Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΕλλάκτωρ: Η υπογραφή του ΒΟΑΚ, το ανεκτέλεστο και η φυγή προς τα...

Ελλάκτωρ: Η υπογραφή του ΒΟΑΚ, το ανεκτέλεστο και η φυγή προς τα εμπρός

Τη συντονισμένη και καλά σχεδιασμένη επιστροφή του ομίλου Ελλάκτωρ στα επιχειρηματικά και κατασκευαστικά δρώμενα σηματοδοτεί η βελτίωση της εικόνας της μετοχής όλο το τελευταίο διάστημα, παρουσιάζοντας μάλιστα στοιχεία ανθεκτικότητας, ακόμη και σε λίαν πτωτικές συνεδριάσεις όπως η χθεσινή, κατά την οποία η μετοχή έμεινε αμετάβλητη.

Θυμίζουμε πως η μετοχή της Ελλάκτωρ ενισχύθηκε κατά 34,70% το 8μηνο του 2022, λαμβάνοντας τη 2η θέση των αποδόσεων (μετά την Motor Oil) σε όλο τον FTSE 25, ενώ έκλεισε το μήνα Αύγουστο με άνοδο 9,80%, υπεραποδίδοντας έναντι της υπόλοιπης αγοράς.

Είναι σαφές ότι η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε εντελώς διαφορετικό χρηματιστηριακό και επιχειρηματικό προφίλ συγκριτικά με τα προ τριών μηνών δεδομένα, καθώς έχει ξεκαθαρίσει το μετοχικό τοπίο, κάτι που απελευθερώνει το management να προχωρήσει σε ουσιαστικές και ρηξικέλευθες κινήσεις βελτίωσης της χρηματοοικονομικής εικόνας του ομίλου.

Η εταιρεία έχει βάλει μπροστά τις διαδικασίες για την αποπληρωμή του ακριβού ομολόγου των 670 εκατ. ευρώ που εκδόθηκε το Δεκέμβριο του ’19, βελτιώνει τα μεγέθη της, διεκδικεί εκ νέου έργα με αξιώσεις, με αιχμή τις υποδομές.

Πλέον η Ελλάκτωρ με φουλ τις μηχανές στις κατασκευές – υποδομές αλλά και στις παραχωρήσεις, βγαίνει δυναμικά μπροστά ώστε να διεκδικήσει με μεγαλύτερες αξιώσεις σημαντικούς διαγωνισμούς, όπως για παράδειγμα η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία διεκδικεί με τον γαλλικό όμιλο Ardian και την AVAX. Το επόμενο διάστημα με την ωρίμανση των σχεδόν είκοσι έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων που είναι σε διαγωνισμό θα χρειαστούν πολύ μεγάλα κεφάλαια για τους συμμετέχοντες.

Τα… βαριά projects είναι φυσικά η Αττική Οδός, ο ΒΟΑΚ (που υπογράφηκε χθες), τα μεγάλα εργοστάσια απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η υποθαλάσσια Σαλαμίνας, ενώ υπάρχουν και πολλά έργα που έχει η Reds όπως οι Γούρνες στην Κρήτη, η Μαρίνα Αλίμου, το Cambas Park κ.α.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΚΤΩΡ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, πρόσφατα απέκτησε ένα ακόμη έργο στη Ρουμανία όπου εδώ και χρόνια έχει πολύ σημαντική παρουσία, κυρίως σε οδικές – σιδηροδρομικές υποδομές. Πιο συγκεκριμένα, επικράτησε σε έναν από τους οκτώ διαγωνισμούς για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας, αναλαμβάνοντας κομμάτι έργου προϋπολογισμού περίπου 230 εκατ. ευρώ.

Πως το ανεκτέλεστο των κατασκευών οδεύει προς τα 2,8 δισ. ευρώ

Η μεγάλη τεχνογνωσία που έχει ο όμιλος ΑΚΤΩΡ στις πολύ απαιτητικές κατασκευές, είναι και το κυρίαρχο ατού του ομίλου στη διεκδίκηση έργων. Ο ΑΚΤΩΡ έχει συνδεθεί με τα σημαντικότερα έργα κατασκευής, υποδομών και οδικών αρτηριών που έχουν γίνει στην ιστορία της χώρας. Πλέον το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της ανήλθε στο τέλος του 1ου εξαμήνου 2022 σε 1,8 δισ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2022 υπεγράφησαν συμβάσεις συνολικής αξίας 321 εκατ. ευρώ, ενώ μετά την 30.06.2022 υπεγράφησαν συμβάσεις αξίας 24 εκατ. ευρώ. Επίσης έχουν εξασφαλισθεί νέα έργα ύψους 950 εκατ. ευρώ, οι συμβάσεις των οποίων αναμένεται να υπογραφούν, ανεβάζοντας το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της στα 2,8 δισ. ευρώ.

Υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση για το ΒΟΑΚ

Χθες «έπεσαν» οι υπογραφές για τη σύμβαση της κατασκευής του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη (ΒΟΑΚ). Τη σύμβαση υπέγραψαν ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων, Δημήτριος Αναγνώπουλος και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της αναδόχου εταιρείας ΑΚΤΩΡ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του Υφυπουργού Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, καθώς το εν λόγω project είχε καταντήσει… ανέκδοτο, περίπου σαν το Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων και των παλινωδιών. Πλέον, αυτό το άκρως ζωτικό έργο για την Κρήτη, η οποία έχει ένα από τα υψηλότερα αρνητικά ρεκόρ νεκρών από τροχαία σε όλη την Ευρώπη, παύει να είναι μακέτα και θα προχωρήσει.

Το έργο, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ αποτελεί μέρος του συνολικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ΒΟΑΚ που θα διασυνδέσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία με μήκος περίπου 300 χιλιόμετρα συνολικά. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο οδικό έργο που  έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2021.

Η κατασκευή του νέου αυτού τμήματος με μήκος περί τα 14,5 χλμ. συμπληρώνει ολοκληρωτικά τον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα τον μετατρέπει σε κλειστό οδικό άξονα με τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, με την κατασκευή τετράιχνης αρτηρίας, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, συνολικού μήκους 14,5 χλμ, και η μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του έργου θα βελτιωθεί και θα διαπλατυνθεί ο υφιστάμενος δρόμος από την πρώτη είσοδο της Νεάπολης μέχρι τον κόμβο Κριτζάς στον Άγιο Νικόλαο. 

Θα αναπτυχθεί και θα κατασκευαστεί επίσης πλήρες δίκτυο εγκάρσιων και παράπλευρων οδών (μήκους περίπου 2 χλμ. και 9 χλμ. αντίστοιχα) για να επικοινωνούν οι περιοχές εκατέρωθεν του νέου ουσιαστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Θα κατασκευαστούν επιπλέον τρεις ανισόπεδοι κόμβοι (Νεάπολης, Λιμνών και Αγίου Νικολάου), πέντε γέφυρες, οκτώ κάτω διαβάσεις και πέντε έργα μερικής και ολικής κάλυψης λωρίδων κυκλοφορίας και έργα αντιστήριξης (Cut & Cover), καθώς και υδραυλικά έργα για την αποστράγγιση των οδών και την απορροή των oμβρίων, αλλά και έργα διευθέτησης ρεμάτων και χειμάρρων.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ