Στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος της περασμένης εβδομάδας στα Τέμπη και με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα να παραμένει, όπως είναι αναμενόμενο, ιδιαίτερα βαριά εγείρεται το ερώτημα του πώς θα εξελιχθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία. Σε πολιτικό επίπεδο η διερεύνηση του συμβάντος και η απόδοση των ευθυνών βρίσκεται σε πρώτο πλάνο τη στιγμή που το κλίμα εντός του σιδηροδρομικού κόσμου της χώρας παραμένει ιδιαίτερα βαρύ. Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα τρένα συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, ωστόσο όσο περνούν οι μέρες ξεκινά δειλά δειλά να εκδηλώνεται ένας προβληματισμός. Πότε θα αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία με δεδομένο ότι το τρένο δεν εξυπηρετεί μόνο επιβάτες, αλλά και σημαντικό όγκο εμπορευμάτων. Σημειώνεται δε ότι για τις εταιρείες παροχής σιδηροδρομικής υπηρεσίας οι εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν τον κερδοφόρο άξονα δραστηριότητας εν αντιθέσει με τις επιβατικές, που δεν γενούν κέρδη.
Επί του θεωρητικού επιπέδου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών συναντήθηκε με τον υπουργό Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτη, που έχει αναλάβει χρέη υπουργού Υποδομών – Μεταφορών μετά την παραίτηση του Κ. Αχ. Καραμανλή. Και οι δύο πλευρές τάχθηκαν υπέρ ενός «ανοιχτού, ασφαλούς και ποιοτικού σιδηροδρόμου».
Σε πρακτικό επίπεδο εξακολουθεί να παραμένει άγνωστο πότε θα μπορούν να επανέλθουν σε τροχιά τα τρένα. Και αυτό γιατί στην παρούσα φάση προέχει η αποκατάσταση των ζημιών στη γραμμή και παράλληλα, η υλοποίηση δράσεων για την ενίσχυση της ασφάλειας στην κυκλοφορία. Ήδη λαμβάνονται ορισμένα μέτρα, για την κάλυψη αναγκών που παρέμεναν στο κενό όπως είναι η ενίσχυση προσωπικού, η επίσπευση της εγκατάστασης / λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, η δημιουργία ίσως νέου φορέα κυκλοφορίας και εποπτείας δρομολογίων στον ΟΣΕ και η εισροή κονδυλίων και τεχνογνωσίας από την ΕΕ, μέσω ειδικών εμπειρογνωμόνων και στελεχών από την ERA. Τεχνική υποστήριξη προς την Ελλάδα για το σιδηροδρομικό δίκτυο υποσχέθηκε η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, έπειτα από επικοινωνία με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Όλες οι παραπάνω ενέργειες αν και απαραίτητες και σαφώς προς την σωστή κατεύθυνση δεν μπορούν να ευοδώσου άμεσα με αποτέλεσμα το ερώτημα να εξακολουθεί να παραμένει για το πότε και κυρίως υπό ποιες συνθήκες θα ξανατρέξει το τρένο. Έχουν ήδη κατατεθεί εισηγήσεις που θέλουν τη σταδιακή δρομολόγηση των εμπορικών αμαξοστοιχιών, με ταυτόχρονη όμως μείωση των αρτηριακών δρομολογίων. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι «ο σιδηρόδρομος ίσως ανοίξει σε διάστημα 15 ημερών». Το μόνο βέβαιο είναι ότι το τοπίο παραμένει θολό ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι το επιβατικό κομμάτι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καθυστερήσει σημαντικά να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του στο μέσο μετά το τραγικό συμβάν των Τεμπών το οποίο ανέδειξε με τον δραματικότερο τρόπο τις παθογένειες και τα ελλείμματα του ελληνικού σιδηροδρόμου.