Μετά τη Θεσσαλονίκη, το διαδραστικό «περίπτερο» της Ευρωπαϊκής Ενιαίας Αγοράς, συνεχίζει το «ταξίδι» για την ενημέρωση των πολιτών στα Ιωάννινα, όπου από χθες έχει στηθεί στην πλατεία Μαβίλη. Πρόκειται για δράση της Ευρωπαϊκής Ενιαίας Αγοράς – Single Market Tour – (SM30), στο πλαίσιο του εορτασμού της 30ής επετείου της.
«Η Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά παρέχει προνόμια και δικαιώματα σε κάθε πολίτη της ΕΕ, που κωδικοποιούνται σε 14 πυλώνες, οι οποίοι αφορούν την Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία, το Περιβάλλον την διακίνηση προϊόντων και τα τεχνολογικά επιτεύγματα», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο βοηθός στη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, Καινοτομίας και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΕΕ, Μιχάλης Στεργιόπουλος.
Τον συναντήσαμε στο περίπτερο, να συνομιλεί με νέους, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι ζήτησαν πληροφόρηση για τα δικαιώματα που έχουν αναφορικά με την εργασία τους, ως πτυχιούχοι ελληνικών Πανεπιστημίων, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως εξηγεί ο κ. Στεργιόπουλος, τα πτυχία, βάσει κλίμακας, αναγνωρίζονται αυτομάτως, αναγνωρίζεται η εργασιακή επάρκεια και ο καθένας μπορεί να εργαστεί σε κάποια χώρα της ΕΕ.
Οι ερωτήσεις των πολιτών, αφορούν στις ασφαλιστικές καλύψεις για την παροχή ιατρικής φροντίδας σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπου μπορεί να ταξιδεύουν για διακοπές ή για επαγγελματικούς λόγους, αλλά και στην παροχή υπηρεσιών και τις αποζημιώσεις που δικαιούνται να έχουν, σε πολύωρες καθυστερήσεις αεροπορικών πτήσεων η ταξιδιών με πλοία.
Σημαντικός πυλώνας για την Ευρωπαϊκή Ενιαία Αγορά, είναι η απρόσκοπτη διακίνηση αγαθών, καθώς μετά την πανδημία του κορονοϊού, παρατηρήθηκαν διακοπές στην ανεφοδιαστική αλυσίδα και, όπως είπε ο ο κ. Στεργιόπουλος, «με τις ενέργειες που προωθούμε προσπαθούμε, είτε με τον επαναεξευρωπαϊσμό εταιρειών είτε μέσω άλλων δρόμων που δεν επηρεάζονται από τυχόν προβλήματα στην ναυσιπλοΐα ή τις χερσαίες μεταφορές, να διασφαλίσουμε πως δεν θα έχουμε ανάλογα φαινόμενα.
«Οι πολίτες της ΕΕ μπορούν να σπουδάσουν, να ζήσουν, να ψωνίσουν, να εργαστούν και να συνταξιοδοτηθούν σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ – και να απολαύσουν προϊόντα από όλη την Ευρώπη. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να βελτιώνεται συνεχώς η λειτουργία της ενιαίας αγοράς, να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και να έχει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση των σημερινών και μελλοντικών προκλήσεων της Ευρώπης» τονίζει ο Μιχάλης Στεργιόπουλος.
Μετά τα Ιωάννινα, η καμπάνια ενημέρωσης συνεχίζεται στην Ιταλία, την Αυστρία και στις 28 Μαρτίου, ολοκληρώνεται στο Μόναχο της Γερμανίας.