Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕΞΘ: Μύνυμα εν όψει δημοτικών εκλογών - Η «ψαλίδα» με την Αθήνα...

ΕΞΘ: Μύνυμα εν όψει δημοτικών εκλογών – Η «ψαλίδα» με την Αθήνα και η έλλειψη στρατηγικής

Με ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, στέλνει μήνυμα εν όψει των τοπικών εκλογών για ανασύνταξη και χάραξη στρατηγικής για την πόλη ως προορισμού, παραβάλλοντας το τι συμβαίνει στην Αθήνα

“Η ΕΞΘ την τελευταία τετραετία έχει εξαντλήσει κάθε είδους πίεση στους ανθρώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, φθάνοντας μέχρι και στον Πρωθυπουργό της χώρας στη σύσκεψη της περσινής ΔΕΘ, προκειμένου να δημιουργηθεί για τη Θεσσαλονίκη ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που πρώτα θα διορθώσει τα κακώς κείμενα της πόλης και εν συνεχεία θα προωθήσει τον προορισμό σε επιλεγμένες αγορές-στόχους του εξωτερικού. Σήμερα σας αποκαλύπτουμε ότι μετά από ενέργειες της ΕΞΘ με συγκεκριμένη εταιρεία εξειδικευμένη στο αντικείμενο, παρουσιάστηκε από την εταιρεία πριν από μερικούς μήνες ένα πλάνο δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, στην Πρόεδρο του ΟΤΘ και στη ΓΣ της ΕΞΘ αφήνοντας πολύ θετικές εντυπώσεις. Δυστυχώς, οι προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης ήταν οι εκλογές και η προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας” αναφέρει η Ένωση και συμπληρώνει:

“Ως αποτέλεσμα της έλλειψης ενός τέτοιου σχεδίου, ερχόμαστε σήμερα να συζητούμε το άνοιγμα της ψαλίδας της διαφοράς μεταξύ των προορισμών που κινούνται επαγγελματικά στην προώθηση τους και κατεβάζουν τις πτήσεις τη μια μετά την άλλη, με αυτών που κινούνται με τον «αυτόματο πιλότο» και στηρίζονται στον οδικό τουρισμό των γειτονικών χωρών. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν η μέση τιμή και η μέση πληρότητα ενός 5αστερου ξενοδοχείου που τα στοιχεία του φετινού καλοκαιρινού τριμήνου της Θεσσαλονίκης ήταν για τον Ιούνιο 127 ευρώ/71%, για τον Ιούλιο 131 ευρώ/68% και για τον Αύγουστο 135 ευρώ/63%, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας για τους τρεις αυτούς μήνες ήταν 294 ευρώ/93% (Ιούνιος), 284 ευρώ/89% (Ιούλιος) και 254 ευρώ/80% (Αύγουστος). Η εμφανέστατη ψαλίδα στα νούμερα των δύο προορισμών, δείχνει στην ουσία τη διαφορά της ζήτησης αλλά και την ποιοτική διαφορά των επισκεπτών που εδώ είναι κυρίως Βαλκάνιοι, ενώ στην Αθήνα Αμερικανοί, Δυτικοευρωπαίοι, Κινέζοι κτλ. Είναι φυσική κατάληξη λοιπόν, αυτό να αποτιμάται στις εισπράξεις της εστίασης, της αγοράς αλλά και όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμό επιχειρήσεων και τελικά στο κατά κεφαλή εισόδημα των πολιτών που βέβαια είναι αντίστοιχα μειωμένο.

Όσον αφορά στην αύξηση της κρουαζιέρας, αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΘ κ. Αθανάσιο Λιάγκο όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης μέσω αυτών των επισκεπτών, γιατί δυστυχώς άλλη προβολή στο εξωτερικό δε γίνεται εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Τώρα τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες για αυτή την αύξηση όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ο λιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα, χαρακτηρίζουν αυτούς που βάζουν τόσο χαμηλά τον πήχη της πόλης.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότατο βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών-άνω του 90%-για τα ξενοδοχεία της και για την εστίαση της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Αυτό που θα πρέπει να προσεγγίσει και μέσω ενός στρατηγικού σχεδίου είναι η ΑΜΕΣΗ βελτίωση της στην τραγική εικόνα της καθαριότητας της τουλάχιστον στους βασικούς χώρους που διέρχονται επισκέπτες, στη βελτίωση της στο θέμα της ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης, από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών, αλλά και στην ανεύρεση νέων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων επισκεπτών, γεγονός που θα βελτιώσει και το κυκλοφοριακό.

Και βέβαια, εν συνεχεία να ακολουθήσει μέσα από το σχέδιο μια ΚΑΘΑΡΑ επαγγελματική προώθηση του προορισμού, στην οποία δε θα έχουν εμπλοκή τα πολιτικά πρόσωπα και δε θα καταλήγει σε δυσφήμιση του προορισμού και συγνώμες όπως έγινε πρόσφατα και ανέδειξε όλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα μιας και έγινε γνωστό πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις από πρόσωπα χωρίς καμία επαγγελματική εξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπική αισθητική και την πολιτική προβολή.

Περιμένουμε από τις εκλογές τις τοπικής αυτοδιοίκησης να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια” καταλήγει ηξ ανακοίνωση, όπου ως τίτλος τίθεται το εξής:

Θέλετε να πιστέψουμε το «Η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας» της Προέδρου της Marketing Greece κας Δρέττα ή το “Superduper” success story των υπευθύνων της τοπικής αυτοδιοίκησης;

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ