*Ημιαργία χθες, αργία σήμερα 4η Ιουλίου στην Wall Street. Πάντως, δεν έδειξαν να αιφνιδιάζονται από το δημοσίευμα των ΝΥΤ που αναφερόταν στο ενδεχόμενο να αποσυρθεί από την διεκδίκηση επανεκλογής ο Τζο Μπάιντεν. Αύριο, Παρασκευή, η συνέντευξη του στο ΑΒC-Τζορτζ Στεφανόπουλο-. Αναμενόμενη η διάψευση του Λευκού Οίκου.
*London Calling: Δύο βρετανικά οικονομικά έντυπα με μεγάλη επιρροή, η εφημερίδα Financial Times (FT) και το περιοδικό The Economist, υποστηρίζουν το Εργατικό Κόμμα στις βουλευτικές εκλογές που διεξάγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως και οι Sunday Times, μια εφημερίδα που φέρει εντούτοις την ετικέτα της δεξιάς. Οι Financial Times, σε κύριο άρθρο που δημοσιεύεται, λένε πως δεν ανήκουν κάπου πολιτικά και πως πιστεύουν στη “φιλελεύθερη δημοκρατία, τις ελεύθερες συναλλαγές και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις και σε ένα Ηνωμένο Βασίλειο ανοικτό προς τα έξω”. Αυτό “μας ευθυγράμμιζε συχνά με τους συντηρητικούς”, όμως “αυτή η γενιά των ‘Τόρις’ κατέστρεψε τη φήμη του κόμματος των επιχειρήσεων”, καταγγέλλουν οι FT. Δεν είμαι ειδικός στα του Η.Β, αλλά έχω κρατήσει την δέσμευση των Εργατικών για δημόσιες επενδύσεις, υποδομές κ.λ.π που μπορούν να μοχλεύσουν κεφάλαια και πέραν του City.
*Ένα δωράκι το έκαναν οι Βρυξέλλες στην Ρώμη. Δόθηκε χθες το ΟΚ της Κομισιόν για την αγορά του 41% της ΙΤΑ από την Lufthansa. Και με option για απόκτηση και του υπόλοιπου, σύμφωνα με την Μαργκρέτε Βεστάγκερ. Προφανώς η Δανή θα είχε συνεννοηθεί με την Γερμανίδα για το πως αμβλυνθεί η αντίδραση της Ιταλίδας και εν όψει πιθανής εκλογής της Γαλλίας την Κυριακή. Η Τζόρτζια Μελόνι επέτυχε εκεί που δεν είχαν άνδρες προκάτοχοι της-μεταξύ αυτών και ο Μάριο Ντράγκι. Σταδιακά και η ΙΤΑ υπό την ομπρέλα της Lufthansa. Οι ισορροπίες στην Star Alliance-όπου συμμετέχει η AEGEAN- δεν αλλάζουν.
*Στα δικά μας, δεν είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα από την σύνοδο/συμπόσιο των κεντρικών τραπεζιτών στην Σίντρα/Πορτογαλία. Το καθιερωμένο ευρωπαϊκό…Jackson Hole (1-2 Ιουλίου) με την Κριστίν Λαγκάρντ να μην δείχνει διατεθειμένη να αλλάξει το μίγμα που οδηγεί όλο και βαθύτερα την ευρωπαϊκή οικονομία σε απαξίωση. Σε περίοδο που φθίνει η επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη η ΕΚΤ επιμένει να “πολεμά” τον πληθωρισμό (ζήτησης) με ποσοτική σύσφιξη και κόστη χρήματος που απλά δεν αντέχουν οι επιχειρήσεις. Άντε, να προχωρήσει σε ακόμη μία μείωση των επιτοκίων τον Σεπτέμβριο (12/9) και το βασικό να υποχωρήσει στο 3,5%. Από 3% και χαμηλότερα, και αν… Είναι σαν να πριονίζεις το κλαδί που κάθεσαι, με τόσο υψηλά κόστη και απόσυρση ρευστότητας (ΡΕΡΡ, TLTROs e.t.c)
*Διπλό καμπανάκι, από ΙΟΒΕ και ΚΕΠΕ. Το μεν Ίδρυμα αναφερόταν σε οριακή εξασθένιση του δείκτη οικονομικού κλίματος. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, η υποχώρηση προέρχεται από δύο επιχειρηματικούς τομείς- βιομηχανία, λιανικό εμπόριο- νευραλγικοί αμφότεροι. Το δε Κέντρο υποβαθμίζει την πρόβλεψη του για ρυθμό ανάπτυξης στο 1,9%- από προηγούμενη υποβάθμιση (2,2%). Tα σημειώναμε και χθες. Επιπλέον το ΙΟΒΕ σημειώνει τα εξής: Το ζήτημα της ακρίβειας απασχολεί ιδιαίτερα τους πολίτες αφού το 58% των νοικοκυριών αναμένει και νέα άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 61% δηλώνει ότι μόλις τα βγάζει πέρα. Και τον Ιούνιο οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, με διαφορά από τους επόμενους, με τους καταναλωτές στην Εσθονία με επίπεδο δείκτη –28,2 και την Ουγγαρία (-25,1) να ακολουθούν. Θα το ξανά πω, το “κόμμα της ακρίβειας” είναι το μόνο που προκαλεί ζημιά στη κυβέρνηση.
*Σήμερα η τελευταία ημέρα εγγραφών για τα “λαϊκά έντοκα”. Η έκδοση-3μηνης διάρκειας- απευθύνεται και σε ιδιώτες-φυσικά πρόσωπα.
*Κάτι κινήθηκε χθες στηn μαρκέτα. Υπήρξαν εισροές σε “βαριά χαρτιά” Metlen (36,40), Viohalco (5,93), TITAN (28,90), AEGEAN (11,52), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (16,60), Jumbo (27,10), Lamda (6,90), Cenergy Holdings (9,90) και ακόμη 2-3. Σε γενικές γραμμές ικανοποιητική η εικόνα, όπως και τα 86 εκατ., με τα 41 εκατ. σε μόλις 4 μετοχές (Eurobank, Εθνική, Πειραιώς, Metlen). Μετά από καιρό καθαρές εισροές στον τίτλο της Metlen- από τα 35,78 ευρώ-. Ικανοποιητική και στον ΟΤΕ, με την ανάληψη από τον Κώστα Νεμπή άρχισε να κινείται και χρηματιστηριακά.
*Για τις διαρροές που θέλουν τον Μιχάλη Τσαμάζ να “κλείνει”/έχει κλείσει την επόμενη θέση του, η DeA ήταν σαφής και ξάστερη. Μην τα ξανά λέμε και χαλάμε τις καρδιές γνωστών μας ανθρώπων.
*Πολύ χαρτί από αγοραστές και σε γερή άνοδο στις μετοχές της Intracom Holdings και Intralot. Με συναλλαγές 1,47 εκατ. μτχ η Intralot στα 1,20 (3,27%). Να υποθέσω πως, κάτι καλό ετοιμάζουν στην Παιανία.
*ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μερική άσκηση του δικαιώματος επαναπόκτησης (στα 1,75/μτχ) από την Reggeborgh. Διττή η εξήγηση, ενδεχομένως να σχετίζεται με τρίτο ενδιαφερόμενο.
*Οι της Revoil επιμένουν πως οι τελευταίες σημαντικές αγορές της μετοχής γίνονται από ιδιώτη- ο οποίος επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του/όσο το ποσοστό του είναι μικρότερο του 5% μπορεί να μην εμφανίζεται- και δεν αφορά σε στρατηγικού χαρακτήρα συνεργασία με τρίτο.
*Αυξημένες συναλλαγές- 224 χιλ μτχ- στην Attica Συμμετοχών, άνοδος 7,92% στα 2,59 ευρώ. Όπως σημείωνε η DeA προχθές: Σήμα για placement στέλνει η διοίκηση του ομίλου Attica Συμμετοχών στην ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιούσε την εισφορά του ακτοπλοϊκού κλάδου στην 100% θυγατρική Blue Star Ferries. Πρακτικά, η εταιρία σε συνεργασία με τον βασικό μέτοχο της εξετάζει σειρά εναλλακτικών για την ενίσχυση της παρουσίας της στις αγορές κεφαλαίου, ιδίως μέσω της ενίσχυσης της μετοχικής διασποράς». Επί της ουσίας, placement σε τιμές χαμηλότερα των 2,63 ευρώ, ούτε μία στο εκατομμύριο. Αρκετά υψηλότερα, σε όρους αποτίμησης στα 700 εκατ. ευρώ.
*Μέσα στον Ιούλιο η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για να δούμε… Για το αεροδρόμιο είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ (Metlen) – CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. Πάντως, το οριστικό κλείσιμο της συναλλαγής δεν αναμένεται πριν από το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τη διοίκηση του Υπερταμείου.
*Επιβεβαίωση του φίλου, ο οποίος μας ενημερώνει από Wall Street, “overdrive” για τη μετοχή της TESLA, έως 7% υψηλότερα ενδοσυνεδριακά χθες.