Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕπιστολή – Διαμαρτυρία του Ε.Ε.Θ. για αθέμιτες πρακτικές τραπεζών στην ασφαλιστική αγορά

Επιστολή – Διαμαρτυρία του Ε.Ε.Θ. για αθέμιτες πρακτικές τραπεζών στην ασφαλιστική αγορά

Παρέμβαση για το αυξανόμενο πρόβλημα των αθέμιτων πρακτικών που εφαρμόζουν τραπεζικές εταιρείες για την εξασφάλιση προνομιακής θέσης στην αγορά ασφαλιστικών προϊόντων, πραγματοποίησε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης μέσω επιστολής – διαμαρτυρία, που απέστειλε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τα αρμόδια Υπουργεία, τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και τις αρμόδιες διευθύνσεις της, την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων και όλα τα Επιμελητήρια της χώρας, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και φορείς που εκπροσωπούν καταναλωτές.

Πιο συγκεκριμένα, με πρωτοβουλία του προέδρου του Ε.Ε.Θ. Κυριάκου Μερελή, καταγγέλλονται οι αθέμιτες πρακτικές που εφαρμόζουν τραπεζικοί οργανισμοί επηρεάζοντας αρνητικά τον χώρο της ασφαλιστικής αγοράς, οι οποίοι προκειμένου να εξασφαλίσουν προνομιακή θέση στη διάθεση των τραπεζικών προϊόντων τους, χρησιμοποιούν πρακτικές μέσω τηλεοπτικών διαφημίσεων και διαδικτυακών καταχωρήσεων.

Για την ανάδειξη του μεγέθους της ασυδοσίας από πλευράς πιστωτικών ιδρυμάτων πραγματοποιείτε ειδική αναφορά στην χρήση του προγράμματος «Σπίτι Μου ΙΙ», όπου τραπεζικοί οργανισμοί προκειμένου να καταστούν ελκυστικοί προς πιθανούς δανειολήπτες, παρέχουν κατά παράβαση κάθε νόμου και δεοντολογίας, εκπτώσεις σε ασφαλιστικά προϊόντα ή ακόμη και δωρεάν ασφαλιστικές καλύψεις. 

Στην επιστολή αναφέρεται ότι, οι περιγραφόμενες πρακτικές συνιστούν παραβίαση τόσο των κανόνων δεοντολογίας που υπαγορεύονται από τον ν. 4583/2018, όσο και παραβίαση της νομοθεσίας για τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ακόμη δε και των διατάξεων περί της προστασίας του καταναλωτή.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το ν. 146/1914 η διασπορά παρελκυστικών διαφημίσεων σχετικά με υπηρεσίες, οι οποίες πιθανόν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές, αποτελεί πράξη αθέμιτου ανταγωνισμού. 

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο ως αποδέκτης καταγγελιών από μέλη του που εκπροσωπούν τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, καταδικάζει κάθε μορφή αθέμιτης πρακτικής στο χώρο των επαγγελματιών και της αγοράς και προς τούτο έχει πραγματοποιήσει σημαντικό αριθμό παρεμβάσεων προκειμένου να εστιάσει στο μέγεθος του προβλήματος και στην αναγκαιότητα λήψης μέτρων για την επίλυση του.

Παράλληλα, μέσω της παρέμβασης αυτής ζητά άμεσα την ενεργοποίηση όλων των φορέων και υπηρεσιών στους οποίους απευθύνεται η επιστολή, προς την κατεύθυνση, λήψης πρωτοβουλιών, εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας, διενέργειας ελέγχων και επιβολής προστίμων, ώστε να οδηγηθούμε στην εξάλειψη των φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού που περιγράφονται. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ