Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήEDITOR'S PICKSΓΕΚ Τέρνα: Σε υψηλά 25ετίας η μετοχή, με φόντο το deal της...

ΓΕΚ Τέρνα: Σε υψηλά 25ετίας η μετοχή, με φόντο το deal της Τέρνα Ενεργειακή

Σε νέα υψηλά σχεδόν 25 ετών έκλεισε χθες η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα, καθώς συμπλήρωσε την τέταρτη διαδοχική ανοδική συνεδρίαση, αναρριχώμενη στα 18,20 ευρώ με άνοδο 1,68%, με φόντο πληροφορίες ότι επίκειται τις επόμενες ημέρες, ίσως και μέσα στην εβδομάδα, η μεταβίβαση των μετοχών της θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακής στο αραβικών συμφερόντων επενδυτικό κεφάλαιο Masdar.

Σε αυτά τα επίπεδα η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα είχε να βρεθεί από το μακρινό 2000, όταν ο Γενικός Δείκτης ήταν πάνω από τις 5.000 μονάδες! Πιο συγκεκριμένα, είχε να βρεθεί από τις 15 Φεβρουαρίου 2000, όταν ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. βρίσκονταν πάνω από τις 5.000 μονάδες και ήταν η περίοδος που ξεφούσκωνε η μεγάλη υπερβολή της φούσκας του ‘99.

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, δεν έχει καμία σχέση με το επιχειρηματικό και οικονομικό αποτύπωμα που είχε εκείνη την περίοδο που η μετοχή ήταν στα ίδια με σήμερα μεγέθη, καθώς σε αυτά τα 25 χρόνια έχει υπερδεκαπλασιάσει το εκτόπισμά του, έχει γιγαντωθεί και επεκταθεί σε πληθώρα νέων τομέων όπως ενέργεια, παραχωρήσεις, υποδομές και κυκλική οικονομία, έχοντας το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο σε όλη την ελληνική αγορά, τόσο από πλευράς εισηγμένων, όσο και εκτός χρηματιστηρίου.

H μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα καταγράφει άνοδο άνω του 38% φέτος, ξεχωρίζοντας – μαζί με την Τιτάν – σε όλη τη μεγάλη κεφαλαιοποίηση του ελληνικού χρηματιστηρίου, την ώρα που τα κέρδη για το Γενικό Δείκτη διαμορφώνονται ελάχιστα πάνω από το +8%.

Σημειώνεται πως το επενδυτικό σχήμα από το Άμπου Ντάμπι θα αποκτήσει το 67% της Τέρνα Ενεργειακή από τη ΓΕΚ Τέρνα αλλά και άλλους επενδυτές και μέλη της διοίκησης και στη συνέχεια θα υποβάλει δημόσια πρόταση για το υπόλοιπο 33% ώστε να αποκτήσει το σύνολο των μετοχών της «πράσινης» θυγατρικής.

Θυμίζουμε ότι η αξία της συναλλαγής για το ποσοστό που ελέγχει (και θα πουλήσει) η ΓΕΚ Τέρνα ανέρχεται στα 880 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της είσπραξης του επιτρεπόμενου μερίσματος), αποτιμώντας το σύνολο των μετοχών (100%) της Τέρνα Ενεργειακή στο ποσό των 2,4 δισ. ευρώ και τη συνολική αξία της συναλλαγής (Enterprise Value) στα 3,2 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της ίδιας συναλλαγής προβλέπεται η εξαγορά από την ΓΕΚ Τέρνα των μη σχετιζόμενων με ΑΠΕ δραστηριοτήτων της Τέρνα Ενεργειακή όπως είναι η διαχείρισης απορριμμάτων των περιφερειών Πελοποννήσου και Ηπείρου, του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κ.α., έναντι τιμήματος 67,5 εκατ. περίπου.

Η ΓΕΚ Τέρνα θα εισπράξει περίπου 880 εκατ. ευρώ κάτι που θα λειτουργήσει εποικοδομητικά για τον όμιλο που θα μειώσει κατά 800 εκατ. ευρώ το δανεισμό του, δίνοντας σημαντικές ανάσες σε όλο το χρηματοοικονομικό προφίλ.

Το εκτόπισμα του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα

Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, καθώς ήδη διαχειρίζεται περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Ο ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης

Πριν την Αττική Οδό που πλέον έχει αναλάβει, είχε κερδίσει τη σύμβαση (και) της Εγνατίας Οδού που αποτελεί ορόσημο για τον όμιλο με πολλαπλά οφέλη. Μέσω της κοινοπραξίας με την Egis Projects S.A. (75%-25%) κέρδισε την παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.

Επίσης, έχει αναλάβει εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισ. ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.α.

Παράλληλα, ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα διεκδικεί το κομμάτι της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο κατέθεσε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ