλήρως το θεσμικά ρυθμισμένο χωροταξικό περιβάλλον της χώρας για τις επαγγελματικές εγκαταστάσεις βιομηχανίας – βιοτεχνίας.

        Και μπορεί μεν ο νόμος να διατήρησε το 55% μόνο στις Άτυπες Συγκεντρώσεις, ελπίζοντας ότι έχει βρει τη λύση σ’ αυτές τις μορφές δομημένης γης, αλλά στη Μελέτη της ΚΕΕ που επικαιροποιήθηκε πρόσφατα με πρωτοβουλία της ΔιαΝΕΟσις, αποδεικνύεται ότι οι Άτυπες Συγκεντρώσεις της χώρας που συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις του νόμου για να γίνουν Πάρκα Εξυγίανσης (κάλυψη > του 15%), δεν υπερβαίνουν τις δέκα (10), σε σύνολο 73 περιοχών που συνιστώνται και  έχουν τις προϋποθέσεις για να αναπτυχθούν ως οργανωμένοι υποδοχείς (63 ΕΠ και 10 ΕΠΕ). Υπενθυμίζοντας ότι στα Οινόφυτα αλλά και στο Καλοχώρι οι δομημένοι χώροι δεν υπερβαίνουν το 13%, η απαίτηση για πλήρη κυριότητα στο 100% της έκτασης, εκμηδενίζει κάθε δυνατότητα για την εξυγίανση και οργάνωση μεγάλων περιοχών Άτυπων Συγκεντρώσεων, όπως η αχαρακτήριστη περιοχή logistics του Ασπροπύργου βορείως της Αττικής Οδού, αλλά και οι βιομηχανικές περιοχές στο Κορωπί, στα Καλύβια, στη Φοινικιά Ηρακλείου Κρήτης, στο Μελισσοχώρι και το Ομορφοχώρι της Λάρισας, στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, στα Γιαννιτσά, στην Κόρινθο, στο Σχηματάρι, στην Προσοτσάνη της Δράμας, στη Νέα Σάντα Κιλκίς, στον Άγιο Βασίλειο Πατρών και τον Μεγανίτη του Αιγίου κλπ.

          Στο ίδιο αδιέξοδο οδηγεί και η ρύθμιση που υπάρχει στο νόμο, σύμφωνα με την οποία, στην περίπτωση της πολυϊδιοκτησίας, το 100% της πλήρους κυριότητας, μπορεί  να  διασφαλιστεί  με την εκχώρηση της κυριότητας των επιμέρους οικοπέδων στο Μετοχικό Κεφάλαιο της ΕΑΝΕΠ με τη μορφή της εισφοράς σε είδος. Περίπτωση εντελώς απίθανη για να συμβεί στην Ελλάδα της μικροϊδιοκτησίας, ακόμη δε περισσότερο στην περίπτωση των Άτυπων Συγκεντρώσεων, όπου σημαντικό τμήμα των εκτάσεων ανήκει σε εγκατεστημένες επιχειρήσεις.

           Τέλος, στο ίδιο αδιέξοδο οδηγεί και το σενάριο της απόκτησης του 20% της έκτασης, μέσω απαλλοτρίωσης, για ΕΑΝΕΠ που κατέχουν το 80% της επιφάνειας του Πάρκου. Η τελευταία λύση μάλιστα είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μεγάλες αντιπαραθέσεις, επιχειρηματικές και δικαστικές, αλλά και αλόγιστες απαιτήσεις  για αξίες γης εδαφών που είναι όμορες των περιοχών προς ανάπτυξη πάρκων, αλλά απαραίτητες για την αρτίωσή τους και τη σύνδεση του υποδοχέα με δημόσιες υποδομές πχ σύνδεση με το δημόσιο οδικό δίκτυο, υδραυλικούς αποδέκτες, κλπ.

          Συμπερασματικά, αν το Άρθρο 8 παραμείνει ως έχει θα συνεχίσουν να διογκώνονται οι Άτυπες Συγκεντρώσεις εκτός σχεδίου. Παράλληλα θα αναπτύσσονται φαινόμενα αισχροκέρδειας στη γη και θα καταργούνται σταδιακά όλες οι ρυθμίσεις του χωροταξικού σχεδιασμού της χώρας μας (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, κ.λπ.) μέσα από τις οποίες 400 και πλέον περιοχές της επικράτειας έχουν λάβει χρήση και προορισμό βιομηχανίας και εφοδιαστικής αλυσίδας. Και μπορεί μεν αυτές οι περιοχές να έχουν προορισμό μέσω ΓΠΣ, ΖΟΕ, κλπ. να αναπτυχθούν ως Επιχειρηματικά Πάρκα του Ν.3982/2011 αλλά αφορούν σε περιοχές που περιλαμβάνουν πολλές ιδιοκτησίες, στους κατακερματισμένους κλήρους της μικρής ιδιοκτησίας στη χώρα μας και ως εκ τούτου, με τη νέα νομοθεσία, αυτή η εξέλιξη καθίσταται ανέφικτη.

          Διακριτά και ξεχωριστά θέλουμε να επισημάνουμε ότι το Άρθ. 8 του ν.4982/2022  καθιστά «άχρηστη» τη γενναία απόφαση (του ίδιου νόμου) για το άνοιγμα της δυνατότητας εγκατάστασης επιχειρήσεων μέσης όχλησης στην Αττική (κατηγορία Α2), γιατί αυτό καθίσταται πλέον εφικτό αποκλειστικά και μόνο εντός Επιχειρηματικών Πάρκων (και ορθώς) / αρθ. 30 παρ.1.

Με βάση τα παραπάνω, επαναφέρουμε την πρόταση της ΚΕΕ να επανέλθει το σχετικό άρθρο του Ν.3982/2011, σύμφωνα με το οποίο η ανάπτυξη ΕΠ είχε ως προϋπόθεση τη διατύπωση της σύμφωνης γνώμης των ιδιοκτητών που διαθέτουν το 55% της έκτασης του (του ΕΠ).

Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι και οι ανησυχίες μας κατά την ψήφιση του ν. 4982/2022, οπότε και υποστηρίξαμε ότι το νέο καθεστώς διοίκησης – διαχείρισης, το οποίο κατά βάση αποτελεί πλαίσιο ρύθμισης ιδιωτικών σχέσεων, δεν φαίνεται να αποτρέπει συγκρουσιακές καταστάσεις μεταξύ Φορέων Διαχείρισης και εγκατεστημένων επιχειρήσεων, ενώ υπάρχει ενδεχόμενο περαιτέρω όξυνσής τους, τονίζοντας ότι αυτή η κατάσταση θα έπρεπε να έχει αποφευχθεί μέσα από διάλογο για την επίτευξη των μέγιστων δυνατών συγκλήσεων και συναινέσεων. Σ’ αυτή τη σύγκλιση – συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων μερών επιβάλλεται να στοχεύσουμε μέσα από ένα νέο δημιουργικό κύκλο συζητήσεων, στο πλαίσιο της αναθεώρησης του σχετικού Κανονιστικού Πλαισίου του Ν. 4982/2022.

  • open.gov και ακολούθως στο ν.4982/2022.

Α) την αποτελεσματική άσκηση της αρμοδιότητας των ανταποδοτικών υπηρεσιών εκ μέρους των φορέων διαχείρισης.

Β)  τη δραστική μείωση των δημοτικών τελών μέσα από ανταγωνιστικές διαδικασίες ελεύθερης αγοράς στις οποίες θα προέβαινε ο Φορέας Διαχείρισης.

Σήμερα πλέον έχει διαπιστωθεί ότι με τις μεταβολές που επήλθαν στο αρχικό νομοθέτημα, ο δεύτερος σκοπός δηλαδή η μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων έχει πλήρως αποκλειστεί.

Κύριοι Υπουργοί,

Ενόψει της ανάγκης καταγραφής, οργάνωσης και παρακολούθησης της ορθής εφαρμογής της πολιτικής για τα Επιχειρηματικά Πάρκα, επαναφέρουμε την πρόταση της ΚΕΕ για τη θεσμοθέτηση του Μηχανισμού Εποπτείας και Παρακολούθησης της Ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων. Πρόκειται για ένα σύστημα επιτελικής οργάνωσης και παρακολούθησης που συγκροτείται σε επίπεδο Γενικών Γραμματέων των εμπλεκομένων Υπουργείων και θεσμικών εκπροσώπων των επιχειρήσεων και της αυτοδιοίκησης και αποτελεί προσάρτημα της δομής της Κυβερνητικής Επιτροπής για τη Βιομηχανία.

Τέλος, δοκιμάζοντας τον Ν. 4982/2022 στην πράξη, αναδεικνύεται η επείγουσα αναγκαιότητα για την άμεση θεσμοθέτηση της δευτερογενούς νομοθεσίας που απορρέει από αυτόν. Το μεικτό θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης που ισχύει σήμερα, εν μέρει Ν. 4982/2022 και εν μέρει Ν. 3982/2011, δημιουργεί καθυστερήσεις στα Επενδυτικά Σχέδια που βρίσκονται υπό κατάρτιση ή υπό αδειοδότηση. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και οι ασάφειες, οι αντιφάσεις που έχουν ενσωματωθεί στις μεταβατικές διατάξεις, όπως ενδεικτικά το ζήτημα της διασφάλισης της έκτασης για επεκτάσεις Επιχειρηματικών Πάρκων, όπως θεσμοθετείται κατά περίπτωση στο Άρθρο 47, παρ. 3 & 7, δημιουργώντας σύγχυση για τα ζητούμενα στοιχεία και τον τρόπο αξιολόγησης αιτήσεων που είχαν κατατεθεί πριν την εφαρμογή του Ν. 4982/2022.

Για αναλυτική εξειδίκευση και τεκμηρίωση επί των προτάσεων που υποβάλλονται με το παρόν, θέτουμε στη διάθεσή σας (και των συνεργατών σας), τον κ. Μανώλη Μπαλτά Διευθύνοντα Σύμβουλο της Re.De-Plan AE που αποτελεί το σταθερό, επί χρόνια Επιστημονικό Συνεργάτη της Ένωσης μας, για θέματα Επιχειρηματικής Χωροθεσίας και Κυκλικής Οικονομίας με βαθιά γνώση και εμπειρία επί των θεμάτων αυτών.

Εν αναμονή της πρόσκλησης σας.»

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ