Σε ολιστική αλλαγή σε όλη την οργανωτική διάρθρωση με στόχο να κλείσει ο κύκλος της εσωστρέφειας και ο όμιλος να μπει δυναμικά στη μάχη διεκδίκησης έργων σε κατασκευές, παραχωρήσεις, ενέργεια και ακίνητα βρίσκεται η Ελλάκτωρ, σύμφωνα με τα όσα είπες χθες ο νέος CEO Ευθύμης Μπουλούτας.
Στην πρώτη του διαδικτυακή επικοινωνία με τους εκπροσώπους του Τύπου ως ισχυρός άντρας του ομίλου, ο κ. Μπουλούτας τόνισε πως οι τρεις κύριοι στόχοι της Ελλάκτωρ είναι η αλλαγή της εικόνας του ισολογισμού μέσω της ΑΜΚ που έρχεται, η επανεκκίνηση του κλάδου κατασκευών και η αναδιάρθρωση και καλύτερη αξιοποίηση του στελεχιακού δυναμικού.
Μεταξύ των βασικών στόχων της διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι να επανέλθει σε λειτουργική κερδοφορία η κατασκευή και εκεί θα δοθεί έμφαση. Ταυτόχρονα, όπως ο ίδιος τόνισε «θέλουμε να πετύχουμε περίπου 1% λιγότερο κόστος κεφαλαίου στους επόμενους δώδεκα μήνες ώστε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά στην οποία επιχειρούμε».
Με λίγα λόγια ο στόχος του ομίλου είναι να νοικοκυρέψει τη λειτουργία του και να περάσει σε καθεστώς διαφάνειας και πλήρους ελέγχου σε όλα τα επίπεδα και κατόπιν, έχοντας ολοκληρώσει όλες τις ανωτέρω διαδικασίες, να μπει γερά στη μάχη του ανταγωνισμού και σε αναπτυξιακή πορεία, διεκδικώντας έργα σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησής του.
Ο κ. Μπουλούτας τόνισε ότι δεν μας ενδιαφέρει να «χτίζουμε» υψηλό ανεκτέλεστο αλλά να συμμετέχουμε και να υλοποιούμε κερδοφόρα έργα. Για την στρατηγική στις κατασκευές τόνισε ότι η παρουσία του ομίλου θα περιοριστεί σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ρουμανία και τα Βαλκάνια, αποδίδοντας μεγάλο μέρος του κόστους του ομίλου, στην αλόγιστη επέκταση στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια. Η Ελλάκτωρ δηλαδή θα αποσυρθεί από χώρες που είναι μακριά και η δραστηριότητα περιορισμένη, οπότε δεν υπάρχει λόγος να διατηρούνται γραφεία και στελέχη.
Με την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου εντός Ιουλίου, η Άκτωρ θα ενισχυθεί με 100 εκατ. ευρώ, κίνηση η οποία ολοκληρώνει την εξυγίανση του ισολογισμού της και βάζει σε τροχιά επανεκκίνησης τον τομέα των κατασκευών.
Ακτινογραφώντας τα έργα που θα διεκδικήσει, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας χαρακτήρισε εμβληματικό έργο το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στον οποία συμμετέχει και στους δύο διαγωνισμούς (τη ΣΔΙΤ και τη σύμβαση παραχώρησης). Επίσης ανέφερε ότι η εταιρεία προετοιμάζεται για τον νέο διαγωνισμό για την Αττική Οδό και έχει ενδιαφέρον και για τις εργολαβίες στο Ελληνικό.
Στο πρώτο τρίμηνο η ΑΚΤΩΡ υπέγραψε συμβάσεις έργων 165 εκατ. ευρώ. Τα 113 εκατ. αφορούν έργα συντήρησης στην Εγνατία Οδό. Τα 32 εκατ. τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας κατόπιν παράτασης για έναν ακόμα χρόνο και μέχρι να ολοκληρωθεί ο εν εξελίξει διαγωνισμός της ΕΥΔΑΠ και 17 εκατ. για δίκτυα φυσικού αερίου στην Ξάνθη.
Αναφορικά με τις παραχωρήσεις, τόνισε πως η Ελλάκτωρ προετοιμάζεται για το διαγωνισμό για την εκ νέου ανάθεση της Αττικής Οδού το 2024, ενώ σημείωσε πως δεν τίθεται θέμα αύξησης των διοδίων. Η κίνηση έχει αυξηθεί στην Αττική Οδό κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο μετά την άρση των περισσοτέρων απαγορευτικών μέτρων, ωστόσο η εκτίμηση είναι ότι η εν λόγω παραχώρηση φέτος θα κλείσει με μείωση των εσόδων σε μονοψήφιο ποσοστό.
Σχετικά με την έκδοση του πράσινου ομολόγου, για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου, τόνισε ότι δεν είναι ευνοϊκές οι συνθήκες για κάτι τέτοιο, ενώ το ενδεχόμενο αυτό θα εξεταστεί σε μεταγενέστερο χρόνο και όταν η Ελλάκτωρ έχει επιτύχει στις κινήσεις αναδιάρθρωσης.
Τέλος ο κ. Μπουλούτας ερωτηθείς για το αν η εταιρεία Greenhill έχει ενημερώσει για τη συμμετοχή της στην επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου απάντησε πως η διοίκηση δεν έχει λάβει έγγραφη δέσμευση (παρά μόνο ανακοινώσεις), σε αντίθεση με την Reggeborgh Invest η οποία έχει δεσμευτεί εκτός από την κάλυψη του ποσοστού συμμετοχής της και την κάλυψη επιπλέον ποσού έως 50 εκατ. ευρώ σε περίπτωση που απαιτηθεί κάτι τέτοιο από τις εξελίξεις.