Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΔιψήφια ανάπτυξη πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ δείχνουν τα στοιχεία της IRI το...

Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ δείχνουν τα στοιχεία της IRI το 2020

Στο 10,4% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του 2020, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, το κλείσιμο της εστίασης και το νέο lockdown να διατηρούν ψηλά τη ζήτηση.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI έδειξαν ότι την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021 σημειώθηκε αύξηση τζίρου 13,7% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 128,16 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (αυτή που τελείωσε στις 5 Ιανουαρίου) που ήταν 112,76 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 52,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 8,9%.
Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,5%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 9,9%).
Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 52,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 18,5%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,4% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 16,4%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 22,4%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,9% ανάπτυξη 15% και η Κρήτη με μερίδιο 6,8% εμφάνισε ανάπτυξη 28,2%.
Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 21,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 14,3%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 10,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9,1%.

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ