Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΔιώρυγα του Σουέζ: Ανάλυση των επιπτώσεων στην αγορά δεξαμενόπλοιων από την Signal...

Διώρυγα του Σουέζ: Ανάλυση των επιπτώσεων στην αγορά δεξαμενόπλοιων από την Signal Group

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 30 δεξαμενόπλοια με πάνω από 25.000 dwt που περιμένουν να διασχίσουν τη διώρυγα του Σουέζ.

Σύμφωνα με την Signal Group, τα περισσότερα πλοία θα «αποφασίσουν» να περιμένουν μέχρι να “ξεκαθαρίσει” το τοπίο, ωστόσο όπως σημειώνεται, υπάρχει μεγάλη πιθανότατα οι συμφωνίες ναύλωσης να ακυρωθούν από τους ναυλωτές, μέσω ρητρών προστασίας που σχετίζονται με τις χαμένες συμφωνηθείσες ημερομηνίες.

Αυτό αναμφίβολα θα επηρεάσει την προμήθεια πλοίων και στις δύο πλευρές της διώρυγας, καθώς και τις τιμές της αγοράς. Η Black Sea-Med Aframax φαίνεται να ηγείται της «επίθεσης» με το WS170 σε υποβρύχια αργά την Παρασκευή 26.

Τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες, περισσότερα πλοία θα πρέπει να αποφασίσουν εάν θα περάσουν από τη διώρυγα του Σουέζ ή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Για παράδειγμα, ένα πλοίο που διασχίζει επί του παρόντος τον Ινδικό Ωκεανό θα χρειαζόταν 14 ημέρες για να φτάσει στη Μάλτα μέσω του Σουέζ, έναντι 33 ημερών μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Το κόστος για ένα φορτωμένο Aframax να περάσει από τη διώρυγα του Σουέζ είναι περίπου 300.000 δολάρια.

Η ανάλυση των τύπων δεξαμενόπλοιων που διέρχονται συνήθως από το Σουέζ δείχνει ότι τα πλοία Suezmaxes, Aframaxes και LR2 επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό. Σημειώνεται πως οι εν λόγω τύποι πλοίων εμπορεύονται μέσω του Σουέζ και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Ο παρακάτω πίνακας εξετάζει τις διασταυρώσεις καναλιών του προηγούμενου μήνα ως δείκτη του μεγέθους των πλοίων που ενδέχεται να επηρεαστούν περισσότερο από καθυστερήσεις ή την ανάγκη εναλλακτικής δρομολόγησης.

Η αγορά LR2, η οποία είναι ιδιαίτερα μικρή (με πολύ μικρό αριθμό πλοίων), ενδέχεται να υποστεί σημαντικές αλλαγές στους ναύλους. Το παρακάτω γράφημα δείχνει την εμπορικά διαθέσιμη προμήθεια πλοίων στον Περσικό Κόλπο (Jubail) μέσα στις επόμενες 15 ημέρες. Οι ναύλοι έχουν ήδη επηρεαστεί νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, όπως φαίνεται παρακάτω.

Μια μεγάλη ναυτιλιακή λωρίδα είναι σαφώς κλειστή, αλλά αυτό πιθανότατα θα έχει βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα για μερικούς ναυλωτές και πλοιοκτήτες που προσπαθούν να μεταφέρουν φορτίο μέσω της διώρυγας. Τα περισσότερα μεγάλα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου (VLCCs) αξιοποιούν τη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο κατά την ανάληψη μεγάλων ταξιδιών ανατολής-δύσης. Τα μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοια (Suezmax, Aframax) είναι πιο πιθανό να επηρεαστούν, ίσως περισσότερο. Τα χαμηλά επίπεδα ζήτησης αργού πετρελαίου, λόγω του τρίτου κύματος κορωνοϊού σε ολόκληρη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, διατηρούν υπό έλεγχο τις τιμές του πετρελαίου, ωστόσο είδαμε αύξηση των τιμών κατά 4% την Παρασκευή.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ