Ισχυρές αντιστάσεις στην κρίση, που προκαλεί ο νέος κορωνοϊός, επέδειξε η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών. Για την ακρίβεια, ο κλάδος, παρά την οικονομική στενωπό και τη μείωση των εισοδημάτων, κατάφερε να εμφανίσει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2020, όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕ.
Ειδικότερα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ) αναφέρει πως, μεσούσης της πανδημίας, η αξία της αγοράς ηλεκτρονικών ειδών για καταναλωτική χρήση διευρύνθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση το 2020 και έφτασε τα $358,5 δισ.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Strategy Analytics για την παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, οι αποστολές οικιακών υπολογιστών και tablets αυξήθηκαν κατά 11% το περασμένο έτος. Η αγορά διαμορφώθηκε – σε όγκο – στα 396 εκατ. μονάδες.
Τα δε έσοδα από τις πωλήσεις υπολογιστών και tablets για καταναλωτική χρήση, αυξήθηκαν κατά 17% στα $199 δισ. Τη ζήτηση τροφοδότησε το καθεστώς των lockdowns, που επιβλήθηκαν ανά τον κόσμο για τον περιορισμό της περαιτέρω μετάδοσης του COVID-19. Οι ανάγκες της εξ αποστάσεως εργασίας και της online εκπαίδευσης λειτούργησαν ευεργετικά για τις πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς εκατομμύρια πολίτες χρειάστηκαν νέες συσκευές για να καλύψουν τις απροσδόκητες απαιτήσεις.
Στο μεταξύ, ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις στην κατηγορία του gaming με την αξία της αγορά κονσόλας για παιχνίδια να διευρύνεται κατά 18% στα $11,9 δισ. Πάντως, δεν ήταν θετικές οι επιδόσεις σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες: οι πωλήσεις ασύρματων ηχείων (συμπεριλαμβανομένων των έξυπνων ηχείων) μειώθηκαν κατά 3% στα 240 εκατ. μονάδες.
Μια ασυνήθιστη χρονιά
Μειωμένες ήταν και οι πωλήσεις τηλεοράσεων, οι οποίες περιορίστηκαν στη διάρκεια του 2020 κατά 2%. Ωστόσο, αυτή η επίδοση συνιστά σημαντική βελτίωση έναντι των αρχικών προσδοκιών για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς στις αρχές του 2020.
Συνολικά, η εξέλιξη της αγοράς ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών το 2020 αντιπροσωπεύει μια σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με πολλές προβλέψεις, που έγιναν μετά την έναρξη της πανδημίας. Και η ίδια η Strategy Analytics αναθεώρησε επί τα βελτίω τις εκτιμήσεις της, αφού στις αρχές του 2020 είχε προβλέψει μια γενικά στάσιμη πορεία της αγοράς.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι αναλυτές (Global Consumer Electronics Market Forecasts 2014-2024), η ζήτηση ανέκαμψε κατά το 2ο εξάμηνο του 2020. “Το 2020 ήταν μια ασυνήθιστη χρονιά. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες αρχικά κατέρρευσαν, αλλά ανέκαμψαν πολύ γρήγορα, ώστε να καλύψουν την ισχυρότερη από την αναμενόμενη ζήτηση. Κόντρα σε όλες τις προσδοκίες, ο κλάδος άντεξε στις πιέσεις”, σημειώνεται στην έκθεση.
“Σε αντίθεση με τις καταστροφικές προβλέψεις καταστροφικών για οικονομική κατάρρευση κατά την πανδημία, οι καταναλωτές συνέχισαν να καλύπτουν οικονομικά τις ανάγκες τους για προϊόντα τεχνολογίας, που τους βοήθησαν να αντέξουν την πανδημία. Η οικιακή ψυχαγωγία σπάνια υπήρξε τόσο σημαντική στη ζωή των ανθρώπων και οι πωλητές έξυπνων τηλεοράσεων, βίντεο streamer και κονσόλων παιχνιδιών το έζησαν αυτό στην πράξη”, προσθέτει το σχετικό report.