Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΗ νέα κίνηση του Netflix στην μάχη του streaming

Η νέα κίνηση του Netflix στην μάχη του streaming

Το Netflix έκανε (και) επίσημα τις ανακοινώσεις που είχε προαναγγείλει πριν ένα εξάμηνο για νέο, φθηνότερο πακέτο συνδρομής που θα προσφέρει περιεχόμενο με διαφημίσεις.

Ειδικότερα, η εταιρεία γνωστοποίησε νέο «φθηνό» πακέτο με διαφημίσεις και χαμηλότερη μηνιαία συνδρομή από τις 3 Νοεμβρίου. Όπως ανακοίνωσε η γνωστή πλατφόρμα ψυχαγωγικού περιεχομένου, η νέα υπηρεσία θα κοστίζει περίπου 7 δολάρια και είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της με την Microsoft.

Οι χρήστες που θα επιλέξουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα βλέπουν κατά μέσο όρο 5 με 7 λεπτά διαφημίσεων την ώρα, πριν και κατά την διάρκεια των ταινιών, χωρίς να μπορούν να τις παραλείψουν. Ακόμη, δεν θα έχουν την δυνατότητα download στις συσκευές τους, ενώ αρχικά δεν θα έχουν πρόσβαση σε όλους τους τίτλους ταινιών και σειρών της πλατφόρμας λόγω περιορισμών.

Η νέα υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη σε 12 χώρες και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Ιαπωνία, στην Κορέα, στο Μεξικό, στη Βραζιλία, στην Αυστραλία και στον Καναδά.

Τέλος στο μοίρασμα των κωδικών;

Παράλληλα, η πλατφόρμα βάζει τέλος στη δυνατότητα που είχαν μέχρι σήμερα οι συνδρομητές να μοιράζουν τους κωδικούς τους σε φίλους και συγγενείς, καθώς οι σημαντικές απώλειες στα κέρδη του, το οδηγούν το 2023 να χρεώνει όλους τους «έξτρα» λογαριασμούς.

Ειδικότερα, το Netflix θα διευκολύνει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες μοιράζονται λογαριασμούς με φίλους και συγγενείς με τους οποίους δε συζούν, μέσω της δημιουργίας «υπο-λογαριασμών επιπλέον μελών με δικούς τους κωδικούς, προφίλ και προσωπικές συστάσεις». Τα προφίλ αυτά θα μπορούν να μεταφέρονται σε νέους λογαριασμούς, κάτι το οποίο θα διευκολύνει τη διάσπαση των τρεχόντων λογαριασμών σε πολλαπλούς.

«Έχουμε βρει μία καλή μέση λύση όσον αφορά τη διαμοίραση των λογαριασμών και θα τη θέσουμε σε εφαρμογή στις αρχές του 2023», ανακοίνωσε η εταιρεία σε επιστολή της προς τους μετόχους της. «Έχοντας εισακούσει τις απαιτήσεις των χρηστών, θα προσφέρουμε τη δυνατότητα μεταφοράς των προφίλ μεταξύ λογαριασμών αλλά και τη δυνατότητα δημιουργίας υπο-λογαριασμών σε ήδη υπάρχοντα προφίλ για όσους θέλουν να δωρίσουν συνδρομή στο Netflix σε φίλους και συγγενείς», προσθέτει.

Η στρατηγική αυτή βασίζεται στις πρόσφατες δοκιμαστικές χρεώσεις των $2,99/μήνα του Netflix στη Λατινική Αμερική για κάθε επιπλέον νοικοκυριό που χρησιμοποιεί τον εκάστοτε λογαριασμό.

Ανακάμπτει με 2,4 εκατ. συνδρομητές

Παράλληλα, η εταιρεία γνωστοποίησε πως πρόσθεσε 2,4 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, φτάνοντας τα 223 εκατομμύρια συνδρομητές στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι νέοι συνδρομητές της Netflix προήλθαν από τις ΗΠΑ και τον Καναδά (104.000), αλλά ο πολύ μεγάλος όγκος αφορά και πάλι την Ασία όπου προστέθηκαν 1,43 νέοι συνδρομητές. Πρόκειται για εξέλιξη-ανάσα για τον κολοσσό του streaming, μετά από τις συνεχόμενες απώλειες χρηστών τα δύο προηγούμενα τρίμηνα που έθεσαν σε αμφισβήτηση την ικανότητά του να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό.

Σημειώνεται πως το Netflix βρισκόταν από την άνοιξη σε πρωτόγνωρες καταστάσεις, καθώς για πρώτη φορά σε μια δεκαετία, κατέγραψε μείωση συνδρομητών. Μια εξέλιξη που είχε ως συνέπεια την απόλυση πάνω από 150 εργαζομένων της εταιρείας. Η απόσυρση από τη Ρωσία οδήγησε στην απώλεια 700.000 συνδρομητών. Σύνολο έχασε 1,3 εκατομμύρια συνδρομητές, αφού η εταιρεία, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων την άνοιξη, γνωστοποίησε πως έχασε και έναν εξίσου σημαντικό αριθμό συνδρομητών κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι προβλέψεων για αύξηση των συνδρομητών της κατά 2,5 εκατομμύρια.

Πως κινούνται οι ανταγωνιστές της πλατφόρμας

Ωστόσο, ο πιο σημαντικός παράγοντας της απώλειας των συνδρομητών που ήρθε την άνοιξη φέρεται να είναι και η αύξηση του ανταγωνισμού τα τελευταία χρόνια, αφού οι δύο βασικοί αντίπαλοι της πλατφόρμας, το Disney Plus και το HBO Max αποφάσισαν επεκτείνουν τη δράση τους εκτός Αμερικής. Το πρώτο έκανε πρεμιέρα στις 14 Ιουνίου στη χώρα μας, ωστόσο το λανσάρισμα του HBO Max, ενώ είχε ξεκινήσει σε ορισμένες χώρες, η έναρξή του στο group των χωρών που συμπεριλαμβανόταν και η Ελλάδα, εν τέλει αναβλήθηκε. Ο λόγος είναι μια μεγάλη αναδιοργάνωση στην οποία προχωρά η μητρική εταιρεία Warner Bros Discovery, με την οποία η δημοφιλής video streaming υπηρεσία θα «ενωθεί» με μια άλλη υπηρεσία του ομίλου, το discovery+, σε ένα ενιαίο πακέτο.

Ας μην ξεχνάμε πως στην ελληνική αγορά υπάρχουν ήδη η Amazon, η οποία πόνταρε (κυρίως) στην prequel σειρά του Lord of the Rings, το “Rings of Power”, (η πρώτη σεζόν της σειράς ολοκληρώθηκε και σάρωσε σε τηλεθέαση, αφού από την πρώτη της μέρα την παρακολούθησαν πάνω από 25 εκατομμύρια τηλεθεατές), αλλά και η Apple TV, η οποία προχωρά με μικρό, αλλά ταυτόχρονα ποιοτικό περιεχόμενο.

Σε γενικές γραμμές οι πλατφόρμες προσφέρουν ψυχαγωγικό περιεχόμενο με κινηματογραφικές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, εξέλιξη που είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει μεγάλη πίεση στα «ελεύθερα» κανάλια, αλλά και στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αντίθετα, Cosmote TV και Nova θεωρούν ότι είναι «θωρακισμένες» πίσω από το αθλητικό τους περιεχόμενο.

Υπενθυμίζεται πως η Nova συνεχίζει σε ότι αφορά στο αθλητικό περιεχόμενο προσφέροντας και την νέα αγωνιστική σεζόν όλα τα παιχνίδια από το αγγλικό, ισπανικό, γερμανικό, γαλλικό, ολλανδικό και βελγικό πρωτάθλημα, καθώς και τη Euroleague στο μπάσκετ. Η Cosmote TV έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα του Champions League, του Europa League και του Εuropa Conference League έως το 2024, του ιταλικού πρωταθλήματος έως το 2024, διαθέτει πολυετή συμφωνία με το NBA, αλλά από πέρσι «στεγάζει» και τις περισσότερες ελληνικές ομάδες, με τελευταία προσθήκη εκείνη του Ολυμπιακού (στέγαζε ήδη Παναθηναϊκό και ΑΕΚ).

Σημειώνεται πως η Cosmote TV έχει κάνει έγκαιρα την προετοιμασία της και στο μη αθλητικό περιεχόμενο, καθώς έχει αποκλειστική συνεργασία με την Paramount Global Content Distribution. Συγκεκριμένα, έχει εξασφαλίσει τους νέους κύκλους δημοφιλών σειρών από τα μεγάλα εθνικά δίκτυα της Paramount (CBS, SHOWTIME®, CW κ.λπ.) και τη streaming υπηρεσία Paramount+, όλες τις νέες κινηματογραφικές ταινίες της Paramount και πάνω από 50 ταινίες των τελευταίων χρόνων της Paramount Pictures.

Αναμφίβολα, λοιπόν, η «μάχη» προβλέπεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με τον ανταγωνισμό στη συνδρομητική τηλεόραση να παίρνει… φωτιά. Υπενθυμίζεται πως και οι δύο ελληνικοί πάροχοι έχουν να αντιμετωπίσουν δύο κοινούς «εχθρούς»: Την πειρατεία και την αποφυγή φορολογίας από τις ξένες πλατφόρμες streaming. Ένα ακόμα μεγάλο ερώτημα που αφορά τη συνέχεια είναι η είσοδος διαφημίσεων στις εν λόγω πλατφόρμες και στο αν και πόσο θα παίξει ρόλο μέσα στα επόμενα έτη, αφού ήδη το Netflix, όπως σημειώθηκε κάνει την αρχή.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ