Στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών της 10ης Ιουλίου για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού φαίνεται ότι θα συμμετάσχει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ μετά το πράσινο φως που πήρε, σύμφωνα με πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να ενέκρινε την προσχώρηση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ στο κοινοπρακτικό σχήμα BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A. το οποίο έχει δηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό. Σημειώνεται ότι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ μετά την αλλαγή της διοίκησης της το περασμένο καλοκαίρι έχει στραμμένα έντονα τα βλέμματα στον χάρτη των κατασκευαστικών έργων.
Το ανεκτέλεστό της εκτιμάται ότι από 1,32 δισ. ευρώ στα τέλη του 2022 θα σκαρφαλώσει στα 4,1 δισ. ευρώ μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην οποία προχώρησε (κατά 100 εκατ. ευρώ) και την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ της οποίας εκκρεμεί η επίσημη έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Με τις νέες συμβάσεις, του πρώτου τετραμήνου του τρέχοντος έτους, το ανεκτέλεστο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ μόνο εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει το 1,6 δισ. ευρώ και μαζί με την ΑΚΤΩΡ τα 4,5 δισ. ευρώ. Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ στον οποίο η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει επίσημη συμμετοχή ανεβάζει το ενδιαφέρον για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού
Το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού έχει δοθεί στους ενδιαφερόμενους και προβλέπει μεταξύ άλλων ότι υπάρχει δυνατότητα προσαρμογής των τιμών των διοδίων ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, κατόπιν σχετικού αιτήματος του παραχωρησιούχου. Η Αττική Οδός σήμερα λειτουργεί με διόδια ύψους 2,80 ευρώ. Προς τα τέλη του 2022 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει την μείωση της τιμής από την νέα περίοδο παραχώρησης, στα 2,50 ευρώ.
Η νέα σύμβαση προβλέπει ότι οι τιμές θα μπορούν να αναθεωρηθούν όταν συμπληρωθεί η πενταετία εφόσον αποδειχθεί ότι υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός κορεσμός στον άξονα (πράγμα που ήδη συμβαίνει στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας). Η αύξηση, εφόσον οριστικοποιηθεί, θα έχει ως στόχο την μείωση της κυκλοφορίας σε ανεκτά επίπεδα.
Η τρέχουσα σύμβαση ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και είμαστε πλέον ακριβώς 18 μήνες πριν την ολοκλήρωση της. Για να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τον Οκτώβριο θα πρέπει οι προσφορές, οι προσφυγές και η ανακήρυξη αναδόχου να «τρέξουν» με ταχύτατους ρυθμούς. Στελέχη του κλάδου ωστόσο επισημαίνουν ότι ο μεγάλος αριθμός συμμετοχής καθιστά σχεδόν απίθανη την εξέλιξη της διαδικασίας χωρίς ενστάσεις και προσφυγές που καθυστερούν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετείχαν οι:
1.ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2.GRUPPO FININC – INC SpA
3.Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
4.Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
5.Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
6.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
7.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
8.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»