Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΔημ. Παπαστεργίου: «Νέα ημέρα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το κράτος»

Δημ. Παπαστεργίου: «Νέα ημέρα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το κράτος»


Τις λειτουργίες του mAigov και την επόμενη ημέρα του Ψηφιακού Βοηθού παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, στο συνέδριο «GenAI Summit 2024», το οποίο πραγματοποιείται στο Ευγενίδειο Ίδρυμα.

Ο κ. Παπαστεργίου ζήτησε από το mAigov μια ληξιαρχική πράξη γάμου και ο Ψηφιακός Βοηθός έστειλε στη Θυρίδα Πολίτη το έγγραφο με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά εγκυρότητας ηλεκτρονικών εγγράφων του gov.gr. Πρόκειται ουσιαστικά για την εξέλιξη του Ψηφιακού Βοηθού, ο οποίος σύντομα θα προβαίνει σε ενέργειες για λογαριασμό του πολίτη, όπως για παράδειγμα το να δημιουργήσει μια ληξιαρχική πράξη ή ένα δημοτολογικό πιστοποιητικό, μέχρι να κλείσει ένα ραντεβού μέσω κάποιας ψηφιακής πλατφόρμας.

Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στη σημασία της Τεχνητής Νοημοσύνης και στο γεγονός ότι η παρουσία της γίνεται διαρκώς εντονότερη στην καθημερινότητα, λόγω και της ευρείας διάδοσης των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων.

«Η χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει κάνει ένα σημαντικό ψηφιακό άλμα. Στόχος μας είναι να το ενισχύσουμε και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η Τεχνητή Νοημοσύνη να παρέχουμε πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές υπηρεσίες στους πολίτες και στις επιχειρήσεις», είπε μεταξύ άλλων, ενώ για τα επόμενα έργα του υπουργείου Ψηφιακής σημείωσε: «Διαθέτουμε πολλά σύνολα δεδομένων σε διάφορους τομείς, όπως στην Υγεία, στη Δικαιοσύνη, στο Κτηματολόγιο, τα οποία σκοπός είναι να μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε για τη λήψη αποφάσεων και τη χάραξη δημόσιων και κοινωφελών πολιτικών. Εργαζόμαστε μεθοδικά, ώστε να συγκεντρώσουμε αυτά τα μεγάλα σύνολα δεδομένων του Δημοσίου και να τα καταστήσουμε ανοιχτά σε ανωνυμοποιημένη μορφή, για να υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν μέσω εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης και τελικά να έχουν προστιθέμενη αξία».

Ο κ. Παπαστεργίου έκανε ξεχωριστή αναφορά στην ανάγκη αναβάθμισης των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Όπως επισήμανε: «Είναι ένα τομέας που θα πρέπει να δουλέψουμε σε συνεργασία με τους παρόχους, συστηματικά και στη βάση ενός καλά οργανωμένου σχεδίου, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως τους πολύ σημαντικούς πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας». 

Και πρόσθεσε στο τέλος: «Η διαμόρφωση του νέου τηλεπικοινωνιακού σκηνικού θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός ελκυστικού για την επιχειρηματικότητα κλίματος και θα ευνοήσει την ανάπτυξη ενός υγιούς τεχνολογικού οικοσυστήματος».

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ