Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΜΕΤΑΦΟΡΕΣΓιατί αποχωρεί η Ryanair από το «Ελ. Βενιζέλος»

Γιατί αποχωρεί η Ryanair από το «Ελ. Βενιζέλος»

Στο κλείσιμο της αεροπορικής της βάσης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (ΔΑΑ) προχωρά η Ryanair ενόψει χειμερινής περιόδου. Ειδικότερα από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία αποδεσμεύει δύο αεροσκάφη της από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», μειώνοντας τα δρομολόγια της σε 10, από 29 που ήταν προγραμματισμένα, περιορίζοντας κατά συνέπεια και τη χωρητικότητά της κατά το ήμισυ σχεδόν.

Η Ryanair θα διατηρήσει δέκα δρομολόγια από Αθήνα προς Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη, Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στον ΔΑΑ. Οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα το 2019, που πέρσι περιορίστηκαν σε δύο, θα εκμηδενιστούν κατά τη διάρκεια της φετινής χειμερινής σεζόν.

Στην απόφαση αυτή οδηγήθηκε, όπως υποστηρίζει η Ryanair, λόγω μη ύπαρξης κινήτρων από τον ελληνικό αερομεταφορέα και τη Fraport Greece, που διαχειρίζεται κι άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, ώστε να τονώσει την επιβατική της κίνηση τη χειμερινή περίοδο. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, επιρρίπτει ευθύνες σε κυβέρνηση και «Ελ. Βενιζέλος» για διατήρηση μη ανταγωνιστικών χρεώσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ryanair συνηθίζει να επιρρίπτει ευθύνες σε τοπικούς φορείς είτε πρόκειται για τα κατά τόπους αεροδρόμια, είτε για τους τοπικούς εμπορικούς συλλόγους που δεν λαμβάνουν μέτρα επιδότησης της πτητικής της δραστηριότητας κάτι το οποίο φυσικά δεν ισχύει για καμία άλλη αεροπορική εταιρεία. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων ωστόσο η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους επιλέγει τον περιορισμό των συχνοτήτων ή τη μείωση της χωρητικότητας για επιχειρησιακούς λόγους «χρεώνοντας» ωστόσο την απόφαση στα κατά τόπους αεροδρόμια τα οποία όπως σημειώνουν στελέχη της αεροπορικής αγοράς «σύμφωνα με την αντίληψη της ιρλανδικής εταιρείας τα αεροσκάφη της θα πρέπει να μην πληρώνουν τέλη χρήσης στα αεροδρόμια που πετούν».   

«Η Ελληνική κυβέρνηση δεν παρέχει μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες για να επενδύσουν στο αεροδρόμιο Αθηνών σε περιόδους μη αιχμής ή να αναπτύξουν τον τουρισμό  με τον τρόπο που έκαναν η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Κύπρος. Δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες, η απόφαση να πουληθούν τα περισσότερα από τα Ελληνικά αεροδρόμια σε γερμανικούς φορείς με υψηλό κόστος είχε καταστροφικό αντίκτυπο για τη δημιουργία  θέσεων εργασίας, καθώς αυτοί οι ξένοι διαχειριστές στραγγαλίζουν την Ελληνική οικονομία περιορίζοντας τη ροή τουριστών και επιχειρηματικών συνδέσεων και δεν ενδιαφέρονται να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κίνηση.

Σε μια εποχή κατά την οποία άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τα τέλη και εισάγουν προγράμματα ανάκτησης του τουρισμού, η Ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει  να εφαρμόζει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας  τα Ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά.  Η Ryanair έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις ανάπτυξης στην Ελληνική κυβέρνηση από τον Νοέμβριο του ’21, σύμφωνα με τις οποίες η αεροπορική εταιρεία θα διπλασιάσει τους επιβάτες από 5 εκατομμύρια σε 10 εκατομμύρια τα επόμενα 5 χρόνια, θα μειώσει την εποχικότητα με πάνω από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες εκτός αιχμής ανά έτος, θα αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό έως και 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, θα δημιουργήσει 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και θα δει την απαραίτητη ανάπτυξη στα υποεξυπηρετούμενα νησιά και περιοχές. Ωστόσο, η Ελληνική κυβέρνηση ανεξήγητα  δεν ανταποκρίθηκε καν στις προτάσεις της Ryanair που θα μεταμόρφωναν εντελώς τον Ελληνικό τουρισμό τα επόμενα 5 χρόνια.» αναφέρει η Ryanair σε ανακοίνωσή της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Έντι Γουίλσον, δήλωσε: «Είμαστε απογοητευμένοι που ανακοινώνουμε το κλείσιμο της βάσης μας στην Αθήνα στα τέλη Οκτωβρίου’22 για τη χειμερινή περίοδο, καθώς η Ελληνική κυβέρνηση απέτυχε ανεξήγητα να ανταποκριθεί στα φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης της Ryanair για ένα πολύ αναγκαίο σχέδιο ανάκαμψης του τουρισμού για να μειώσει τα μη ανταγωνιστικά τέλη αεροδρομίου και να βοηθήσει στην ανάκαμψη της κυκλοφορίας μετά τον Covid, όπως έχουν ήδη κάνει η Κροατία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και άλλες χώρες. Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Ελληνική κυβέρνηση και των υψηλού κόστους Γερμανικών συμφερόντων αεροδρομίων  αποτυγχάνουν να αποδώσουν οφέλη στο λαό και στην οικονομία της Ελλάδας.

Ζητάμε και πάλι από τον Υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, να απαντήσει στις γραπτές προτάσεις ανάπτυξης, με τις οποίες προσδωκούμε να μεταμορφώσουμε την τουριστική αγορά της Ελλάδας τα επόμενα 5 χρόνια διπλασιάζοντας την κίνηση στα 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενισχύοντας τον τουρισμό εκτός αιχμής, δημιουργώντας 4.000 τοπικές θέσεις εργασίας και υποστηρίζοντας την τόσο αναγκαία περιφερειακή ανάπτυξη. Αυτή η αποτυχία εμπλοκής της ελληνικής κυβέρνησης έχει ήδη οδηγήσει στο κλείσιμο της βάσης μας στη Ρόδο από τη Ryanair αυτό το καλοκαίρι και τώρα μας ανάγκασε να κλείσουμε τη βάση μας στην Αθήνα από τον Οκτώβριο και να ανακατανείμουμε αυτήν τη χωρητικότητα σε ανταγωνιστικούς προορισμούς χαμηλότερου κόστους, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Κύπρος και η Πορτογαλία.

Η δομή χρέωσης των αεροδρομίων στην Ελλάδα είναι δυσλειτουργική, καθώς ανταμείβει τους Γερμανούς διαχειριστές εκμετάλλευσης αεροδρομίων  που ελέγχουν ζωτικό μέρος των ελληνικών εθνικών υποδομών εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης του τουρισμού και της συνδεσιμότητας. Είναι ανεξήγητο το γεγονός ότι η Ελληνική κυβέρνηση δεν χρησιμοποιεί κίνητρα στα Ελληνικά αεροδρόμια για την προώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας αντιθέτως προστατεύει τις Γερμανικές πρακτικές με υψηλού κόστους χρεώσεις.

Καλούμε τον υπουργό Κικίλια να απαντήσει επιτέλους γραπτώς στις αναπτυξιακές προτάσεις της Ryanair που θα μετασχηματίσουν τον Ελληνικό τουρισμό δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο.»

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ