Οι εταιρίες λιανικών πωλήσεων ελπίζουν ότι οι μετεωρολογικές προβλέψεις για τη φετινή Black Friday για ήπιο, δροσερό καιρό χωρίς βροχές στο μεγαλύτερο μέρος των ΗΠΑ θα οδηγήσουν σήμερα εκατομμύρια καταναλωτές στα καταστήματά τους, σηματοδοτώντας την έναρξη της περιόδου των εορταστικών αγορών.
Αλλά καθώς πολλοί καταναλωτές αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, οι εορταστικές δαπάνες στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν με τον βραδύτερο ρυθμό εδώ και πέντε χρόνια. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες λιανικής πώλησης μείωσαν τις εποχικές τους προσλήψεις.
«Οι καταναλωτές είναι ακόμα πολύ επιφυλακτικοί, άρα εάν οι εορταστικές πωλήσεις αυξηθούν, πιστεύουμε ότι αυτό θα οφείλεται στην αύξηση των τιμών λόγω του πληθωρισμού», δήλωσε η Τζέσικα Ραμίρεζ, αναλύτρια ερευνών στην Jane Hali & Associates.
Οι Αμερικανοί καταναλωτές σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 875 δολάρια για εορταστικές αγορές –42 δολάρια περισσότερα από πέρυσι– με τα ρούχα, τις κάρτες δώρων και τα παιχνίδια να είναι στην κορυφή στις περισσότερες λίστες αγορών, σύμφωνα με έρευνα με δείγμα 8.424 ενηλίκους που διενεργήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του φορέα αυτού, ο αριθμός των ανθρώπων που θα ψωνίσουν κατά τη φετινή Black Friday στα φυσικά καταστήματα και διαδικτυακά στις ΗΠΑ αναμένεται να φθάσει το επίπεδο ρεκόρ των 130,7 εκατομμυρίων.
Στελέχη επιχειρήσεων λένε ότι η αύξηση των διαδικτυακών αγορών έχει περιορίσει τη σημασία που είχε η Black Friday ως γεγονός που αφορούσε μία συγκεκριμένη ημέρα. Εταιρίες, από τη Macy’s έως τη Amazon, ανακοινώνουν τώρα προσφορές ακόμα και τον Οκτώβριο και προχωρούν σε επιπλέον εκπτώσεις όσο πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Macy’s Τζεφ Τζενέτ σε επενδυτές αυτό τον μήνα.