Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑ«Σύγχρονες Μεταφορές - Πρόκληση για το μέλλον»- Γ. Πλακιωτάκης: Το επόμενο στοίχημα,...

«Σύγχρονες Μεταφορές – Πρόκληση για το μέλλον»- Γ. Πλακιωτάκης: Το επόμενο στοίχημα, να προσαρμοστούν τα λιμάνια μας στις νέες συνθήκες

Το μήνυμα ότι οι προκλήσεις το επόμενο διάστημα θα είναι πολλές στον κλάδο της ακτοπλοΐας και η χώρα θα πρέπει να είναι έτοιμη έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης από το βήμα του συνεδρίου «Μεταφορές – Υποδομές» που πραγματοποιείται σήμερα, 6 Απριλίου, στο Wyndham Grand Athens υπό την αιγίδα των υπουργείων Μεταφορών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και διαθέτει τη στήριξη της Περιφέρειας.

«Οι μεταφορές είναι ένα σημαντικός κλάδος της εθνικής οικονομίας που με τους κατάλληλους χειρισμούς μπορεί να μετατρέψει τη χώρα μας σε κόμβο μεταφορών», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης συμπληρώνοντας πως οι μεταφορές αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα. «Έχουν γίνει πολλά σε θεσμικό επίπεδο αλλά οι προκλήσεις του μέλλοντος είναι μεγαλύτερες».

Μόνο στην ακτοπλοΐα θα απαιτηθούν επενδύσεις άνω των 10 δισ. ευρώ, ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, καθώς Πολιτεία, φορείς και πλοιοκτήτες θα πρέπει να προετοιμάσουν ένα πλαίσιο και χρηματοδοτικά εργαλείων ώστε να προσαρμοστούν στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα και τις συνθήκες που δημιουργούν.

«Η Ελλάδα είναι αμιγώς νησιωτικός προορισμός και βασική προτεραιότητα αποτελεί η σύνδεση ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας» σημείωσε ο υπουργός και τόνισε ότι Για αυτό το λόγο αυξήσαμε κατά 50 εκατ. ετησίως το κονδύλι για τις άγονες γραμμές δημιουργώντας 24 νέες γραμμές και βελτιώνοντας τις συνθήκες για του πολίτες και επισκέπτες» δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης και συμπλήρωσε πως στόχος είναι η περαιτέρω αναβάθμιση της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

«Μετά από διαπραγματεύσεις, εντάξαμε στο ΕΣΠΑ τη χρηματοδότηση θαλάσσιας συγκοινωνίας με έμφαση στις άγονες γραμμές, ενώ θέσαμε για πρώτη φορά κριτήρια πράσινης ανανέωσης ακτοπλοϊκού στόλου», συμπλήρωσε ο υπουργός Ναυτιλίας. Ένα θέμα – και ένα μεγάλο debate – που πρόκειται να μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια είναι τα νέα εναλλακτικά καύσιμα, όπως είπε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα έχει προτείνει ένα απλουστευμένο μοντέλο ώστε να πάμε με πιο γρήγορους ρυθμούς στα νέα εναλλακτικά καύσιμα και στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας».  

«Το επόμενο στοίχημα είναι τα λιμάνια μας να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης σημειώνοντας πως η κυβέρνηση από το νέο ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης εξασφαλίστηκαν πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει να εργάζεται απρόσκοπτα. Έχουμε ξεκινήσει την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων που έχει συγκεντρώσει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας μπαίνει σε νέο δρόμο ανάπτυξης με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες», είπε ο υπουργός. 

Κορκίδης: Να είμαστε σε εγρήγορση, να βελτιώσουμε δεξιότητες προς όφελος της οικονομίας

Στην ενίσχυση των υποδομών αλλά και στην καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ώστε να μπορέσουμε να εκμεταλλευθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις δυνατότητες της χώρας στον τομέα των μεταφορών, στάθηκε στην παρέμβαση του ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.

«Το 80% των εμπορευματικών μεταφορών πραγματοποιείται από τη θάλασσα, καθώς είναι ο πιο φθηνός τρόπος μεταφοράς και εκεί εστιάζουμε ως ναυτική χώρα με περισσότερα από 5.500 πλοία. Επαρκούν όμως οι υποδομές για τον όγκο των μεταφορών;» είπε ο κ. Κορκίδης.

Δεν αρκεί το λιμάνι του Πειραιά που είναι το πέμπτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη και το δεύτερο μεγαλύτερο στη μεσόγειο. «Χρειαζόμαστε συνδυασμένες μεταφορές. Να δούμε πως διοχετεύονται στην υπόλοιπη Ευρώπη τα εμπορεύματα που φτάνουν στον Πειραιά» είπε σημειώνοντας πως ο Πειραιάς χρειάζεται ένα άρτιο, σύγχρονο άρτιο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ τόνισε τη σημασία του εμπορευματικού στο Θριάσιο Πεδίο, υπογραμμίζοντας πως η Cosco ξεκαθάρισε πως δε θα συμμετάσχει στις επενδύσεις που θα χρειαστούν. Τέλος, αναφέρθηκε στις απαιτούμενες παρεμβάσεις σε τοπικό επίπεδο με την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών. «Για παράδειγμα μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις μεταφορές με drones για δέματα που σήμερα μεταφέρουν φορτία έως 50 κιλά ενώ στο μέλλον μπορεί να φτάνουν και τα 150 κιλά και αποτελούν ουσιαστική λύση στο ζήτημα ανεφοδιασμού των πλοίων». Σημείωσε, δε, πως την ερχόμενη Δευτέρα το Επιμελητήριο διοργανώνει Open Day για την επίδειξη του προομοιωτή που έχει εγκαταστήσει σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά με την βοήθεια του οποίου θα εκπαιδεύονται εργαζόμενοι για τον εφοδιασμό πλοίων με drones. 

spot_img
300px by 250px ad for bank of Chania

MUST READ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ