Ίσως να μην υπάρχει, διεθνώς, παράδειγμα άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας που να “τρέχει” την εξέλιξή της με τόσο μεγάλο βηματισμό, όσο η Hyundai. Η κορεατική εταιρεία έχει κάνει… άλματα στους τομείς της τεχνολογίας, της εξέλιξης και, εν τέλει του τελικού προϊόντος που διαθέτει, με αποτέλεσμα να “χτυπά” την αγορά σε τομείς που, πριν από 20 χρόνια κανείς δεν θα το πίστευε. Ένα από τα επιτεύγματά της, είναι η “επέλαση” στο χώρο των αυτοκινήτων επιδόσεων, με το υπο-brand Ν.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Hyundai Motor στα πλαίσια της Hyundai N Day, μιας διαδικτυακής παρουσίασης αφιερωμένης στη μάρκα Hyundai N, παρουσίασε το ολοκαίνουριο KONA N. Το KONA N δεν είναι απλά η πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της Hyundai, αλλά είναι επίσης το πρώτο SUV μοντέλο Ν. Προσφέρει ένα δυναμικό συνδυασμό ευελιξίας, εκρηκτικών επιδόσεων και ρυθμίσεων προσφέροντας αίσθηση πίστας.
Το KONA N εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο 2.0 T-GDI κινητήρα που συνδυάζεται με αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού υγρού συμπλέκτη (N DCT). Το “N DCT” είναι η βελτιωμένη έκδοση του κιβωτίου 8-DCT της Hyundai, ενός οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου. Για να καταστεί κατάλληλο για τα μοντέλα Ν, το 8-DCT έχει δεχθεί πληθώρα βελτιώσεων στην αντοχή του, επιτρέποντάς του να διαχειριστεί τις απαιτήσεις των μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Η μονάδα ελέγχου μετάδοσης έχει παραμετροποίηση N, με ταχύτερη λειτουργία του και μια σειρά αποκλειστικών χαρακτηριστικών όπως τα N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) – που μεγιστοποιούν την οδηγική απόλαυση.
Το σύστημα κίνησης προσφέρει μέγιστη ισχύ 280ps και ροπή 392 Nm. Με το N Grin Shift, η ισχύς αυξάνεται στους 290ps (δεν διατίθεται στην Ευρωπαϊκή αγορά), μεγιστοποιώντας την οδηγική απόλαυση. Ο κινητήρας προσφέρει γραμμική ισχύ (flat power) που εξασφαλίζει υψηλή απόκριση και βέλτιστη επιτάχυνση για ακόμη περισσότερη απόλαυση στο δρόμο ή στην πίστα. Το KONA N έχει τελική ταχύτητα 240 km/h και μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα, όταν είναι ενεργοποιημένο το Launch Control.
Η Hyundai Motor προσφέρει στο KONA N το N Corner Carving Differential, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E LSD) για τον έλεγχο κατανομής της ροπής στους κινητήριους τροχούς και βέλτιστη πρόσφυση. Επίσης, το KONA N είναι εξοπλισμένο με ελαφρού κράματος σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών, καθώς και με φρένα και ελαστικά υψηλής απόδοσης. Ακόμη και στη βασική έκδοση, το KONA N διαθέτει λειτουργία Launch Control, σύστημα Variable Exhaust System και κυρίως το N Grin Control System, προσφέροντας την ίδια οδηγική απόλαυση σε όλα τα επίπεδα. Το N Grin Control System προσφέρει υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης, με πέντε ξεχωριστά προφίλ οδήγησης : Eco, Normal, Sport, N και Custom. Αυτά τα προφίλ μεταβάλλουν ανάλογα το χαρακτήρα του ολοκαίνουριου KONA N προσαρμόζοντας τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, το ESC, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης για την βελτιστοποίησή τους σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.
Τα επιπλέον σημεία συγκόλλησης του αμαξώματος, τα βελτιωμένα σημεία της ανάρτησης και το ενισχυμένο πλαίσιο ενισχύουν την ακαμψία και βελτιώνουν θεαματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Με τεχνολογία εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, η μάρκα N υπερέχει στο να προσφέρει οδηγικό ενθουσιασμό, μοναδικές συγκινήσεις και εμπειρίες στην καθημερινότητα. Το ολοκαίνουριο KONA N SUV που παρουσιάστηκε στη Hyundai N Day δεν αποτελεί εξαίρεση.
«Το KONA N είναι ένα πραγματικό hot SUV με επίπεδα ισχύος και επιδόσεων ενός hot hatch. Ανατρέπει τον κανόνα που θέλει τα SUV να είναι λιγότερο διασκεδαστικά στην οδήγηση. Ως ένα μοντέλο Ν, ξεπερνά τα όρια ενός συνηθισμένου SUV», δήλωσε ο κ. Albert Biermann, President & Head του R&D Division της Hyundai Motor Group. «Το KONA N μπορεί τόσο να στρίβει στην πίστα, όσο και να ενθουσιάζει στην καθημερινή οδήγηση».
Με εμπειρία gaming
Το KONA N είναι εξοπλισμένο με ένα νέο σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10,25 ιντσών. Διαθέτει μια αποκλειστική οθόνη head-up racing (HUD) που προσθέτει μια νέα διάσταση, όπως ένα παιχνίδι μέσα από τις συναρπαστικές λειτουργίες N ή Sport. Ο νέος σχεδιασμός «N mode» του συστήματος πολυμέσων που προσφέρει μια gaming εμπειρία με ψηφιοποιημένα στοιχεία, παρέχει διάφορες πληροφορίες όπως ο χρόνος γύρου και οι χάρτες N track που βοηθούν στις καλύτερες «γραμμές» στις πίστες μαζί με άλλες πληροφορίες. Επιπρόσθετα, το KONA N μεγιστοποιεί την οδηγική απόλαυση χρησιμοποιώντας διάφορα εύχρηστα και ευανάγνωστα widget που προσφέρουν ενημέρωση και οδηγικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.
Όπως στα δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια αγώνων, το KONA N διαθέτει διακόπτες εξατομίκευσης N για την εναλλαγή προσαρμοσμένων προφίλ ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Επίσης, αυτοί οι διακόπτες ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν το χρονόμετρο γύρου.
Το ολοκαίνουριο KONA N SUV διαθέτει επιβλητική παρουσία στο δρόμο ενισχύοντας την οδηγική απόλαυση που χαρακτηρίζει τη μάρκα Ν, καθώς και τον εκρηκτικό χαρακτήρα του που εκφράζεται από τον σπορ σχεδιασμό του μοντέλου. Ο συνδυασμός των τονισμένων φτερών του αμαξώματος και των τροχών 19 ιντσών προσφέρει στο KONA N μια δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι ακίνητο. Συγκεκριμένα, τα φτερά τονίζουν το μυώδες αμάξωμα προσδίδοντας στο KONA N την αίσθηση ότι βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος. Οι ειδικής σχεδίασης N τροχοί των 19 ιντσών ενισχύουν αυτή την οπτική εντύπωση του KONA.
Το αποκλειστικό N Sonic Blue χρώμα αμαξώματος αποτελεί μια νέα εκδοχή του Performance Blue, του χρώματος που χαρακτηρίζει μέχρι σήμερα περισσότερο από κάθε άλλο τη μάρκα Ν. Το Sonic Blue δημιουργεί μια συναρπαστική αντίθεση με τις κόκκινες σχεδιαστικές λεπτομέρειες Ν, που τονίζει τα χαμηλότερα μέρη του αμαξώματος.
Το εμπρός σπόιλερ του KONA N, η αεροτομή διπλής πτέρυγας και οι πλευρικές ενισχύσεις βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και ενισχύουν το στυλ ενός αυτοκινήτου που δηλώνει ετοιμότητα για την πίστα. Η φαρδιά χαμηλή εισαγωγή αέρα κυριαρχεί στον εμπρός προφυλακτήρα και διασφαλίζει την απαραίτητη ψύξη του κινητήρα κατά τη διάρκεια hot γύρων σε οριακή οδήγηση. Η αεροτομή διπλής πτέρυγας, στην οποία είναι ενσωματωμένο το N τριγωνικό στοπ φρένων, βελτιώνει τo κάθετο αεροδυναμικό φορτίο και προσφέρει άμεση αναγνωρισιμότητα. Επίσης, το εσωτερικό του KONA N μεταφέρει το πνεύμα N με λεπτομέρειες, όπως οι αποχρώσεις του Blue Performance, τα καθίσματα, το τιμόνι, η λαβή του λεβιέ ταχυτήτων και τα μεταλλικά πεντάλ.
Πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας
Για τη διασφάλιση άνετων και απόλυτα ασφαλών διαδρομών, το υψηλών επιδόσεων KONA N είναι εξοπλισμένο με μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων Hyundai SmartSense υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Alert (RCCA), Safe Exit Warning (SEW) και Smart Cruise Control (SCC).
Επίσης, στο KONA N διατίθεται η υποστήριξη πολλαπλών ταυτόχρονων συνδέσεων Bluetooth και ένα βελτιωμένο σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών που ενσωματώνει τεχνολογίες Speech-to-Meaning® και Deep Meaning Understanding™, προσθέτοντας συνοχή και ευκολία στην οδηγική εμπειρία. Επιπρόσθετα το KONA N είναι εξοπλισμένο με σύστημα ελέγχου Traction Control για κίνηση σε μειωμένης πρόσφυσης επιφάνειες, όπως το χιόνι και τη λάσπη.
Κάθε μοντέλο N υψηλών επιδόσεων – συμπεριλαμβανομένων των i30 N, i30 Fastback N, VELOSTER N, i20 N και KONA N- έχει εξελιχθεί από εξειδικευμένους ειδικούς και έχει σχεδιαστεί στο Namyang R&D Center της Hyundai Motor. Η εξέλιξη και οι εξαντλητικές δοκιμές των μοντέλων Ν, πραγματοποιούνται στο Nürburgring της Γερμανίας, μια από τις πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο. Μέσω αυτής της επίπονης διαδικασίας, η τεχνολογία Ν γεννήθηκε και εξελίχθηκε. Η μάρκα Ν παίρνει το όνομά της από το Namyang και το Nürburgring. Έως το 2022 η Hyundai Motor θα επεκτείνει τη γκάμα N και N Line σε 18 μοντέλα. Το λανσάρισμα των νέων N και N Line μοντέλων θα περιλαμβάνει εκδόσεις σε κάθε σημαντικό segment που ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των οδηγών που αγαπούν την γρήγορη οδήγηση.
Η Hyundai Motor σκοπεύει να μεταφέρει την επιτυχία της μάρκας Ν στην ηλεκτροκίνηση επιδόσεων (e-performance), πιθανώς με ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης, καθώς και με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell) υδρογόνου. Η εταιρεία έχει ήδη αποδείξει την ετοιμότητα της στην e-performance με το VELOSTER N ETCR στο Electric Touring Car Championship το 2019 και με το RM20e στο Beijing Motor Show το 2020.
Η πλατφόρμα RM θα συνεχίσει να λειτουργεί ως «ένα εργαστήριο σε τροχούς» για τη δοκιμή διαφόρων εξηλεκτρισμένων συστημάτων μετάδοσης, πιθανώς ακόμη και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το 2015, η Hyundai με το υδρογονοκίνητο N 2025 Vision Gran Turismo οραματίστηκε πώς η e-performance μπορεί να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον.
Το πιο σημαντικό είναι ότι οι βασικές τεχνολογίες για μία πιο βιώσιμη «οδηγική απόλαυση» είναι ήδη διαθέσιμες. Η αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλατφόρμα E-GMP της Hyundai Motor, η οποία έκανε το ντεμπούτο της πρόσφατα στο ολοκαίνουργιο IONIQ 5, προσφέρει τεράστια ευελιξία και δυνατότητες. Αλλά και ο κινητήρας υδρογόνου της Hyundai Motor βρίσκεται στην καρδιά της νέας μάρκας συστημάτων κυψελών καυσίμου HTWO.