“H κατάσταση στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο πρέπει να αναστραφεί τάχιστα καθώς, η ακτοπλοΐα της χώρας θα αναζητήσει ναυπηγικές γυάρδες είτε για να εκσυγχρονίσει υφιστάμενες μονάδες είτε για να κατασκευάσει πλοία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας και, αφετέρου, γιατί η αμυντική βιομηχανία της χώρας δεν μπορεί να μείνει χωρίς υποστήριξη.”
Αυτό τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης, σε χαιρετισμό του στην εκδήλωση “Ημέρα Βιομηχανικής Συνεργασίας” που διοργανώνουν σήμερα και αύριο στην Ελευσίνα ο επενδυτικός αμερικανικός όμιλος ΟΝΕΧ μέσω της Elefsis Shipyards AE και ο παγκοσμίας εμβέλειας ναυπηγικός όμιλος Fincantieri S.p.A.
«Τίποτα δεν είναι αδύνατο. Αρκεί να θέλουμε…». Και η απάντηση από τον ιδιωτικό τομέα ήταν καταφατική. Ναι θέλει και το απέδειξε επενδύοντας στα Ναυπηγεία της Σύρου και αναμένει να επενδύσει στην Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά. Ναι θέλει να «ξυπνήσει τον κοιμώμενο γίγαντα» τονίζει ο κ.Κορκίδης.
Προσθέτει ότι σήμερα στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, όλων των μεγεθών, με αντικείμενο τις ναυπηγοεπισκευές, τις κατασκευές και επιδιορθώσεις ανταλλακτικών για πλοία όλων των τύπων αλλά και αναλωσίμων που προσδοκούν να «Συνεπειχειρήσουν» με τα ναυπηγεία.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ συμπληρώνει ότι επειδή τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την γαλάζια οικονομία, πρέπει να θυμίσει ότι εκτός των άλλων στο πλαίσιο των συναφών ναυπηγικών δραστηριοτήτων η χώρα στερείται και διαλυτηρίου πλοίων. Θέμα που απασχολεί εκτός των άλλων και την ευρωπαϊκή ναυτιλία.
«Ο τομέας της αξιοποίησης υλικών από διαλύσεις πλοίων, ή αναγέννηση και επισκευή ανταλλακτικών και τεχνολογικών συσκευών, που καθαιρούνται από τη διάλυση πλοίων μπορεί να προσφέρει ένα ακόμη πεδίο δράσης για τη ναυπηγοεπισκευαστική επιχειρηματικότητα. Η δραστηριότητα της ανακύκλωσης πλοίων, ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία της κυκλικής και κυρίως, γαλάζιας οικονομίας, καθώς η ανάκτηση ναυπηγικού χάλυβα και άλλων μετάλλων και υλικών, όχι μόνο, συμβάλλει στον περιορισμό εξάντλησης των πρώτων υλών, αλλά και στην εξοικονόμηση πόρων για τη ναυπηγική βιομηχανία» τονίζει.
Ο κ.Κορκίδης αναφέρει ότι τo Ε.Β.Ε.Π. έχει επιχειρηματολογήσει και ταχθεί υπέρ και της δημιουργίας Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων σε οργανωμένα ναυπηγεία, με τις δέουσες υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές και προδιαγραφές Υγιεινής και Ασφάλειας στην Εργασία, που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης υπογραμμίζει ότι το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά έχει, πλειστάκις, ταχθεί και τεκμηριωμένα επιχειρηματολογήσει υπέρ των προσπαθειών αναβίωσης δραστηριοτήτων και, γενικότερα, της ναυπηγοεπισκευής, εκφράζοντας την ελπίδα οι μονάδες του Κόλπου της Ελευσίνας σύντομα θα επαν-ενεργοποιηθούν για να σχηματοποιήσουν αυτό που το Επιμελητήριο «βάπτισε» ναυπηγική τρίαινα.