Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣΙ. Δρέττα: Δράσεις ενίσχυσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Ι. Δρέττα: Δράσεις ενίσχυσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος

Με εκπροσώπους εταιρειών του τουρισμού, φορέων και πρωτοβουλιών που ανέρχονται δυναμικά στην αγορά και δίνουν νέα στοιχεία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν συναντήθηκε υπουργός Τουρισμού κα Ιωάννα Δρέττα.

Είναι περιπτώσεις δράσεων με επιχειρηματικό, κοινωνικό, εθελοντικό υπόβαθρο που με διαφορετικούς τρόπους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας να ενσωματωθούν οι αξίες της βιώσιμης ανάπτυξης στον τουρισμό, να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες και να αντιμετωπιστούν οι διαρκείς προκλήσεις του τουρισμού.

Στην συνάντηση, που διακρίθηκε από ενδιαφέρον, ανταλλάχθηκαν απόψεις, αναδείχθηκαν ιδέες και κατατέθηκαν σκέψεις και προτάσεις για τον εμπλουτισμό των όσων προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες.

Κατά τομείς δράσης -ανάπτυξης- των παρευρισκόμενων επισημάνθηκαν και συζητήθηκαν 14 ενότητες σημαντικές στον εμπλουτισμό της εμπειρίας των επισκεπτών, την πολύπλευρη ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, την προστασία του περιβάλλοντος και της ταυτότητας των προορισμών.

Ειδικότερα, συζητήθηκαν:

–      Η σημασία της σύνθεσης του προϊόντος από τους πόρους που διαθέτει η χώρα μας, η καινοτομία και η δημιουργικότητα, η επιμέλεια και η αυθεντικότητα. Η Αθήνα ως προορισμός, όσα έχει να προσφέρει κάτω από την Ακρόπολη αλλά και μακριά από αυτή. Η «Alternative Athens» παρουσίασε τις δράσεις της.

–      Η δημιουργία της αγροδιατροφικής εμπειρίας και η  απαιτητική διασύνδεση τουρισμού και αγροδιατροφής. Η Θεσσαλονίκη ως ανερχόμενος γαστρονομικός προορισμός. Η  «Chef Stories» παρουσίασε τις δράσεις της.

–      Η χειροτεχνία, ως τάση στον τουρισμό, η δημιουργικότητα, ο συνδυασμός της παράδοσης και της αισθητικής. Η σύνθεση δυνάμεων σε μία πρωτότυπη προσέγγιση συνεργασίας για τη δημιουργία προϊόντος. Το «Corfu Design Route» παρουσίασε την κεντρική ιδέα πίσω από τις δράσεις του.

–    Οι δράσεις της κοινωνίας των πολιτών, η δύναμη της ιδιωτικής χρηματοδότησης και των δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για την ενίσχυση της προστασίας των δασών και της αποκατάστασης πληγεισών περιοχών. Το «we4all» παρουσίασε την πολυσχιδή δράση του.

–      Η ανάγκη για τον περιορισμό της χρήσης πλαστικού μίας χρήσης και η σημασία οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να κάνουν τα δικά τους βήματα. Η πρωτοβουλία «plastick» από την «Common Seas» στοχεύει ακριβώς σε αυτό.

–      Η ελληνική αγροδιατροφή και ειδικότερα τα ελληνικά βότανα και οι μοναδικές τους ιδιότητες. Η δύναμη των ελληνικών προϊόντων ως πρεσβευτής της χώρας στο εξωτερικό, αλλά και ως καταλύτης της εμπειρίας εδώ. Το «Anassa» παρουσίασε την ευκαιρία αυτή για τη χώρα.

–      Η σημασία της διατήρησης της ταυτότητας των τόπων, η σπουδαιότητα για τον ίδιο τον τουρισμό και και η κινητοποίηση των κοινοτήτων στους προορισμούς. Η πρωτοβουλία «Cycladic Identity» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στοχεύει ακριβώς σε αυτό.

–      Η συμπεριληπτικότητα ως αξία και η απολύτως επιβεβλημένη προσβασιμότητα στους προορισμούς. O μηχανισμός πρόσβασης στη θάλασσα για άτομα με κινητική αναπηρία «Seatrack» παρουσίασε τις εξελίξεις στον τομέα αυτό.

–      Η υποστηριζόμενη εργασία για άτομα στο φάσμα του αυτισμού και η δύναμη που δίνει στους ωφελούμενους αλλά και στις επιχειρήσεις στις οποίες εντάσσονται. Η «Ελληνική Εταιρία Υποστηριζόμενης Εργασίας» παρουσίασε τις ευκαιρίες για την κοινωνία στο θέμα αυτό.

–      Η προβολή των περιοχών με τη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η σύνθεση του τουριστικού προϊόντος, η ψηφιοποίηση της συνολικής εμπειρίας στον προορισμό. Το «we love aegina» παρουσίασε πεπραγμένα και νέους στόχους.

–      Η ευκαιρία για τους προορισμούς που τώρα κάνουν τα πρώτα βήματά τους και κτίζονται από τη βάση, η συμμετοχικότητα των ίδιων των κατοίκων στην προσπάθεια αυτή. Το «Μessolongi by locals» παρουσίασε τις καινοτόμες δράσεις του.

–      H δύναμη της καινοτομίας και η ψηφιοποίηση στην υπηρεσία της προώθησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, η αναβάθμιση της εμπειρίας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, ειδικά όταν οι επισκέπτες είναι πολλοί.  Η «Clio Muse» παρουσίασε τις δράσεις της στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

–      H δημιουργία προϊόντος πού απευθύνεται σε παρατεταμένη διαμονή για οικογένειες, η προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας από το κοινό που ζει μεγάλα διαστήματα εδώ, ενσωματώνεται στην κοινωνία και όταν φεύγει γίνεται πρεσβευτής για τη χώρα μας. Το «Boundless life» παρουσίασε την αλματώδη εξέλιξή του.

–      Η τάση των πεζοπορικών διαδρομών στη φύση, η ανάπτυξη και η προβολή των μονοπατιών στην ελληνική ύπαιθρο. Το «Paths of Greece» παρουσίαση την εξέλιξη της χώρας στον τομέα αυτό.

Η υπουργός Τουρισμού δήλωσε σχετικά: «ο ελληνικός τουρισμός με τις ευκαιρίες που έχει μπροστά, αλλά και τις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετωπίζει, βασίζεται και στις εκατοντάδες καινοτόμες και δημιουργικές εταιρίες και πρωτοβουλίες σε όλη τη χώρα προκειμένου να ενσωματώσει στις δραστηριότητές του τις αξίες της βιώσιμης ανάπτυξης.»

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ